אושרה תביעה ייצוגית נגד פנגו על גביית עמלת יתר
התביעה הוגשה בטענה כי החברה גובה עמלת יתר של 40 אגורות מצרכנים שמשלמים באמצעות האפליקציה ו-50 אגורות מצרכנים אשר משלמים על החניה בהודעת טקסט (SMS), זאת בעוד צרכנים המתקשרים לפנגו ומשלמים דרך הטלפון, אינם נדרשים לתוספת עמלה
יוצאת מהחניה: פנגו תציע ביטוחי רכב
חקירה נגד פנגו: מחייבים על שירותי הודעות גם ללא הסכמת הצרכן
התביעה הוגשה ב־2015 על ידי איתי ארליכמן שיוצג על ידי עו”ד גלעד מרקמן ודוד שוורצבאום. פנגו חויבה בתשלום הוצאות שכר טרחת עו”ד בגובה 58.5 אלף שקל. קבוצת התובעים הוגדרה: “כל אדם אשר שילם למשיבה עמלה תמורת תשלום אגרת חניה באמצעות שימוש באפליקציה של פנגו, החל מיום 1 בינואר 2011 ועד להפסקת גביית העמלה או מתן החלטת בית המשפט בנוגע לתביעה”.
בכתב התביעה נכתב כי “גביית העמלה מהווה הפרה של התחייבויות המשיבה במכרז לפיהן, לא תיגבה תמורה כלשהי מעבר לעמלה המשולמת לה על ידי הרשויות המקומיות”.
התובע טען כי גביית העמלה מהווה תשלום העולה על התעריף הקבוע בחוקי העזר של הרשויות המקומיות ועל המחיר המרבי הקבוע בהסדר החניה הארצי, וכן כי גביית העמלה מנוגדת לחוק הגנת הצרכן.
עוד נכתב בתביעה כי “אין מחלוקת עובדתית, שגביית תשלום נוסף עבור הפעלת חניה באמצעות אפליקציה מביאה לכך שסך התשלום הכולל חורג משיעור האגרה, שנקבע על ידי הרשויות המקומיות הרלוונטיות”.
פנגו מצדה טענה כי גביית התשלום עבור הודעות ה- SMS בוצעה על ידי חברת הסלולר והסכום שולשל לכיסה של חברת הסלולר.