שתף קטע נבחר

הקרב על מדף הבשמים: שסטוביץ הוציאה את הדיילות שלה מרשת BE

הסיבה למהלך: מחאה על כך שרשת הפארם של שופרסל ייבאה בשמים שבזיכיון שסטוביץ דרך יבואניות מתחרות

הסלמה בקרב בין שסטוביץ ורשת Be שבבעלות שופרסל: היבואנית הוציאה את הדיילות מטעמה מרשת הפארם. זאת, על רקע הכרזת הרשת כי חדלה לרכוש בשמים ביבוא שסטוביץ והעבירה את הרכש ליבואן מקביל, במטרה לשפר את רווחיותה ולהוזיל את הבשמים. מדובר בכ-45 דיילות ששכרן שולם על ידי שסטוביץ - חלקן יפוטרו וחלקן יוצבו במקומות אחרים.

 

האם יש תחרות אמיתית בין רשתות הפארם בישראל?

שופרסל מול סופר-פארם: תחרות הפארמים עולה על טיסה

התחרות בפארם מצטמקת: רשת סמארט-פארם הגישה בקשת פירוק

בעקבות התחרות: סופר-פארם תפתח מגה-סניפים חדשים בהשראת רשת ספורה

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

שכר הדיילות משולם מתוך המכירות של המוצרים - והיות שכעת בשמיה של שסטוביץ יוחלפו ביבוא מקביל, דיילות מטעמה עשויות לקדם מוצרים של מתחרים - במימון שסטוביץ עצמה. הדיילות לא קידמו רק בשמים, אלא בעיקר את מותגי הקוסמטיקה היוקרתיים של שסטוביץ, ובהם גרלן וסיסלי, וכן את מותג הדראגסטור הפופולרי רבלון.

  (צילום: סיון פרג')
סניף של BE. בדרך למלחמה מול שסטוביץ(צילום: סיון פרג')

הקרב הוא על תנאים מסחריים: שופרסל סובלת מהפסדי Be, שגדלו ברבעון האחרון, ומחפשת דרכים להוזיל את עלויות הרכש שלה. תביעותיה להוזלות לא נענו על ידי שסטוביץ,שנחשבת לאחת מיבואניות הבשמים הגדולות בארץ, שמחזיקה במותגים כמו דולצ'ה וגבאנה, נרסיסו רודריגז והוגו בוס.

 

לפי הערכות, שסטוביץ ביחד עם אלפא קוסמטיקה (יבואנית שאנל וג'יבנשי) ולילית קוסמטיקס (פאקו רבאן ופראדה) מחזיקות כ-60% מהשוק. בענף טוענים שאובדן המכירות של שסטוביץ ב-Be הוא מכה כואבת אך לא מכת מוות, וכי האיום הממשי הוא אם המלחמה תוחרף ותעבור לזירה המשמעותית באמת: המכירות של שסטוביץ בתחום הדטרגנטים והמזון לרשת שופרסל.

 

במסגרת יבוא מקביל היבואן לא רוכש ישירות מהיצרנית אלא מתבסס על הזדמנויות של קמעונאים שמוכרים סחורה "יד שנייה". אחד הגורמים שעבד כך בעבר וחזר ליבואן הרשמי, אמר ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי "יבוא מקביל טוב לזמן קצר, אולי כדי להפעיל לחץ על שסטוביץ".

 

ליבואן הרשמי משלמים יותר, אבל לטענת אותו גורם המחיר כולל שירותים ששווים כסף: "טסטרים של בשמים חיוניים להתנסות וניתנים לי בחינם רק מהיבואן. גם נושא ההחזרות קריטי, היבואן הרשמי מקבל חזרה מוצרי פג תוקף, מוצרים שיצאו מהמגוון, או מוצרים שהוחזרו עקב תלונות של לקוחות. להיתקע עם סטוק בשמים שלא ניתנים להחזרה זה עלויות לא קטנות. כמו כן, השקות בשמים חדשים מתרחשות בו בזמן בכל העולם - והיבוא המקביל לא מספק".

 

להערכתו, הוצאת הדיילות לא תפגע ב-Be "שבמילא צימצמה את מספר הדיילות". ושסטוביץ? "הבעיה שלו היא אם בניסיון ללחוץ, שופרסל תפגע במכירותיו אצלה. אז צפויה מלחמה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים