ההמבורגר שהזמנתם כבר יוצא מהמדפסת
רשת BBB הצטרפה לסטארטאפ SavorEat בפיתוח המבורגרים צמחוניים בהדפסה, ובהמשך תציע את המוצר בבלעדיות בסניפיה. השאיפה: להגיע לפיילוט בסניף פעיל תוך שנה וחצי
משבר בענף האופנה? פוקס רוצה למכור לכם המבורגרים וקפה
התשובה לדומינוס פיצה: מוזס תכבד תשלומים בפיי
יבואן זארה מצטרף למירוץ להבאת רשת ההמבורגרים שייק שאק
אילן פנחס, סמנכ"ל ושף ראשי של BBB, הצטרף לוועדה המייעצת ויסייע בפיתוח. בתום תקופת הפיתוח, בכל סניף ברשת תוצב מדפסת ייעודית שתוציא את המוצר מוכן להגשה - מה שיאפשר להגדיר את ההמבורגר כטבעוני, כי המדפסת מספקת סביבת ייצור והכנה נפרדת לחלוטין מזו המשמשת להכנת בשר.
קבוצת BBB מנהלת בשיטת הזכיינות את רשתות ההמבורגרים BBB, מוזס ובורגרים, ומפעילה כ-100 מסעדות. אהובה תורג'מן, מנכ"לית ומבעלי הקבוצה (לצד רון שולמן, ירון ישראל, טל יתום ושגיב אברמסון), אמרה ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet: "המהלך משתלב עם רצוננו לפתח מוצרים בני קיימא, איכותיים ומזינים".
SavorEat, שמבצעת כיום סבב גיוס הון שני בסך 10 מיליון שקל, מפתחת תחליפי בשר מהצומח שיפנו לשוק המסעדות. היא מפתחת גם יכולות לבשל, לצלות ולטגן את המוצרים - ולטענתה, יש להם מרקם ומבנה שדומים יותר להרכב ולנראות של בשר.
להדפיס מזון במתכון דיגיטלי
הטכנולוגיה פותחה באוניברסיטה העברית. במעבדות של פרופ' עודד שוסיוב ופרופ' עידו ברסלבסקי מהפקולטה לחקלאות פיתחו מדפסת, שיכולה לקחת תאית מסיבים חדשניים שכבר פותחו, להוסיף טעמים, חלבון, שומן ועוד - ולהדפיס את המזון במתכון דיגיטלי. הפיתוח יאפשר לייצר מזון מותאם למשתמש, למשל בלי גלוטן וסוכר.
לפי רחלי ויזמן, מייסדת משותפת והמנכ"לית, "זו הזדמנות להאיץ ולמקסם את הפיתוח, ולקדם את השאיפה לחדור לשוק המסעדות. נסתמך על הידע שצברה BBB - הן ביצירת המבורגרים, והן ברמה התפעולית של רשתות מזון".
BBB מציעה כיום אופציה צמחונית - המבורגרים של ביונד מיט האמריקנית, המשווקים (דרך דיפלומט) רק במסעדות ובבתי טבע. במקדונלד'ס מוצע המבורגר שפיתחה נסטלה ומיוצר בטבעול. אם המיזם יצלח, BBB תוכל לשלוט באספקת ההמבורגר הצמחוני שלה, ולהתאים את הרכבו לפי צרכיה.