מתקשים לקבל טיסת בונוס בלופטהנזה? זה בגלל שאתם ישראלים
למה נעשה כמעט בלתי אפשרי לישראלים במועדון הנוסע המתמיד של חברת התעופה הגדולה ביותר באירופה להשיג טיסת בונוס על חשבון הנקודות?
הצ'ופר מתרחק: משה הוא חבר במיילס אנד מור (Miles and More), מועדון הנוסע המתמיד של קבוצת לופטהנזה, הכולל חברות תעופה נוספות. לדבריו, השגת טיסות בונוס על חשבון הנקודות לישראלים במועדון הפכה כמעט בלתי אפשרית.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ספה ב"מבצע חיסול" יקרה ב-500 ש' מהמחיר הרגיל
בת 75 ביטלה את הביטוח - החיובים לא פסקו
כיסא הגלגלים אבד בטיסה, החולה המתינה חודשים למענה
"במאי השנה החליטו במועדון להעביר את ישראל ל'אזור מיוחד', עימו נמנות מדינות 'נכבדות' כמו סוריה, אלג'יריה וכו'", כתב לנו. "זאת כאשר עד כה ישראל השתייכה לאזור אירופה. בעת שהייתה מחוברת לאזור אירופה היו הישראלים משלמים עבור כרטיסי בונוס מספר נקודות זהה לזה ששילמו תושבי שווייץ או כל מדינה באירופה. עם המעבר לאזור החדש, מספר המיילים שישראלים צריכים לשלם עבור כרטיס בונוס זינק בעשרות אחוזים".
משה סיפר כי ביקש הסבר לצורת החיוב החדשה, ולא הצליח לקבל הסברים מ-11 נציגים שונים של המועדון. לדבריו, הפער במספר המיילים שהיה צריך לשלם לטיסה לקנדה, למשל, בהשוואה לתושבי אירופה היה 40 אלף נקודות. בנוסף, יחס ההמרה של כרטיס המועדון בארץ, שמונפק על ידי כאל, הוא 17 שקלים למייל - תעריף הגבוה פי 4 מזה שמקבל בעל כרטיס אשראי בשווייץ, לדוגמה, מה שמקשה מאוד על צבירות נקודות לטיסה.
המדור פנה למועדון "מיילס אנד מור", וזו התגובה שהתקבלה: "התנאים של המועדון עשויים להשתנות מעת לעת. דפוסי השימוש והטיסה השתנו עם הזמן כך שהיה צורך לבצע התאמות בשירותים מסוימים. ב-9 במאי 2019 המועדון עידכן את כמות המיילים הדרושה לטיסות בינלאומיות במחלקת עסקים ובמחלקה ראשונה, לראשונה לאחר שמונה שנים, וערכו של המוצר עלה משמעותית בשנים האחרונות, במיוחד במקרה של לופטהנזה ו-SWISS".
לטענת המועדון, הוא עדיין אטרקטיבי ותחרותי בהשוואה לתוכניות נוסע מתמיד אחרות. תעריפי המיילים שמקבלים תושבי ישראל זהים לאלה של אזור המזרח התיכון, קווקז, צפון ומרכז אפריקה, ולהבדיל ארצות הברית.
באשר ליחס ההמרה של נקודות עבור רכישת מוצרים בכרטיס האשראי של המועדון, אומרים במיילס אנד מור כי חברות כרטיסי האשראי הן הקובעות את היחס. המשמעות היא שחברות שונות יכולות להציע יחס המרה שונה.