שתף קטע נבחר

אתר אינטרנט ישראלי למותג אופנת הספורט FILA

היבואנית השיקה אתר סחר מקומי למותג הסופר פופולרי בישראל עם קטגוריות לנשים, גברים וילדים. המותג, שזכה בשנים האחרונות להצלחה עולמית אחרי שנים של דשדוש, כבר נמכר אונליין בארץ ובחו"ל, והמחירים באתר החדש לא הנמוכים ביותר שמצאנו. הבעלים רוני אירני ל-ynet: "לא ניכנס לאמזון - המותגים הבינ"ל לא רוצים שישימו אותם ליד משחת שיניים"

המותג פילה (FILA) נכנס לתחום האונליין בישראל: יבואנית המותג, קבוצת אירני (אירני גרופ), השיקה היום (ג') רשמית אתר אינטרנט מכירתי למותג אופנת הספורט בהשקעה של 400 אלף שקל. עד כה מכרה פריטים של המותג אונליין באתר האינטרנט של פקטורי 54.

 

משתלם? בדקנו את האתר החדש של דקטלון

לולולמון: הרשת שעושה זהב מטייצים

אמזון נכנסת לארץ בספטמבר, תעלה קמפיין גדול באוגוסט

 

בשנים האחרונות המותג העייף, שזוהה עם בגדי ספורט וטניס, הפך לאחד הנחשקים בעיקר בזכות דגמי דיסרפטור (Disruptor). מדובר בסניקרס עם סולייה משוננת וצ'אנקית, כולל גרסת פלטפורמה, שהפכו פופולריים במיוחד מרגע השקתם ב-2017 - והחזירו לחיים את מה שכונה בניינטיז "נעלי אבא".

  (צילום: יח
מותג עייף שהפך לאחד הנחשקים. FILA(צילום: יח"צ)
בשנה שעברה נרקם שיתף פעולה עם מותג העל האיטלקי פנדי (FENDI), ובגדי הספורט של פילה נצפו על סלבריטאיות כמו ריהאנה וקנדל ג'נר. לאחרונה אף פורסם שייתכן כי מתגבשים מגעים בין המותג ללהקת הקיי פופ (פופ קוריאני) BTS, שהייתה פרזנטורית של מותג האופנה פומה (PUMA) בחמש השנים האחרונות.

 

בית האופנה, שהוקם ב-1911 בביאלה - עיירה בצפון-מערב איטליה - ושירת את תושבי אזור האלפים, התפרסם בשנות ה-70 של המאה הקודמת בזכות הטניסאי ביורן בורג, וב-2007 נרכש על ידי זכיין קוריאני תמורת 400 מיליון דולר. לפי בלומברג, ב-2018 מכירות החברה זינקו ב-52% ל-1.2 טריליון דולר.

 

המחירים לא הנמוכים ביותר - אלא אם אתם רוצים לקנות פאוץ'

באתר הישראלי נמכרים פריטי אופנה ונעלי ספורט, בגדי ים, תיקים וגם תיקים לבית הספר ולגן. עלות ההזמנה בחינם מעל 200 שקל עד שלושה ימי עסקים, כאשר ניתן להחליף פריטים עד 14 יום או לקבל החזר כספי תוך יומיים.

 

טווח המחירים: הנעלה לילדים - 400-250 שקל; ביגוד לילדים - 150-60 שקל; הנעלה לנשים ולגברים - 1,000-130 שקל; וביגוד לנשים וגברים - 700-100 שקל. חלק מהפריטים כבר נמכרים באתר פקטורי 54 וכן באתרים נוספים ישראלים ולא ישראלים ששולחים ארצה.

 

לשם השוואה, דיסרפטור 2 פרימיום לבן לחלוטין או לבן עם לוגו בכחול ואדום, אחד מדגמי הנעליים הכי טרנדיים כרגע, נמכר באתר הישראלי הרשמי החדש ב-400 שקל; באתר טרמינל X  של קבוצת פוקס הוא נמכר ב-359.91 שקלים (אחרי הנחה של 10%); באסוס (הגרסה הוורודה) הדגם עולה 333 שקל; באתר עזריאלי.קום הוא נמכר ב-299 שקל (אחרי הנחה של 25%); ואילו בארה"ב ב-65 דולר בלבד - 227 שקל (לא נשלח ישירות ארצה).

  (צילום: יח
דיסרפטור - המותג הנחשק(צילום: יח"צ)

  (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

סניקרס לילדים נמכרים בארה"ב ב-65-55 דולר - 227 שקל עד 192 שקל (לא נשלח ישירות ארצה).

