שתף קטע נבחר

הפיצה לא תגיע עם רחפן, אבל לפחות תדעו איפה היא נמצאת

חולמים שמגש לוהט ינחת במרפסת? מספר 2 בדומינוס העולמית מצנן את ההתלהבות. ראסל ווינר הגיע לענקית הפיצות ב-2009, והכריז שצריך לשפר את הטעם. מאז המכירות צמחו, והמניה טיפסה מ-3 דולרים ל-305. השבוע הוא הגיע לארץ ויחד עם הזכיין המקומי ניסה להסביר למה הטכנולוגיה נותנת להם יתרון על פיצריות שכונתיות ולמה אצלם יותר יקר

בענף המשלוחים מבטיחים כבר שנים עתיד שבו מגשי פיצה ינחתו מהשמיים עם רחפן. ישר למרפסת? תשכחו מזה. "שימוש ברחפנים למשלוחי פיצה עדיין לא ריאלי", אומר ראסל ווינר, מס' 2 בהנהלת דומינוס העולמית ונשיא הפעילות בצפון אמריקה, ומנפץ את החלום לפיצה לוהטת שתגיע, כמו מן, מהשמיים. ועזבו רחפנים: גם ניסיונות הרשת להשתמש במכוניות אוטונומיות לא הבשילו, גם בשל ענייני חקיקה. העולם יכול להתקדם, אבל את הפיצה עדיין יביאו לכם צעירים שזיגזגו עם הטוסטוס כדי להגיע לפני שיזכו אתכם על העיכוב.

 

מי צריך כרטיס מפלסטיק: דומינוס תכבד תשלום בביט

דומינו'ס פיצה רוצה נתח משוק ההמבורגרים: משיקה "פיצהבורגר"

פיצה עם תוספת חלבון לספורטאים: הטועמים לא התרשמו

 

אז מה בכל זאת יכולים לבשר בדומינוס? הנחמה שמציע יוסי אלבז, הזכיין בארץ, היא שבקרוב יצוידו הקטנועים של השליחים בארץ במכשיר של ווייז או דומיו. זה אמור לקצר את ההגעה ליעד, ולאפשר לכם לעקוב אחרי התקדמות השליח בכל רגע. גם זה משהו בשביל מי שרעב.

  (צילום: יח
את הפיצה עדיין תקבלו מצעירים עם טוסטוס(צילום: יח"צ)

ווינר מסביר כי השימוש ברחפנים יקר ביחס למחיר הפיצה, וגם ש"כמעט כל ילד יכול להפיל את הרחפן ולגנוב את הפיצה". הוא הגיע לארץ כאורח בכנס איגוד השיווק, וכדי לבחון את החידושים הטכנולוגיים שפיתח הזכיין, שמתברר שמהווה מודל לכל הרשת. וזאת חתיכת רשת: כ-17 אלף סניפים בעולם, מהם 6,000 בארה"ב, ומחזור שנתי של 13.5 מיליארד דולר.

  ()
 

ויש לו גם פינה חמה לישראל. הוא יהודי מניו יורק, למד בקורנל, ואחד המרצים היה ד"ר יוסי אולמרט שמונה אז לראש לשכת העיתונות ולקח אותו ב-92' כמתמחה. משם ווינר המשיך לפפסי, ואז הגיע לדומינוס כסמנכ"ל שיווק כשהחברה סבלה מירידה במכירות, ומחיר המניה היה פחות משלושה דולרים. "לא היינו מספיק טעימים, בניסיונות להתייעל החברה פגעה בטעם, והחלטנו לעשות שינוי", הוא אומר. "ואז יצאנו בקמפיין, 'הטעם שלנו לא מספק ואנחנו נשפר זאת'. זה היה ב-2009, בתקופת המשבר הכלכלי. הציבור איבד אמון בבנקים ובממשלה, וקיבל באהדה את המסר שלנו. שידרגנו את הטעם, ומאז המכירות רק עולות".

 

כיום המניה נסחרת תמורת 305 דולר, ונבחרה כשנייה בביצועים בבורסה האמריקאית בעשור האחרון - יותר מאפל ומאמזון. "ולא העלינו כמעט מחירים", הוא אומר. "המרווח נשחק, אבל הזינוק במכירות מפצה". ווינר מודה שבארץ הטכנולוגיה היא יותר מפותחת, והגיע לבחון מקרוב מה ניתן לקחת לשאר שוקי החברה בעולם. לדבריו מערכת ההזמנות, ניהול עלויות וניהול שביעות רצון הלקוחות שפותחה כאן, היא המערכת המתקדמת ביותר בחברה.

ראסל ווינר, מס' 2 בהנהלת דומינוס העולמית ונשיא הפעילות בצפון אמריקה (צילום: שאול גולן)
ראסל ווינר. "פיצה היא לא מספיק יקרה כדי שיהיה כלכלי לשנע אותה באמצעות רחפנים. גם כיום כמעט כל ילד יכול להפיל את הרחפן ולגנוב אותה"(צילום: שאול גולן)
 

תנור ומערוך? היי-טק!

