אסם תשווק קפסולות קפה של סטארבקס; הרשתות: "מנסה להכתיב מחירים"
הקפסולות יימכרו בשופרסל בלבד, ללא רשתות נוספות כמו ויקטורי, רמי לוי ופרשמרקט. זאת בשל מחלוקת מסחרית בין אסם לקמעונאים, שסירבו לתמחר את הקפסולות החדשות במחיר זהה לזה של המותג המוביל נספרסו. אסם: "המחיר לשיקולו הבלעדי של כל קמעונאי"
אסם הודיעה שתשווק בישראל את קפסולות הקפה של סטארבקס - ונקלעה למתיחות עם הקמעונאים. לכלכליסט נודע כי ההשקה מוגבלת בשלב זה לשופרסל, ללא רשתות נוספות דוגמת ויקטורי, רמי לוי, פרשמרקט ואחרות. זאת לאחר שמחלוקת מסחרית התעוררה בין החברה לבעלי הרשתות לגבי המחיר. האחרונות סירבו לתמחר את הקפסולות החדשות במחיר זהה לזה של המותג המוביל נספרסו.
היישום מקרטע: 15 אלף דירות חסרות במרכז, בצפון ובירושלים
העובדים נטשו את המשרדים? "הביקוש לחללי עבודה צפוי לרדת"
הוכשרו עבירות הבנייה בסניף איקאה ליד בית שמש והוא ייפתח בימים הקרובים
"לפי המחירון של אסם לקמעונאים, בגובה כ-15 שקל לשרוול קפסולות סטארבקס, המחיר לצרכן אחרי רווח ומע"מ אמור לעמוד על 24 שקל. לכבוד ההשקה הציעו מבצע שמוריד את המחיר ל-21.9 שקל - שזה המחיר של נספרסו שגם שולחים את המוצר עד לבית הלקוח", טוען בכיר בענף. לדבריו, אין סיבה שהמוצר יתומחר בלמעלה מ-16 שקל לצרכן: "יש כל כך הרבה מותגי קפסולות, שמחירן לא עולה על 1.5 שקל ליחידה ובמרבית המקרים נמוך מכך, כך שאין סיבה שאכניס את המוצר הזה במחיר כל כך גבוה".
סדרת הקפסולות כוללת שמונה תערובות קפה בשלוש דרגות קלייה שונות: בהירה בינונית וכהה. בהמשך צפויים להשתלב מוצרים נוספים. המחיר לאריזה של 10 קפסולות יעמוד על 21.90 שקל, בדומה למחיר שרוול קפסולות של נספרסו וגבוה ביחס למותגים הפרטיים, הנמכרים במחיר של 12-15 שקל למארז.
להערכת שופרסל, שוק הקפה בצריכה ביתית בישראל נאמד בכ-900 מיליון שקל בשנה האחרונה, והרשת מחזיקה בכ-35% משוק הקפסולות הנמכרות ברשתות שיווק. באסם העריכו כי מכירות הקפסולות ברשתות השיווק צפויות להגיע השנה לכ-120 מיליון שקל.
מאסם נמסר בתגובה: "קפסולות סטארבקס, המושקות בימים אלה בישראל, הן קפסולות פרימיום שמכניסות סטנדרט בינלאומי חדש למדף הקפה בסופרמרקטים. מרבית הקמעונאים בישראל מעוניינים במותג נחשק כמו סטארבקס, שיגיע לתפוצה ארצית כבר במהלך יוני. המחיר על המדף נתון לשיקולו הבלעדי של כל קמעונאי".