 

כפכפים לבנים לגברים נמכרים באתר הישראלי ב-130 שקל; באתר פילה הגרמני ב-116.8 שקלים; ובאמזון בריטניה אפשר גם למצוא את הדגם ב-82.5 שקלים. באתר האמריקני נמכר דגם דומה ב-105 שקל.

 

פאוץ' עולה באתר 258 שקל במחיר מבצע במקום 351 שקל. באתר פילה הגרמני מצאנו את אותו פריט ב-79.95 אירו (312 שקל) - כלומר בארץ הפריט זול יותר בזכות המבצע, אם כי באסוס אפשר למצוא פאוצ'ים (מדגמים אחרים של פילה) ב-91 עד 147 שקל.

 

המבחר באתר הישראלי שונה מההיצע באתר האמריקני בחלקו, וכרגע אין בו קולקציות חדשות. באתר היבואן הישראלי, למשל, יש בגדי ילדים; בעוד שבאתר האמריקני אין בכלל בגדי ילדים, אלא רק נעליים. באתר היבואן הישראלי יש חולצת פולו אחת שנמכרת ב-265 שקל במקום ב-360 שקל (מחיר מבצע); לעומת מגוון חולצות פולו באתר האמריקני, שנמכרות ב-196 שקל.

  (צילום: יח
המבחר באתר הישראלי שונה מההיצע באתר האמריקני בחלקו(צילום: יח"צ)

  (צילום: יח
ב-2018 מכירות החברה זינקו ל-1.2 טריליון דולר(צילום: יח"צ)

 

רוני אירני: "אנשי FILA ראו את הצרכן הישראלי הטרנדי"

בריאיון ל-ynet אמר רוני אירני, מבעלי אירני גרופ, כי "אנשי פילה הגיעו לארץ לפני 3.5 חודשים, ראו את הצרכן הישראלי הטרנדי והחליטו לאשר את ההקמה של האתר המקומי". לדבריו, "הם לא פותחים בדרך כלל במדינות קטנות שהן שוק מבודד כמו ישראל. אנחנו שוק מאוד מאוד מפותח - הצרכן הישראלי מוביל טרנדים והם ראו את ההצלחה של המותג בפקטורי 54. אנחנו מספר שבע במכירות ויהיו לנו באתר פריטים שלא יימכרו בכל העולם".

 

הקולקציות המיוחדות עוד לא מוצגות באתר.

 

"נכון. אני מעריך שהן יגיעו לארץ עוד 4-3 חודשים".

 

למה יש בגדים לילדים באתר הישראלי, כשבאתר האמריקני אין בכלל בגדים לילדים?

 

"כי זה ייצור שלנו. אנחנו עובדים עם המפעלים של פילה ישירות ומייצרים שם ברישיון. בפילה היו פתוחים למהלך הזה, אני עובד איתם כבר 27 שנה".

 

למה דגמי הדיסרפטור יותר זולים באתרים ישראלים מאשר באתר הרשמי?

 

"כי מחיר זה דבר נזיל. היום מישהו מוריד מחיר, עוד שבועיים התמונה יכולה להתהפך. זה לא מצג קבוע. האינטרנט דינמי".

 

אבל ארה"ב יותר זולה באופן עקבי.

 

"נכון היא תמיד יותר זולה, אבל המחירים מוצגים ללא מע"מ, צריך להוסיף להם מע"מ. המותגים הבינלאומיים מוכרים במחירים מסוימים לקהלים מסוימים והם חושבים שהצרכן הישראלי מסוגל לשלם. ארה"ב זה שוק ענק - ואם הם רוצים לשחק, הם חייבים למכור במחירים נמוכים יותר".

 

כמה אתה צופה שהאתר יגלגל?

 

"סביב מיליון שקל בחודש. מטרתו היא לא רק למכור. לצד המכירות, המטרה שלו היא גם להציג לאנשים מה זה פילה, ליצור עניין וקהילה סביב פילה".

 

כמה אחוז מהמכירות מהווה האתר של פקטורי 54?

 

"לא יותר מחנות בינונית - וזו מדיניות שלנו. זה כמו שאתה יושב על מכונית מירוץ ומחליט כמה אתה רוצה ללחוץ על הגז. אנחנו רוצים לתת שירות חלומי, אנשים מקבלים חבילה תוך שעתיים וזו חבילה מפוארת, אפילו אם הם קנו משהו איזוטרי. זו חוויה ממש. לכן הפעילות היא ללא פרסום על אש נמוכה".

 

תיכנסו לאמזון?

 

"לא ניכנס, כי זה לא אתר של מותגים. המותגים הבינלאומיים לא רוצים שישימו אותם ליד משחת שיניים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: יח"צ
נכנס לתחום האונליין בישראל. המותג FILA
צילום: יח"צ
מומלצים