מרגרינה בלו בנד מחליפה ידיים: תשווק על ידי דיפלומט
הסיבה למעבר, היא החלטת יונילוור העולמית למכור את עסקי המרגרינה שלה לחברת Upfield, יצרנית מרגרינה וממרחים בינלאומית שבין מותגיה הידועים בחו"ל נכללת מרגרינה FLORA
חברת דיפלומט, חברת ההפצה הגדולה ביותר למוצרי צריכה בישראל (מזון, טואלטיקה ועוד), שבבעלות נעם וימן, תחל לראשונה למכור ולהפיץ את מרגרינות בלובנד ומזולה.
מרגרינה בלובנד הפכה לאייקון בעולם המזון הישראלי משום שהייתה הראשונה שיוצרה בישראל תחת זיכיון של חברת יוניליוור העולמית. ייצורה בארץ החל כבר בשנות ה־20 על ידי חברת תוצרת מזון ישראלית (תלמה) שלימים נרכשה על ידי יוניליוור. המותג בלו בנד נחשב ליוקרתי ואף יקר יותר ממרגרינות אחרות שנמכרו בארץ ישראל.
הסיבה למעבר לחברת דיפלומט היא החלטת יונילוור העולמית למכור את עסקי המרגרינה שלה לחברת Upfield, יצרנית מרגרינה וממרחים בינלאומית שבין מותגיה הידועים בחו"ל נכללת מרגרינה FLORA.
במכתב ששלחה אתמול יוניליוור ישראל ללקוחותיה נכתב: "ברצוננו לעדכן כי חברת Upfield עידכנה אותנו בהחלטה למנות מפיצה אחרת בישראל להפצת מוצרי המרגרינה החל מ־1 לאפריל 2020. לפיכך אנחנו מודיעים על הוצאת מוצרי המרגרינה מהסכם הסחר הקיים בינינו והסכם מתן שירותי ההפצה והמכירות שלנו מגיע לסיומו".
חברת דיפלומט, לצד היותה מפיצה של מוצרי פרוקטר אנד גמבל בישראל, פיתחה בשנים האחרונות גם חטיבת מזון עם מותגים ידועים, חלקם בבעלותה, כמו טונה סטארקיסט, עוגיות אוריאו, קפה ג'ייקובס, קטשופ היינץ ועוגיות לוטוס. מחזור עסקיה השנתי הוא כ-2.5 מיליארד שקל, ובקרוב היא אמורה להנפיק לראשונה את מניותיה בבורסה בתל־אביב לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל.
בשנה האחרונה דיפלומט החלה לשווק בישראל את ביונדמיט, תחליף הבשר הפופולרי מארה"ב וכן חברת רטבים איטלקית