לא רק אדום וירוק: אריזות מזון יסווגו גם לצורך מיחזור
מדובר במדבקות שנועדו לסמן לצרכנים להיכן עליהם להשליך את האריזה, על מנת שזו תמוחזר, ביוזמת תאגיד תמיר. בניגוד למדבקות האדומות והירוקות, שמחויבות על פי חוק, מדבקות המיחזור הן וולונטריות
מדבקות אדומות? לא בחנויות אונליין
סופית: סימון מזון בירוק יתחיל בינואר
רפורמת הסימון הירוק: אלה המוצרים שיקבלו סימון "בריא"
מדובר במדבקות שנועדו לסמן לצרכנים להיכן עליהם להשליך את האריזה, על מנת שזו תמוחזר. בניגוד למדבקות האדומות והירוקות, שמחויבות על פי חוק, מדבקות המיחזור הן וולונטריות וניתנות להחלטתן של יצרניות המזון.
צבעי המדבקות יהיו בהתאם לצבע פחי המיחזור השונים: כתום לאריזות פלסטיק, מתכת וקרטוני משקה, סגול לזכוכית, כחול לאריזות נייר וקרטון, וצהוב לבקבוקי שתייה מפלסטיק.
את סמלי המיחזור ניתן יהיה לראות בהדרגה החל מהשבוע על גבי אריזות המוצרים שעל המדפים ברשתות השיווק, בהם מוצרי מאפיית אנג'ל ומוצרי חברת אסם, כגון במבה, קטשופ וסדרת מוצרי טבעול, שהן בין הראשונות להצטרף ליוזמה. חברות נוספות שיצטרפו למהלך כוללות את יוניליוור, שטראוס וגולף.
רני איידלר, מנכ"ל תאגיד המיחזור תמיר, אמר ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet כי "זהו נדבך נוסף במהפכת המיחזור שעוברת ישראל".
אבי בן אסאייג, מנכ"ל אסם, אמר לידיעות אחרונות כי "אסם נסטלה הציבה לעצמה יעדים שאפתניים לשמירה על הסביבה וצמצום ההשפעה הסביבתית ובכלל זה מחוייבות לאפס פסולת מפעלית להטמנה בכל מפעלי החברה והפסקת שימוש בכלים חד פעמיים כבר ב-2020. כמו כן, התחייבנו להוביל מהלך לפיו אסם נסטלה תשתמש רק באריזות הניתנות למחזור או לשימוש חוזר. החל ב-2020 ,67% מאריזות החברה יהיו ניתנות למחזור מלא. בעתיד יצטרפו למהלך כל מוצרי החברה".
ירון אנג'ל, מבעלי מאפיית אנג'ל, אמר כי "אנו שמחים להיות הראשונים אשר מטמיעים על מוצרינו את יוזמת סימון המיחזור".