ברשתות האופנה מקווים שווירוס הקורונה יחזיר את הקונים
הזמנת חבילות מחו"ל פחתה בגלל החשש מהידבקות ומעיכובים - וברשתות האופנה מצפים לגידול במכירות. יותר הזמנות גם באתרי הקניות המקומיים
רשתות האופנה מצפות לגידול במכירות בעקבות החשש והעצירה בהגעת חבילות מחו"ל, בעיקר מאתרים סיניים . גם אתרי קניות ישראליים מדווחים על עלייה בהזמנות.
עקב התפשטות נגיף הקורונה: האטה בהזמנת חבילות מסין
בעקבות איסור הטיסות מסין: צפויים עיכובים בחבילותבהלת נגיף הקורונה: שר הבריאות אסר על טיסות מסין לישראל
הווירוס הסיני מקפיא פעילות במקדונלד'ס, סטארבקס ודיסני
הקניות אונליין מאתרים בחו"ל תופסות כ-9% מהמסחר בארץ, ונפגעות מהמשבר העולמי סביב הווירוס - הן מהפחד מפני הידבקות דרך החבילה, והן כי בסין נסגרו היציאות, ואין ודאות לקבלת ההזמנות שמבוצעות.
קמעונאי בכיר אמר ל-ynet ו"ידיעות אחרונות", כי "בצל החשש מאי-אספקת סחורה בטווח הארוך, הרי שבטווח המיידי, הציפייה היא לגידול בקניות בארץ". גם לפי מנכ"ל קבוצת ביג, חי גאליס, המשבר יכול להשפיע לטובה. גם אתרי קניות המְּבַצְּעים שילוח מקומי מדווחים על גידול בהזמנות: עופר ירום, מנכ"ל עזריאלי.קום מקבוצת קניוני עזריאלי, מדווח על זינוק של 30% במכירות, בעיקר של תחפושות, מוצרי חשמל, אופנה וביוטי.
אתמול פורסמו נתוני ריס, המודדים את הפדיון בקניונים ובמרכזי המסחר הפתוחים, ולפיהם, בינואר גדל הפדיון ב-3.2% לעומת ינואר 2019. הקניונים צמחו ב-2.4%, והמרכזים הפתוחים ב-4.4%. ינואר אשתקד סבל מאיחור בהגעת החורף והוגדר כקטסטרופלי, עם ירידה של 4.4% במכירות הקניונים. במרכזי המסחר הפתוחים, שבהם פועלים אאוטלטים מוזלים, הירידה הייתה 0.9% בלבד. ב-2019 כולה ירדו המכירות במונחים ארציים ב-2%.
אף שהפתיחה של 2020 מעודדת, יצוין כי החנויות הציעו הנחות של עד 70%, ואלה אולי תרמו למכירות אך פגעו ברווחיות. הנתונים בודקים כ-2,900 חנויות זהות, רובן של אופנה, ענף עם ירידה מתמשכת במכירות.
בין הקניונים שצמחו בינואר: שבעת הכוכבים הרצליה (8.5%), עופר רחובות, ביג פאשן נצרת ועזריאלי חולון, עזריאלי איילון ומודיעין, הקריון ו־G כפר סבא. קניון נהריה זינק ב-46% מינואר אשתקד, גם כי קניון ארנה בעיר הוצף וייפתח רק בעוד שבועיים.