שתף קטע נבחר

משרד התקשורת: קנס לבזק בינלאומי ופרטנר על איחור בניתוק מנויים

מדובר בכוונה להטיל קנסות לא גבוהים בסך 330 אלף שקל על בזק בינלאומי ו-130 אלף שקל על פרטנר כיוון שלא פעלו בזמן כדי לנתק לקוחות משירות גישה לאינטרנט לבקשת מנוייהן

קנסות לבזק בינלאומי ופרטנר: משרד התקשורת הודיע לחברת בזק בינלאומי ולחברת פרטנר על כוונתו להטיל עליהן עיצומים כספיים בשל איחור בניתוק מנויים. בזק בינלאומי תיקנס ב-330 אלף שקל ופרטנר ב-130 אלף שקל - סכומים זעומים עבור החברות, שהכנסותיהן ברבעון עומדות על מאות מיליוני שקלים. כך לדוגמה, הכנסות פרטנר ברבעון השלישי של 2019, הסתכמו ב-825 מיליון שקל.

 

   

סמנכ"ל בכיר ומנהל מינהל פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת, איתן כסיף, הודיע לחברות שהן הפרו את הוראות רישיונותיהן בנושא הפסקה מוחלטת של שירות גישה לאינטרנט לבקשת מנוי. על פי חוק, מנוי רשאי לבקש מחברת תקשורת בכל עת הפסקה מוחלטת ועל החברה לבצע זאת לא יאוחר מיום העבודה של אחר יום מסירת ההודעה לחברה.

מוקד בזק בינלאומי (צילום: יח"צ) (צילום: יח
מוקד בזק בינלאומי(צילום: יח"צ)

מתלונות של מנויים ומפעולות פיקוח שביצעו מפקחי משרד התקשורת, נמצא כי החברות ניתקו מנויים לאחר פרקי זמן ממושכים, לעיתים של מספר חודשים וזאת כאמור בניגוד לחוק.

 

משרד התקשורת רואה התנהלות זאת בחומרה, שכן מדובר בפרקטיקה הפוגעת במנויים ובמקרים רבים המנויים לא מודעים לכך שהם ממשיכים לשלם לחברה על אף שביקשו להתנתק.

 

על שתי החברות כבר הוטלו בעבר עיצומים בשל הפרות זהות ובעקבות התערבות משרד התקשורת, החברות השיבו כספים למנויים.

 

גם ל-ynet הגיעו תלונות על החברות באותו נושא. בין היתר לקוחה שחצי שנה אחרי שהתנתקה משירות ספק ותשתית של בזק בינלאומי לטובת חברה אחרת, גילתה שהיא עדיין מחויבת ב-99 שקל בחודש, למרות שהחברות מקבלות הודעה אוטומטית על המעבר. לטענת בזק בינלאומי, המנוי נשאר פעיל בגלל תקלה והציעה החזר אך לא פיצוי. גם על פרטנר הגיעו תלונות דומות.

  

כסיף מסר בהודעה לעיתונות: "אנו ממליצים לציבור לשים לב במעבר בין ספקי אינטרנט, להקפיד להודיע לספק הישן על ניתוק. יש לשים לב לחיובים בחשבונות, על מנת לוודא שלא משלמים כפול, על אותה תקופת זמן, גם לספק הישן וגם לספק החדש. היה ונתקלתם במצב כזה, יש לפנות לספק הישן לקבלת זיכוי ובמקרה שלא זכיתם לטיפול הולם, יש לפנות לתחום פניות הציבור במשרד התקשורת".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים