שתף קטע נבחר

רמי לוי רוצה לבד: מוציא את מאפיית אנג'ל מהסניפים

את 22 פינות האפייה של אנג'ל יפעיל מעתה לוי שהבטיח כי יקלוט את כל 40 העובדים שהעסיק אנג'ל. בשנים האחרונות סובלת המאפייה של אנג'ל מהפסדים

מאפיית אנג'ל שבשליטת ירון אנג'ל תפסיק להפעיל את 22 פינות האפייה ברשת רמי לוי. פינות האפייה העסיקו כ-40 עובדים שאפו על המקום מוצרי בצק קפואים של אנג'ל: בגטים, לחמניות, עוגות, בורקסים, רוגלעך וכו'. את פינות האפייה יפעיל מעתה רמי לוי באמצעות התקשרות לספקים חיצוניים.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

מקצץ בבשר החי: רמי לוי מוותר על הקצבים וישווק רק בשר ארוז

צמיחה של 7% בהכנסות רמי לוי: הקבוצה בוחנת רכישה עצמית של מניות

רמי לוי: "בלי להשתחצן, יהיה לנו מה ללמד את אמזון"

 

לוי אמר בתגובה כי בכוונתו להרחיב את המגוון ולהוסיף לחמים בריאותים ומחמצת, שעד כה לא נמכרו בפינות האפייה, ולשדרג את חוויית הקנייה. פינות האפייה בסניפי הרשת נועדו ליצור חוויית קנייה באמצעות הריחות והטריות שהם מציעים. לוי ציין כי יקלוט את העובדים שהעסיק אנג'ל.

   (צילום: אבי מועלם ותומי הרפז)
רמי לוי וירון אנג'ל(צילום: אבי מועלם ותומי הרפז)
 

גם שופרסל מפעילה בכוחות עצמה את פינות האפייה בסניפים שלה באמצעות החברה הבת שלה, גידרון.

 

ההפעלה העצמית של רמי לוי תשתלב במגמה שלו להגדיל את נתח המותג הפרטי שלו מסך כל המכירות. כיום מוכר לוי תחת המותג הפרטי מוצרים בשווי מיליארד שקל בשנה, בכלל זה עוגות באריזה ועוגיות.

 

אנג'ל ולוי הירושלמים הם מכרים ותיקים. פינות האפייה של אנג'ל פעלו בסניפי הרשת של לוי יותר מ-10שנים. מאפיית אנג'ל, המתמחה בלחמים ובעוגות, הציגה בשנים האחרונות הפסדים שנבעו מפיגור בעדכון מחיר הלחם המפוקח, אבל בעיקר בגלל פעילות העוגות, שרשמה ב-2018 הפסד תפעולי של 11 מיליון שקל. ב-2018 הפסידה מאפיית אנג'ל הפסד של 15 מיליון שקל, וב2017 הפסידה 6.5 מיליון שקל

 

"אין קשר בין ההחלטה לעסקה של אבי יוחנן"

אנג'ל אומר כי תחרות המחירים בשוק העוגות התעשייתיות גרמה להפסדים. המאפייה שכרה חברת ייעוץ חיצונית כדי לגבש תוכנית הבראה שיישומה מתחיל בימים אלה. לאחרונה התברר כי בעלי רשת המזון הירושלמי אבי יוחנן, המתחרה ברמי לוי והתמודד מולו על רכישת קואופ ירושלים, הגיע לאחזקות של 8% במאפיית אנג'ל לאחר שרכש בהשקעה של 10 מיליון שקל חבילת מניות מיצחק סלע, שהחזיק בה 20 שנה.

 

ההערכות הן שהוא ינסה להמשיך להגדיל את אחזקותיו ואף להיות מעורב בניהול. לוי אמר כי אין כל קשר בין החלטתו להפעיל בעצמו את המאפיות ובין העסקה הזאת. בעקבות הרכישה של אבי יוחנן זינקו מניות אנג'ל הנסחרת בבורסה ב־40% מאז חודש מאי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: אבי מועלם ותומי הרפז
רמי לוי וירון אנג'ל
צילום: אבי מועלם ותומי הרפז
מומלצים