שתף קטע נבחר

תורידו 80 אלף: כמה באמת שווה הדירה שבמודעה?

פערים של עשרות אלפי שקלים בין מחירי הדירות במודעות לבין מחירי העסקאות בפועל, כך עולה מבדיקת אתר מדלן. משאירים מקום למו"מ או אופטימיים מדי? בדקנו איפה הפערים הגדולים

שוטטתם בין מודעות למכירת דירות ונבהלתם מהמחירים? יש פער של כ-80 אלף שקל בממוצע בין המחיר המודעה לבין המחיר שנסגר בסוף מול הצדדים. כך מגלה בדיקה שערך ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet אתר מדלן, לוח דירות המשלב השוואת מחירים ומידע מקיף על הנכס וסביבתו.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

ירידה של 10% במכירת דירות חדשות בפברואר-אפריל

זינוק במכירת דירות חדשות ב-3 החודשים האחרונים: הרצליה ורעננה בראש

למ"ס: זינוק של 200% במכירת דירות חדשות בבאר שבע

 

הבדיקה הסתמכה על כ-7,700 מודעות למכירת דירות משלוש השנים האחרונות, שהוצלבו מול מחירי העסקאות שנסגרו בהן בפועל. הממצאים מגלים פער של 6% בממוצע בין המחירים המוצגים בלוח הדירות לבין מחירי הרכישה בפועל, שבערים שבהן הדירות יקרות יחסית - מגיע גם ליותר ממאה אלף שקל.

  (צילום: צביקה טישלר)
(צילום: צביקה טישלר)
 

ייתכן שמקור הפער הוא הדשדוש בעסקאות בשוק, אך ייתכן גם שמדובר בניסיון להותיר טווח למשא ומתן, או באופטימיות יתר מצד המוכרים - שמתמחרים את הנכס ביתר, למשל אם עשו בו שיפוץ משמעותי. כך או אחרת, המוכרים נאלצים להתגמש ככל שעובר הזמן, כאשר לפי הנתונים הפער הממוצע משתנה גם בהתאם לזמן שבו ממתינה הדירה על המדף למכירה.

   ()
 

פער של 160 אלף שקל

בעסקאות שנסגרו בחודשיים הראשונים מרגע פרסום מודעת המכירה, הפער בין המחיר המבוקש לבין זה שנסגר עמד על 71 אלף שקל בממוצע, אך עם חלוף הזמן תפח. באופן בלתי מוסבר, לאחר 10 חודשים נרשמת לפתע ירידה קלה בפער, אולם בחלוף שנה מרגע פרסום המודעה הפער קופץ כבר לכ-121 אלף שקל.

 

בפילוח גיאוגרפי, הפער הגבוה ביותר בין המחיר המבוקש למחיר הסגירה נמצא באזור חיפה והקריות ועמד על כ-8% בממוצע. עם זאת, מכיוון שמדובר בערים שהמחירים בהן זולים יותר, הרי ששיעורי השינוי בהן גדולים יותר.

   ()
  

מבחינת פער המחירים באחוזים, קריית אתא בראש עם פער של כ-9.6% (כ-77 אלף שקל), אחריה נהריה (9.3%, כ-80 אלף שקל), קריית גת (8.3%, כ-68 אלף שקל), חיפה (8.2%, כ-81 אלף שקל), קריית ביאליק (7.7%, כ-70 אלף שקל) ועפולה עם פער דומה (שמשמעותו 52 אלף שקל).

 

מבין ערי המרכז, שבהן המחירים גבוהים בהרבה לעומת שאר חלקי הארץ, הפער המשמעותי ביותר נמצא ברמת גן (7.5%, כ-129 אלף שקל). בתל אביב וברמלה הפער דומה ונע סביב 6.7%, אולם בשל ההבדלים במחירי הדירות בין הערים, הרי שבעוד שבתל אביב מדובר בפער של כ-161 אלף שקל, ברמלה מדובר בכ-68 אלף שקל בלבד.

 

השפעה זניחה לתיווך

ומה קורה אם המודעה פורסמה כמודעת תיווך? ההשלכה זניחה על מחירי הסגירה של המודעה, כאשר במודעות מתיווך נמצא פער של 5.7%, לעומת 6.5% במודעות שמפרסמים אנשים פרטיים (כלומר פער של פחות מאחוז).

 

איתן זינגר מנכ"ל מדלן ישראל, ציין כי "תמיד יהיו פערים בין המחיר שמבקשים המוכרים למחיר שמשלמים הקונים, כי מוכרים משאירים לעצמם מרווח למשא ומתן. אנחנו רואים שמי שמתמחר את הנכס שלו גבוה מדי לא מצליח למכור מהר, בעוד שמי שמתמחר נכון וקרוב למחיר השוק מוכר את הנכס די מהר".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צביקה טישלר
דירה למכירה
צילום: צביקה טישלר
מומלצים