שתף קטע נבחר

מי ימצמץ ראשון בקרב בין מליסרון למפעל הפיס?

אחרי מו"מ של יותר משנה, מפעל הפיס הודיע שיפנה את הדוכנים שלו מקניון הקריון - וזאת לאחר ששכר הדירה התייקר. בעלת השליטה ליאורה עופר התערבה: מסתמן הסדר

משבר בקניונים? כנראה שלא בקניוני מליסרון שבשליטת ליאורה עופר, שממשיכים לייקר את שכר הדירה. ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet נודע שמפעל הפיס החליט לעזוב את קניון הקריון בקריית ביאליק, וזאת לאחר שבחידוש חוזה השכירות לשלושת הדוכנים הפועלים במקום - שכר הדירה שלהם התייקר בשיעור של 10% עד 15%, לפי מיקום הדוכן. בעקבות ההודעה עופר התערבה, ומסתמן שהקניון יתגמש ושמפעל הפיס יישאר.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

תם עידן במליסרון: המנכ"ל אבי לוי פורש מתפקידו

נחתמה ההיפרדות במשפחת עופר: ליאורה תחזיק במליסרון ואייל בבנק מזרחי

בקשה לייצוגית נגד מליסרון: "קניוני עופר אינם נגישים לנכים"

 

לאחר מו"מ ארוך מול אבי לוי מנכ"ל מליסרון, בו לא הצליח מנכ"ל מפעל הפיס עמרי לוטן להגיע לסיכום עימו על שכר הדירה לחמש שנים הבאות, לוטן הודיע להנהלת הקניון שהוא מפנה את הדוכנים מהקריון ולא יחדש את החוזה עם הקבוצה.

   (צילום: גיל נחושתן)
הדוכנים הפכו ללהיט. קניון הקריון(צילום: גיל נחושתן)
 

 

אף צד לא נסוג

למפעל הפיס עוד 18 דוכנים בקניונים שונים של מליסרון, ובארגון הוחלט שאם בעת חידוש החוזים שלהם בקניונים הנוספים יידרשו גם בהם להעלאת שכר דירה, הארגון לא יענה לדרישות ויפנה את הדוכנים.

 

הדיונים בין מפעל הפיס למליסרון החלו כבר לפני יותר משנה, כבר אז הצהיר מנכ"ל מליסרון אבי לוי על כוונתו להעלות את מחירי השכירות. למרות משא ומתן ארוך והבהרה ברורה מצד מפעל הפיס שלא יסכימו להעלאה ויצאו מהקניון, לוי לא נסוג בו.

אבי לוי (צילום: צביקה טישלר)
אבי לוי(צילום: צביקה טישלר)
 

גורם בכיר במפעל הפיס אמר ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet כי "מפעל הפיס לא מוכן לשתף פעולה עם העלאת מחירי שכר הדידה שאין בה כל הצדקה, על חשבון הקופה הציבורית". מקור במליסרון אמר בתגובה כי "הקריון עובד מצוין, התפוסה מלאה ולקוחותיו לא באים דווקא בגלל מפעל הפיס".

 

בעקבות הודעת הפינוי התערבה כאמור ליאורה עופר, בעלת השליטה בקבוצת הקניונים, וככל המסתמן מליסרון תגמיש את דרישותיה.

ביקוש גבוה לדוכנים

 

נושא הדוכנים הפך להיט אצל בעלי הקניונים: לאור החולשה במכירות בענף האופנה התופס את רוב שטחם, הקניונים הגדילו את מספר הדוכנים המוצבים במעברים כמקור נוסף לשכר דירה. לאחרונה נחשף שבקניון עזריאלי בעכו הוקם ביתן גדול במעבר המרכזי שמשמש כמשרד מכירות לפרויקט בנייה בעיר. הביתן שימש עילה לתביעה של רשת תמנון המפעילה חנות בסמוך לו, בטענה כי הביתן מסתיר את חזית החנות.

 

גם בקניון עזריאלי בתל אביב ניכר ריבוי הדוכנים במעברים לעומת מספרם בעבר. מציאת שוכרים לדוכנים קלה יותר, היות שעקב שטחם המצומצם (מספר בודד של מטרים רבועים) והעובדה שאין צורך בהשקעה בעיצוב כפי שנדרש מחנות, שכר הדירה שנדרש השוכר לשלם אינו גבוה יחסית, גם אם התשלום למטר זהה לזה של חנות בקניון. כמו כן, השכירות בדוכנים היא לטווח קצר וגמישה, וכך תחלופת הדוכנים מאפשרת לקניונים מגוון נוסף.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: גיל נחושתן
קניון הקריון
צילום: גיל נחושתן
מומלצים