כן, אם חשבתם שפיצה זה רק תנור, מערוך, ועובדים שמניפים באוויר את הבצק, אז לא ממש. כמו בכל ענף הקמעונאות, גם פיצרייה צריכה מערכות דיגיטליות מתקדמות. דומינוס ישראל תשיק השנה מחדש את האפליקציה לסלולר ולטלוויזיות חכמות. המטרה: לקצר את זמן ההזמנה משתי דקות לדקה. "כשהלקוח רעב כל דקה חשובה, ויש ערך עליון בתהליך הזמנה קצר, במיוחד שהדור הצעיר מחפש כמה שפחות התחככות עם המוכר", אומר אלבז. לדבריו, הפיצה זה רק תירוץ. "בעצם אנחנו חברת אי קומרס שמוכרת פיצות. קיצור משך ההזמנה מתבצע גם בזכות הדאטה שקיימת על הלקוח ומאפשרת לנו לעשות פרסונליזציה שלו. אם הוא מעדיף פיצה פטריות זו הראשונה שתצוץ לו באפשרויות הבחירה, ואם בעבר הזמין תוספת בצל וגבינה מלוחה, ניתן יהיה לשחזר בלחיצת כפתור את התוספות המועדפות".

יוסי אלבז, מנכ
הזכיין בארץ יוסי אלבז. "פיצה זה פאסט פוד, לא ג'אנק פוד. אנחנו אפילו עומדים בתקן של ליצמן לערכי נתרן, שומן וסוכר, ובקרוב גם נדפיס את זה על האריזות"(צילום: צביקה טישלר)
 

ומה לגבי מה שהכי מעניין, הפיצוי כשהשליחים מתעכבים? גם כאן הטכנולוגיה תעבוד לטובתנו. לדברי אלבז, "במקרה של תקלה בהזמנה האפליקציה תאפשר פיצוי מיידי. מיד יוזן לסל הקנייה שלך פיצוי לקנייה הבאה". גם לעובדים הותקנה מערכת ניהול הזמנות חדשנית ומבוססת ג'י פי אס, שתאפשר לעקוב אחר מיקום השליח, מחלקת ביעילות את העבודה בין השליחים, ותוביל לאופטימיזציה של זמני המשלוח. לבסוף תופעל המערכת לניהול שביעות רצון, ותשלח הודעה ללקוח חצי שעה אחרי קבלת המשלוח. "האפליקציה גם תוכל לשלוח תזכורת ביום חמישי למשל, אם אתה תמיד צופה בכדורסל עם חברים ונוהג להזמין פיצה", אומר אלבז. "חוויית הלקוח זה כבר לא רק הפיצה, אלא כל התהליך מרגע שהחלטת להזמין. כמה זה מהיר, כמה זה נוח, כמה קשובים אליך. דומינוס ישראל הייתה גם הראשונה מכל הקמעונאיות בארץ לשתף פעולה עם ביט".

 

אז הטכנולוגיה אמנם חשובה, אבל גם המוצר הולך ומשתכלל. לאחרונה השיקה הרשת פיצה-המבורגר, פיצה עם בשר טחון ותוספת צ'יפס. מה עומד מאחורי השילוב המוזר? קוראים לזה "המלחמה על נתח הקיבה של הלקוח" (share of stomach). בדומינוס הבינו שהם לא מתחרים רק מול רשתות פיצות אחרות, אלא מול כל שוק המזון המהיר. מי שהזמין המבורגר, להיט משלוחים בשנים האחרונות, לא יזמין פיצה. "אגב, בנושא של פיצות קמח כוסמין או לטבעונים, ישראל מובילה. אין לנו כמעט שווקים שמגישים פיצה עם תחליפי גבינה", אומר ווינר. בישראל, כ-4% מההזמנות הן של פיצה טבעונית.

פיצהבורגר  (צילום: דן פרץ)
פיצהבורגר של דומינוס(צילום: דן פרץ)
  

ועדיין, פיצה נחשבת לג'אנק פוד.

אלבז: "זה לא, זה פאסט פוד. אנחנו עומדים בתקן של ליצמן לערכי נתרן, שומן וסוכר, ובקרוב נדפיס את זה על האריזות".

 

היום יש יותר פיצריות איכותיות שאתם צריכים להתחרות בהן. אתם לא הרבה יותר זולים מ"טוני וספה", למשל.

"זה לא מדויק. בפיצה בוטיק כמו טוני וספה גובים 95 שקל לק"ג (באתר טוני וספה, משפחתית מתחילה ב-81 שקל, נ"ז). אנחנו זולים יותר. משפחתית בקנייה בסניף עולה 49.9 שקל, או במשלוח של פיצה עם תוספת ובקבוק שתייה, 85 שקל".

 

לעומת פיצריות שכונתיות, או רשתות כמו פיצה שמש, שבהן משפחתית עולה 27 שקל, אתם הרבה יותר יקרים.

"פעם לא היה שום חסם כניסה לתחום, כל אחד היה יכול לקנות תנור ולפתוח פיצרייה. היום, כשהעולם הופך לדיגיטלי יותר, צריך שיהיו אתר אינטרנט ואפליקציה שהקהל, במיוחד הצעיר, מעדיף לרכוש דרכה, ומאפשרת הטבות, מעקב אחר השליח וכו'. זה יתרון מובהק על פיצרייה שכונתית. לגבי המחיר, אצלי משתמשים ברסק מעגבניות טריות ולא ברכז עגבניות, בבצק טרי ולא קפוא, וב־100% מוצרלה ולא בתחליפי גבינה. יש מחיר לאיכות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: יח"צ
דומינוס פיצה קטנוע משלוחים
צילום: יח"צ
מומלצים