שתף קטע נבחר

ויליפוד אישרה: הופסקו המגעים לרכישת סלטי מיקי

הסיבה לביטול: רצון להפחית את התמורה. באחרונה השהתה ויליפוד גם את המגעים לרכישת חברת ביכורי השדה צפון

לאחר מגעים שארכו חמישה חודשים, עסקת הרכישה של סלטי מיקי על ידי צביקה ויליגר וחברת ויליפוד שבשליטתו התפוצצה. ביום שלישי אמור דירקטוריון יבואנית המזון ויליפוד לקיים דיון נוסף ואחרון בעסקה, ולפי הערכות מיד אחריו תוציא החברה דיווח מיידי לבורסה על ביטולה. לאחר השלמת הבדיקה הכלכלית שביצעה ויליפוד לסלטי מיקי דרש ויליגר לבצע שינויים בתנאי העסקה ובראשם הפחתת התמורה שתשולם עבור המפעל.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

מתרחבת במזון: ויליפוד במו"מ לשותפות בביכורי שדה צפון

קרב החמאה: לאחר שאיבדה את לורפק - וילי פוד תייבא מוצרי חלב

האחים ויליגר נכנסו לניהול וילי פוד

 

רכישת סלטי מיקי הייתה אמורה לתת לוויליפוד לראשונה בעלות על מפעל מזון וכניסה לתחומים חדשים: שוק הסלטים ומעדני הדגים, תוך חיזוק מערך ההפצה שלה.

משמאל יוסי ויליגר איש עסקים לשעבר מייסד חברת ה מזון ויליפוד  צביקה ויליגר איש עסקים לשעבר מייסד חברת ה מזון ויליפוד (צילום: אוראל כהן)
משמאל יוסי ויליגר וצביקה ויליגר, בעלי השליטה בוויליפוד(צילום: אוראל כהן)
  

סלטי מיקי היא חברה ותיקה בשוק המקומי ונחשבת לשלישית בגודלה בתחום הסלטים המוכנים, לאחר צבר של אסם וסלטי אחלה של שטראוס. לפי ההסכם הראשוני של ויליפוד עם סלטי מיקי שבבעלות משפחת קאופטייל, ויליפוד הייתה אמורה להחזיק ב-70% מהמניות של חברה משותפת שהצדדים התכוונו להקים לצורך שליטה בסלטי מיקי, בתמורה לכ־7 מיליון שקל בתוספת הלוואת בעלים של חמישה מיליון שקל, אך כאמור עסקה זו צפויה כעת להתבטל.

 

זו לא הפעם הראשונה שעסקה למכירת סלטי מיקי מתבטלת. בפעם הקודמת היה זה אריק שור, מנכ"ל תנובה לשעבר, שחתם על הסכם לרכישתה עבור חברת המזון החדשה שהקים - א.מ.ה - אך המגעים כשלו ביוני אשתקד והיא בוטלה.

 

כפי שנחשף באפריל האחרון ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet, ויליפוד קיוותה לבצע הרחבה משמעותית של פעילותה, וכתוצאה מכך גם בהיקף מכירותיה, על ידי שתי רכישות בהשקעה כוללת של כ-100 מיליון שקל, האחת של סלטי מיקי והשנייה של חברת ביכורי השדה צפון. שתי הרכישות היו מעניקות לה דריסת רגל ראשונה בתחומי ייצור המזון וכן בסיטונאות הפירות והירקות, שנחשב רווחי מאוד, ולהרחיב את מגוון מוצרי ויליפוד: לא רק שימורים ומוצרי חלב מיובאים אלא גם מזון טרי - פירות וירקות וסלטים מוכנים. מחזור המכירות של ויליפוד היה אמור לגדול ב־650 מיליון שקל בשנה ולחזק בכך את כוחה מול רשתות הקמעונאות השונות.

 

ויליפוד חתמה באותו חודש על מזכר הבנות עם האחים דרור וגדעון חכם לרכישת השליטה בסיטונאית הירקות והפירות ביכורי השדה צפון תמורת כ-80 מיליון שקל. מדובר בחברה עם מחזור מכירות שנתי של כ-300 מיליון שקל, שמחזיקה בנוסף את רשת המזון סופר ברקת. עם זאת, לפני כחודשיים דיווחה ויליפוד, הנסחרת בבורסה בתל אביב, כי היא משהה את רכישת ביכורי השדה למספר חודשים. בשיחות פנימיות נטען כי הסיבה לכך היא דרישת האחים חכם שלא לכלול בה את סופר ברקת.

 

במקביל, ממשיכה ויליפוד להתעניין ברכישת מפעלי מזון והביעה התעניינות להצטרף כשותפה במחלבות הגולן, אך בשלב זה המחלבות


פורסם לראשונה 08/09/2019 08:34

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: אוראל כהן
יוסי וצביקה וילינגר
צילום: אוראל כהן
מומלצים