שוב זיהום בסלטי שמיר: חיידקים בטחינה
החברה מודיעה על זיהום באחד מסלטיה, והפעם - סלט טחינה 400 גרם. לפני כשבועיים ערכה איסוף ל-28 מוצרים. סלטי שמיר: מדובר ב-400 מוצרים שיצאו מהמפעל בגלל טעות אנוש
חיידק בטחינה: סלטי שמיר הודיעה הערב (ג') שנתגלה חיידק ליסטריה מונציטוגנס בסלט טחינה 400 גרם מתוצרתה, קוד מוצר 7290004944049 תאריך אחרון לשיווק 26 במרץ 2020. החברה אוספת את המוצר מנקודות המכירה ומבקשת מלקוחותיה שלא לצרוך אותו.
רשות התחרות אישרה את רכישת מעדני מיקי על ידי סלטי שמיר
חשש לזיהום: חברת סלטי שמיר אוספת מוצרים מהמדפים מעדני מיקי, הסוף: המפעל ייסגר, 30 עובדים יעברו לסלטי שמיר
"אנו מבקשים מציבור לקוחותינו שלא לצרוך את המוצר, ככל שנמצא ברשותם, ולפנות לחברה בכל שאלה", הודיעה סלטי שמיר. "החברה הודיע ה לשרות המזון במשרד הבריאות ונמצאת בקשר רציף עימו . החברה מתנצלת בפני לקוחותיה ופועלת למניעת תקלות מסוג זה בעתיד".
לפי משרד הבריאות, החיידק עלול לגרום מחלה באוכלוסייה בסיכון גבוה, כגון בעלי מערכת חיסונית מוחלשת, קשישים או לגרום להפלות בנשים הרות.
לפני כשבועיים אספה החברה מהמדפים 28 סלטים בעקבות חשד לזיהום ליסטריה. לטענתה, החשד התגלה במפעל והמוצרים האלה נחסמו טרם שיווקם, אך היא נוקטת בריקול כאמצעי זהירות. מדובר היה ברוב סלטי החומוס של החברה ובסלט טחינה במשקל קילוגרם אחד. החברה נחשבת לשחקן השלישי בגודלו בשוק הסלטים אחרי שטראוס וצבר.
לאחרונה פורסם ב"כלכליסט" כי רשות התחרות אישרה את רכישת מעדני מיקי על ידי סלטי שמיר בשישה מיליון שקל. האישר ניתן שבועיים לאחר שקבוצת משקיעים בראשות סבינה בירן, מנכ"לית ישראייר לשעבר ושותפה מנהלת בחברת הייעוץ mvp ורמי רונן, מנכ"ל שטראוס מים לשעבר, רכשו 50% מסלטי שמיר. הערכות הן כי השניים השקיעו בחברה כ-18 מיליון שקל.
מחברת שמיר נמסר בתגובה כי "בעקבות טעות אנוש במפעל הסלטים, 40 קופסאות ובהן כ-400 מוצרי טחינה במשקל 400 גרם אשר לא עמדו בבדיקות האיכות והמעבדה המחמירות של החברה יצאו ל-38 נקודות מכירה מתוך אלפי הנקודות איתן עובדת סלטי שמיר. מדובר בכמות מזערית ביותר והחברה פועלת להוריד את המוצרים מהמדפים. כנוהל עבודה, לא משווקת חברת שמיר מוצרים לשוק עד שלא מקבלת אישור מעבדה חיצוני ומוסמך על ידי משרד הבריאות אך כאמור טעות אנוש היא שהובילה ליציאת המוצרים משערי המפעל. יש להדגיש כי שאר מאות אלפי המוצרים שיוצאים ממפעלי החברה ומשווקים לציבור מידי יום עומדים בדרישות האיכות המחמירות ביותר וכי החברה עושה כמיטב יכולתה על מנת להימנע מתקלות מסוג זה ומתנצלת בפני לקוחותיה".