שתף קטע נבחר

מכירות שוק המזון צמחו בינואר ב-1.4% בחישוב שנתי

לפי נתוני סטורנקסט, בחודש החולף צמח שוק מוצרי הצריכה ב-1.2% בלבד ביחס לתקופה המקבילה, ומכירותיו הסתכמו ב-4 מיליארד שקל. ניתן להעריך כי לכניסת רפורמת סימון המזון המזיק בחודש שעבר היתה השפעה שלילית על צריכת משקאות ממותקים - הקטגוריה שגררה את השוק כלפי מטה

שוק מוצרי הצריכה פותח את 2020 בצליעה. מנתוני סטורנקסט עולה כי בינואר צמח שוק מוצרי הצריכה ב-1.2% בלבד ביחס לתקופה המקבילה, ומכירותיו הסתכמו ב-4 מיליארד שקל. מדבר בשיעור צמיחה נמוך מזה של האוכלוסייה (2.2%), ולכן נחשב כירידה ריאלית.

 

תעשיית המזון נערכת לרפורמת סימון המוצרים: "נשתדל לא להעלות מחירים"

משרד הבריאות התקפל: סימון מוצרי המזון יידחה לינואר 2020

מומלץ על-ידי משרד הבריאות: אלה המזונות שיזכו בסימון ירוק

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

מי שגררה את השוק כלפי מטה היתה קטגוריית המשקאות שמכירותיה עלו ב-0.2% בלבד והסתכמו ב-337.6 מיליון שקל. ניתן להעריך כי לכניסת רפורמת סימון המזון המזיק בחודש שעבר היתה השפעה שלילית על צריכת משקאות ממותקים. מכירות המזון, שהושפעו גם הן מסימון המזון המזיק, צמחו ב-1.4% והסתכמו ב-2.96 מיליארד שקל.

קניית מזון בסופר (צילום: Shutterstock)
קניית מזון בסופר(צילום: Shutterstock)

בתחום הנון פוד, מכירות קטגוריית המוצרים לבית עלו ב-1.6% והסתכמו ב-310 מיליון שקל. זאת למרות העלייה במודעות לנזקים הסביבתיים שגורמים המוצרים החד-פעמיים, שמהווים את ליבת הקטגוריה. מכירות מוצרי הטיפוח צמחו ב-1.1% בלבד ל-395 מיליון שקל.

 

הקיפאון בשוק עלול, על פי הערכות, אף להחריף כשיצרני המזון ישלימו את החלפת האריזות במלואן לכאלה הנושאות את הסימון האדום. מדובר במגמה שנמשכת עוד מ-2019. מכירות שוק מוצרי הצריכה ב-2019 הסתכמו בצמיחה של 2.5%. בנטרול השפעות עליות המחירים שנרשמו לאורך השנה, עמדה הצמיחה הריאלית על 1.3% בלבד.

  

תזכורת: רפורמת סימון המוצרים יצאה לדרך    (צילום: ליהי קרופניק)

תזכורת: רפורמת סימון המוצרים יצאה לדרך    (צילום: ליהי קרופניק)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

הירידה הריאלית במכירות שוק המזון ב-2019 נרשמה למרות גל עליות המחירים שהחל ביוני 2018, עם הודעת יצרניות מוצרי הנייר ואחריהן המחלבות על עליות מחירים בשל התייקרות חומרי הגלם. עליות מחירים בולטות נרשמו בשוק המשקאות הנשלט על ידי קוקה קולה, טמפו ויפאורה, אליהן הצטרפה יוניליוור עם הקטנת אריזות ללא הורדת מחיר בהתאם, שמשמעותה התייקרות.

 

ההאטה במכירות שהחלטה ב-2019, נרשמה עוד בטרם נכנסה רפורמת סימון המזון לתוקף. לפי הערכות המבוססות על תגובת הצרכנים בצ'ילה, שם קיימת רפורמת סימון מוצרים דומה לזו הקיימת בארץ, מכירות המוצרים עתירי הסוכר, הנתרן והשומן הרווי יירדו בחודשים הראשונים של 2020. זאת ועוד, הירידה במכירות לא צפוייה להבלם בהמשך, כפי שקרה בצ'ילה, כיוון שבישראל יש לרפורמה פעימה שנייה, שתכנס לתוקף בינואר 2021, באופן שיחמיר את הדרישה לצמצום אותם רכיבים ובעקבותיה, צפוי הסימון האדום להתרחב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים