שתף קטע נבחר

זוכה מתקיפת אשתו: "האלימות הייתה הדדית"

כתב אישום ייחס לבעל בעיטה ברעייתו, עיקום היד שלה ואיום ש"יפרק אותה". אלא שבביהמ"ש נסתר חלק מגרסתה בין היתר ע"י עדויות הילדים

בית משפט השלום בירושלים זיכה לאחרונה מחמת הספק בעל מעבירות איומים ותקיפה של אשתו. השופט דוד שאול גבאי ריכטר התרשם כי מערכת היחסים בין בני הזוג התאפיינה באלימות הדדית, וכך גם המקרה הנוכחי, שהחל בוויכוח בחדר השינה. נקבע כי עדות האישה לא הייתה משכנעת, לא גובתה בראיות מתבקשות ונסתרה בעדויות הילדים.

 

בכתב האישום שהוגש נגד הבעל לפני כשנתיים נטען כי באחד מלילות יולי 2017 התגלע בינו לבין אשתו ויכוח שבמהלכו הוא ניסה להפיל אותה מהמיטה. בהמשך הוא צילם אותה בסלולרי ואיים להפיץ את הסרטון, וכשאשתו ניסתה לקחת את הטלפון מידיו תקף אותה כשעיקם את ידה השמאלית ובעט בירך השמאלית שלה. בנוסף, בזמן שהאישה התקשרה למשטרה איים הבעל ש"יפורר אותה" ולאחר מכן ש"יפרק" אותה.

 

הבעל טען כי אכן התעורר בינו לבין אשתו ויכוח, אך הוא לא תקף ולא איים, ואף לא הסריט אותה שכן מדובר בטלפון ישן שאין לו אפשרות כזו, ועובדה שלא הוצג סרטון כזה. הנאשם הוסיף כי אשתו הקניטה אותו והטיחה בפניו דברים משפילים וכי הוא דחף אותה מהמיטה משום שניסתה לקחת את הטלפון מידיו בכוח.

 

הסניגורית טענה כי גרסת האישה הייתה מגמתית ונועדה לצורכי הליך הגירושין שמתנהל בין בני הזוג. בנוסף נטען למחדלי חקירה מאחר שהמשטרה לא גבתה עדויות משני הילדים ששהו באותה עת בבית.

 

השופט גבאי ריכטר פתח את הכרעת הדין המזכה בתיאור מערכת היחסים הקשה בין בני הזוג. כך, לפי עדויות ילדיהם והרב שעמו נהגו להתייעץ, האלימות בביתם שררה באופן הדדי והם הרבו לחרף ולגדף זה את זו, והמתלוננת עצמה הודתה כי נהגה להשפיל את בעלה.

 

באשר לאירוע עצמו, השופט התרשם כי המתלוננת נפגעה על רקע מאבק הדדי על הטלפון: "על כן, לא ניתן לבסס בגינו עבירה של תקיפה סתם, ואף לא תקיפה הגורמת חבלה, אשר כזכור המתלוננת עצמה מודה שנחבלה כאשר ניסתה לחטוף את הטלפון מידיו של הנאשם". הוא ציין כי באופן כללי לא נתן אמון בגרסת המתלוננת לגבי האירוע, שהופרכה בעדויות הילדים ולא גובתה בראיות כמו אותו "סרטון" שצולם לכאורה.

 

כמו כן, פסק הדין הפנה לכך שרק לאחרונה הזמינה האישה את המשטרה לשווא בטענה שהנאשם הכה אותה, ובחקירתה אף האשימה אותו באונס. זאת, אף שלא היו דברים מעולם, כפי שהבהירה בתם בעדותה.

 

"בשים לב לרקע ליחסים שבין בני הזוג, להשפלות שנהג הנאשם לספוג מהמתלוננת ובשים לב לכך שהמתלוננת פעלה ליטול מהנאשם בכוח את הטלפון ונשרטה עקב כך, לא מצאתי כי בנסיבות המקרה הספציפיות דבריו של הנאשם מהווים איום", נכתב.

 

לפיכך נקבע כי המדינה לא ביססה את אשמת הנאשם מעל לכל ספק סביר. לסיום הוא הוסיף כי עצם העובדה שהילדים נגררו להליך הפלילי ונאלצו להעיד לטובת אביהם ונגד אמם מעידה אף היא על היחסים החריגים בין השניים.

 

  • לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן
  • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין
  • ב"כ המדינה: תביעות שומרון ויהודה (ש"י)
  • ב"כ הנאשם: עו"ד אסתי פלד
  • עו"ד אלון זלצברג עוסק בפלילי
  • הכותב לא ייצג בתיק
  • ynet הוא שותף באתר פסקדין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
אילוסטרציה
צילום: Shutterstock
שרי קדם
עו"ד אלון זלצברג
שרי קדם
מומלצים