שתף קטע נבחר

סופר-פארם מרחיבה את תחום האופטיקה

הקציבה לפעילות הקטגוריה 20 מיליון שקל. משיקה שני מותגי בית בתחום המשקפיים: SPO ו-UNIC. מתכוונת להכפיל את מספר סניפי סופר-פארם אופטיק, כולל סניף דגל עצמאי באילת

רואה לכם בעיניים: סופר-פארם תרחיב את תחום האופטיקה, והקציבה לקטגוריה 20 מיליון שקל. 

 

האם יש תחרות אמיתית בין רשתות הפארם בישראל?

לראשונה: סופר-פארם תמכור מזון ואביזרים לבעלי חיים

בעקבות התחרות: סופר-פארם תפתח מגה-סניפים חדשים בהשראת רשת ספורה

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

  

במסגרת המהלך, היא תמחק את מותגי המשקפיים טרייבקה ופורטופינו, מותגי הבית שלה בשמונה השנים האחרונות, לטובת מותגים פרטיים חדשים: SPO (ראשי תיבות של סופר-פארם אופטיק) ו-UNIC. חברת המיתוג שלה היא מורילאס הספרדית, שאחראית גם למיתוג של מילוקה, מותג האיפור של הרשת. כמו את מילוקה, גם את UNIC שואפת סופר-פארם להוציא בעתיד למכירה בחו"ל.

סופר-פארם אופטיק (צילום: יח
סופר־פארם אופטיק. התחרות בענף הפארם גדלה(צילום: יח"צ סופר-פארם)

SPO, מותג הבייסיק, יעלה החל מ-199 שקל; UNIC יוצע במחירי ביניים, ולצידם, יוצעו מותגים בינלאומיים שהרשת מייבאת ביבוא מקביל.

 

אחרי שעד היום קידמה את הרשת עצמה, סופר-פארם תבליט לראשונה את שני המותגים. לפי המשנה למנכ"ל, דני לוזון, "כל חברת אופטיקה מייצרת לעצמה מותגי בית. טרייבקה ופורטופינו לא היו מספיק חזקים. לא נבנה להם סיפור ולא תמכנו בהם פרסומית, וזה היה פתרון שקונים על הדרך ובזול. כעת אנחנו בונים שני מותגי בית, וכל אחד מהם יקבל פרסום".

אינפו כלכלה סופר-פארם אופטיק ()

סופר-פארם אופטיק הושקה בשנת 2008, אוחזת ב-7% מענף האופטיקה, ויש לה 54 סניפים בפורמט של חנות בתוך חנות. בכוונתה להכפיל את מספר הסניפים, ולכבוש את שוק האופטיקה. "עד 2022 נהיה מס' 1", מצהיר לוזון. "בתחום האופטיקה, כולל משקפי שמש, אנחנו מוכרים ב-130 מיליון שקל, כשלסופר-פארם יש מחזור של 5.3 מיליארד. כשהרשת כולה תגיע ל-6 מיליארד, האופטיקה שלנו תגלגל, בשאיפה, קרוב ל-200 מיליון שקל".

 

סניף עצמאי באילת

בחודש הבא אף יושק סניף עצמאי באילת, בן 300 מ"ר, עם 2,500 דגמים. יושקעו בו 4 מיליון שקל, והוא יכלול מחלקות למשקפי ילדים ומותגי פרימיום, ויציע הכנת משקפי ראייה תוך שעה, ומולטיפוקל ב-24 שעות. ברשת מצאו שסניפים שבהם חדר בדיקה ואופטומטריסט מוכרים יותר, וימירו לכאלו את סניפי האקספרס, שבהם רק מכונה לשכפול משקפי ראייה. מספר הדגמים בסניף יגדל מ-800 ל-1,800.

 

זה שוק תחרותי, שקרולינה למקה הפכה למוטה מחיר והלפרין עושה בו יבוא מקביל. מה היתרון שלכם?

לוזון: "קרולינה עושה עבודה טובה, אבל אנחנו גרמנו להורדת המחירים בשוק. לקחנו מותגים של לוקסאוטיקה - ריי באן, שמוכר יותר מכל המותגים הבינ"ל יחד - וחתכנו במחיר. הבאנו יבוא מקביל מהשורה הראשונה, לכן לוקסאוטיקה הפסיקה לעבוד איתנו".

 

סופר-פארם אינה היחידה שהסתכסכה עם לוקסאוטיקה בשל יבוא מקביל לריי באן. אופטיקה הלפרין תבעה אותה בטענה להפרת הסכם, ולפני שבועיים קבע העליון כי לוקסאוטיקה תפצה אותה ב-3.8 מיליון שקל.

 

סופר-פארם עושה יבוא מקביל למותגי לוקסאוטיקה, בהם ריי באן ופראדה - וממרץ, גם אוקלי. לוזון: "הם מנסים להגיע לספקים שמוכרים לנו ולא מצליחים. ריי באן עולה אצלנו החל מ-299 שקל, לעומת כ-400 ויותר ברשתות שקונות מהיבואן הרשמי". בנוסף, הרשת תביא לארץ לראשונה את מותג המשקפיים הספרדי קרולינה הררה, שתייבא עבורה דיוק אופטיק.

 

מה הרווחיות בענף המשקפיים?

לוזון: "פעם היא הייתה 70%-80%, והיום זה 30%-40%".

 

יצוין שבעקבות התחזקות התחרות בענף הפארם - עם שופרסל שתומכת ב-Be, ורמי לוי ששותף בגוד פארם המוזלת - נכנסה סופר-פארם גם לתחומים שחלקם עדיין בפיתוח, בהם הקמת רשת מזון טרי לצריכה על הדרך, מכירת מזון לחיות, טיפולי ביוטי, ושותפות במיזם המשלוחים קוויק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: יח"צ סופר-פארם
סופר־פארם אופטיק. התחרות בענף הפארם גדלה
צילום: יח"צ סופר-פארם
מומלצים