שופרסל ממזגת לתוכה את Be - תכיר בהפסדי הפארם בהיקף של עד כ-45 מיליון שקל
חברת Be תחוסל ללא פירוק ורישומיה ימחקו מרשם החברות; המהלך יאפשר לרשת המזון לקזז את הפסדיה המעמיקים של רשת הפארם, אשר הסתכמו ב-9 החודשים האחרונים ב-40 מיליון שקל, מהכנסות לפני מס שופרסל
שופרסל חותכת הפסדים ברשת הפארם Be - תסגור 4 חנויות הפסדיות
רשת הפארם ממשיכה להכביד על שופרסל; ירידה של 2.5% במכירות Be
שופרסל מול סופר-פארם: תחרות הפארמים עולה על טיסה
החברה קיבלה בשבוע שעבר את אישור רשות המיסים לכך שהמיזוג פטור ממס ולכך שהפסדי Be, נכון למועד המיזוג, יותרו לקיזוז כנגד הכנסות שופרסל החל ממועד המיזוג, בהיקף שנתי שלא יעלה על 50% מגובה ההכנסה החייבת במס של שופרסל - עד כ-45 מיליון שקל.
בעקבות כך, צפויה שופרסל להכיר השנה בהפסד של ניו פארם שהסתכם ב-9 החודשים הראשונים השנה ב-40 מיליון שקל. בשיחה עם כלכליסט עם פרסום הדו"חות לרבעון השלישי אמר אברכהן: "תחום הפארם קשה ואנחנו מתמודדים לשפר הסכמי סחר. אנחנו למעשה נכנסים לישורת האחרונה של מיקסום הסינרגיה בין Be לשופרסל, במסגרתה נחזק את היכולות המסחריות שלנו מול ספקים. הרווחיות בתחום הפארם ידועה ואנחנו משוכנעים שבשיתוף פעולה הדוק בין שתי הרשתות, אנחנו יכולים לשפר את התנאים והרווחיות שלנו ולהציג ברשת Be ברבעון הרביעי של השנה הבאה (2020) רווח".
אברכהן הסביר אז כי במסגרת המהלך למיקסום הסינרגיה בין הרשתות, נערכת שופרסל לחבר חלק מהפעילויות המטה של החברות במטרה לייעל את פעילות Be. ההערכה שלו הייתה כי מהלכי הסינרגיה יביאו בטווח הקצר לצמצום דרמטי של ההפסד כבר בשנה הבאה, שבסופה הרשת תעבור לרווח ומכירותיה יעמדו על כ-900 מיליון שקל בשנה.
אברהכהן אמר היום, כי "אנו מצויים בעיצומה של פעילות מואצת לביסוסה של רשת Be כרשת פארם מובילה בישראל, לאחר שנים ששוק זה נשלט על ידי שחקן יחיד. כבר היום, ניכר כי פעילות הרשת הביאה להגברת התחרות, להורדת מחירים ולשינויים שונים בשוק זה. מרגע רכישת הרשת ועד היום, שופרסל פועלת ליצירת סינרגיה מירבית בין פעילות שופרסל ופעילות רשת Be, תוך תמיכה מירבית של יחידות המטה בשופרסל בפעילות Be. בכוותנו להעצים את החיבור בין מותג Be לפעילות חברת שופרסל, ביחידות המטה, בלוגיסטיקה ובמערך הסניפים".