הגשם בא, הקרמבו לא; "קיים חוסר רציני מאוד"
מחסור חמור במוצרי יוניליוור: צרכנים מתקשים להשיג קרמבו, קורנפלקס וקינמונים. קמעונאים: "אם יש מחסור - יש פחות מבצעים"; החברה: הסיבות הן מיעוט ימי ייצור בחגים ושינוי אריזות לקראת רפורמת הסימונים
צרכנים ומנהלי חנויות מכולת וסופרמרקטים מדווחים על מחסור במוצרים של חברת יוניליוור . מבדיקה שערכו "ממון" ו-ynet יש מחסור בקרמבו, בקורנפלקס תלמה ובדגני בוקר אחרים כמו קינמונים, כריות, דלי פקאן, וגם מיונז תלמה ובייגל בייגל דקים, קליק ותחליב רחצה פינוק (כולם בבעלות יוניליוור).
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עבודה בעיניים: האריזות של כריות הוקטנו, אך קשה להבחין בשינוי
לאן נעלמו ההנחות? כך יוניליוור הביאה להתייקרות שמפו פינוק יוניליוור הסתירה זיהום בקורנפלקס תלמה - ותתרום לצדקה
"קיים חוסר רציני מאוד בקרמבו (של גלידות שטראוס, השייכת ליוניליוור)", אמר גורם באחת הרשתות. "יש הרבה נקודות מכירה ללא קרמבו בכלל. בכל שנה יש מחסור בתחילת העונה, אבל תחילת העונה הייתה בספטמבר ואנחנו בנובמבר". בחברה המתחרה פלדמן, שמשווקת את מנבו, אין מחסור. "אנחנו מוכנים לעונה", מסרו.
החוסרים הבולטים ביותר של יוניליוור הם בדגני הבוקר של תלמה. לקוחה שחיפשה את קורנפלקס של אלופים סיפרה ל"ממון" ול-ynet כי לא מצאה אותו בסניפי מגה, סופר בונוס ושופרסל. בנוסף, לא ניתן למצוא על המדפים באף רשת את המותג "קינמונים".
מתברר כי אחת הסיבות למחסור בשני מוצרים אלה - קורנפלקס וקינמונים - נעוצה בכך שהחברה מתכננת להקטין את אריזותיהם, מהלך שיגרום להעלאת מחירי המוצרים בשיעור של עד 17%. יוניליוור תקטין את סדרת כריות מ-750 גרם ל-686 גרם, את קוקומן מ-500 גרם ל-375 גרם, את קינמונים מ-500 גרם ל-372 גרם, את מוצרי קליק מ-75 גרם ל-65 גרם ואת מוצרי המותג נשנושים ב-8% עד 17%. מוצרים חדשים כבר משווקים באריזות מוקטנות שנראות כמעט זהות לאריזות הקודמות.
סיבה נוספת למחסור במוצרים היא רפורמת הסימונים של משרד הבריאות שתיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2020 ולפיה החברות נדרשות לסמן באדום מוצרים עם תכולה גבוהה של שומן רווי, נתרן (מלח) וסוכר. עם זאת, יש לציין שגם חברות אחרות החלו לסמן את מוצריהן באדום אך לא נצפה מחסור במוצרים שלהן.
אחד הקמעונאים אמר כי "ברוב הפריטים יש מחסור קל, אבל לא כאוס שגורם לכך שיש מדפים ריקים. עם זאת, יש שיטה שבה יוצרים חוסר במוצרים ואז החברה אומרת: אין לנו מספיק סחורה, אז לא נעשה מבצעים עכשיו כדי שלא תחוסל מהר. אם יש מחסור יש פחות מבצעים".
מיוניליוור נמסר בתגובה: "יש שתי סיבות לחוסרים נקודתיים במספר מוצרים. הראשונה היא מיעוט ימי ייצור בחגים. הסיבה השנייה היא עיצוב מחדש של האריזות. בחודשים האחרונים אנחנו מעדכנים את אריזותיהם של מוצרים רבים, בין היתר בעקבות רפורמת הסימון של משרד הבריאות. זה מהלך רחב ומאוד מורכב לוגיסטית. אנו מאמינים שנצליח להדביק את החוסרים בשבועות הקרובים".
לגבי היעלמות הקינמונים נמסר כי "המוצר עובר שיפור של המתכון והערכים התזונתיים. תהליך זה כלל גם החלפה של ספק המוצר. השינוי הוביל למחסור שצפוי להימשך בחודשים הקרובים. אנו פועלים במלוא המרץ להבטיח שקינמונים ישוב למדפים בהקדם האפשרי. לגבי קרמבו, כמו כל שנה הביקוש בחורף לקרמבו גבוה מאוד. אנחנו מייצרים במלוא המרץ ומשתדלים לספק את הביקושים".