מתכוננים לאמזון: אלקטרה הקימה חברה שתסייע לעסקים קטנים ובינוניים למכור באתר
אלקטרה הקימה חברת בת בשם Weforce במטרה לסייע לעסקים קטנים ובינוניים למכור באמזון ומציעה להם חבילות שירות ב-499-99 שקל בחודש, שכוללות הקמת חנות, לוגיסטיקה, ניהול שיווק ופרסום באמזון וניהול שירות הלקוחות לפי סטנדרטים של אמזון."אנחנו רואים בזה פוטנציאל עסקי, יש לנו כבר 10 לקוחות. העתיד נמצא באתרים כמו אמזון"
ענף הקמעונאות בישראל ממשיך בהכנות לאמזון ישראל: אלקטרה הקימה חברה בשם Weforce, במטרה לספק לעסקים קטנים ובינוניים חבילת שירותים למכירה באמזון ישראל, בדומה לשירותים שמציעות חברות קיימות בשוק שמנהלות חנויות באמזון. גובה ההשקעה במהלך: 3 מיליון שקל בשנתיים הקרובות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אמזון נכנסת לארץ בספטמבר, תעלה קמפיין גדול באוגוסט
רשתות האופנה לא מסתערות על אמזון: "אחרי הכל, הם גם האויב"
אמזון מגיעה לישראל: מזמינה מוכרים ישראלים למכור דרכה בארץ
באלקטרה מסרו שלחברה, בהובלתם של יובל אטד ואלי ונטורה, יש כבר 10 לקוחות שנמצאים בתהליך מול אלקטרה לפתיחת חנות על שמם באמזון, בסיוע אלקטרה.
אמזון תשיק את אמזון ישראל ככל הנראה במהלך ספטמבר. ההשקה תהיה תחת Amazon.com ולא תחת Amazon.co.il (למרות שהדומיין נמצא בבעלות אמזון). המוצרים יעלו באנגלית ויתורגמו לעברית ותינתן קדימות למוצרים בשילוח מקומי בתוך ישראל. אמזון כבר דחתה פעמיים את מועד ההשקה וכעת מחכה שיהיה לה נפח של למעלה מ-100 מוכרים שמציעים שילוח מקומי, כדי להשיק את הפעילות.
אלקטרה כבר הודיעה שתפתח חנות משלה באמזון (תחת המותג מחסני חשמל) וכעת הודיעה שהיא מציעה, באמצעות חברת הבת, ארבע חבילות שירות לעסקים קטנים ובינוניים, על מנת שאלה יוכלו למכור באמזון בקלות יחסית.
"נדאג גם לאחסון ושילוח"
בין היתר, אלקטרה מציעה מימון לפעילות דרך בנק הפועלים, פתיחת חשבון באמזון, בניית אסטרטגיה לאיקומרס, ניהול החנות, ניהול דאטה, ניהול שרשרת האספקה והלוגיסטיקה ועמידה בסטנדרטים נוקשים של שירות הלקוחות של אמזון."נציע קופי שיווקי למוצר ומיתוג, קידום מכירות וקידום במנוע החיפוש של אמזון, שירותי צילום למוצרים, שירותי גרפיקה ואינפוגרפיקה, ייעוץ פיננסי וחשבונאי, ייעוץ משפטי, חיבור למפעלים שמספקים שירותי ייצור למותג פרטי ויכולות טכנולוגיות. נדאג גם לאחסון ושילוח באמצעות חברות כמו לוגיסטי ולוגיסטיקר", מסרו בחברה.
"העמלה שאנחנו גובים לא גבוהה"
אלקטרה גם פרסמה את עלות החבילות: מוכר שמציע עד חמישה פריטים (מק"טים) למכירה באמזון, ישלם לאלקטרה 99 שקל לחודש ו-15% ממחזור המכירות (לא כולל 15% נתח שאמזון גובה מבית העסק או 8% במכירות מעל 300 דולר) בהתחייבות לשנה. עבור מוכר שמציע 20-6 פריטים למכירה באמזון, העלות היא 199 שקל בחודש, ומוכר שמציע למכירה 100-21 פריטים ישלם לאלקטרה 499 שקל לחודש. לחברות שמציעות למכירה יותר מ-100 מוצרים: התמחור ייעשה בהתאמה אישית."עלות הקמת חנות פיזית מגיעה ל-40% מהמחזור, אז העמלה שאנחנו גובים לא גבוהה", טוען מנכ"ל אלקטרה צביקה שווימר.
"יצרן כיפות מירושלים שרוצה למכור באמזון יכול היום? לא. אנחנו מתכוונים לעזור לו ולנצל את יתרון הגודל שלנו. הסיכוי שלו למכור גבוה יותר ככה. גם בארץ וגם בעולם. המוצרים יופיעו גם באמזון ארצות הברית.
"אנחנו רואים בזה פוטנציאל עסקי. העתיד נמצא במרקט פלייס, באתרים כמו אמזון (פלטפורמת מכירה עבור מספר רב של מוכרים מ.ק). אנחנו מזמינים גם חנויות מוצרי חשמל לעבוד איתנו אבל נעבוד עם כל סוגי העסקים", מוסיף שווימר.
בארצות הברית, 49% משוק הקניות אונליין נשלט על ידי אמזון, איביי 7%, אפל 4% ואחריו וולמארט. 56% מהאמריקנים - כשהם מחפשים מוצר הם מחפשים אותו באמזון.
אמזון לא תפעיל מחסנים בישראל
בישראל, אמזון לא מתכוונת כרגע להפעיל מחסנים, בניגוד לארצות הברית, שם ספקים יכולים לאחסן סחורה במחסני אמזון ואז היא זו שאחראית לשינוע ולשירות הלקוחות. לכן בישראל, בתי העסק יפעילו בעצמם את הלוגיסטיקה, הסנכרון עם אמזון ושירות הלקוחות לפי הסטנדרטים של אמזון. עקב כך, מדובר בהליך מורכב יותר עבור עסקים קטנים ובינוניים. זו הסיבה ש-UPS ו-eCommunity השיקו לאחרונה טכנולוגיה חדשה במחסני UPS שמממשקת את הליך המשלוח לאמזון עבור שחקנים שרוצים למכור בפלטפורמה.
לפי אלקטרה, העולם הולך לזירות מסחר ולשחקנים קטנים ובינוניים עדיף לתקוע יתד במרקט פלייסים.
עולם האיקומרס בישראל מגלגל 16 מיליארד דולר כש-65% מהקניות הן מאתרי אינטרנט בינלאומיים. בעולם, האיקומרס מגלגל 2.86 טריליארד דולר. הצפי ל-2019 הוא שנתח האיקומרס יגיע ל-13.7% מכלל הקמעונאות בעולם. בישראל האיקומרס מהווה כ-6.5% מכלל הקמעונאות.
בעולם טאו באו של עליבאבא, הוא המרקט פלייס המוביל, אחריו טי מול של עליבאבא ובמקום השלישי: אמזון.