שתף קטע נבחר

מקרר כסמל סטטוס: ביקור במפעלי גגנאו

כתבת ynet ביקרה במפעל גגנאו בשטרסבורג, צרפת, וניסתה להבין מי הם הלקוחות שמשלמים 90 אלף שקלים על מקרר, 50 אלף שקלים על תנור וכמעט 27 אלף שקלים על מכונת קפה. סיור במטבח של האלפיון העליון

במטבחון של האלפיון. אתחיל סיפורי בגילוי נאות, טרם ביקורי במפעלי גגנאו בשטרסבורג לא הכרתי את מוצרי החשמל למטבח של המותג הגרמני, אולי כי הם משתייכים לקבוצת השמות שנמנית על המאיון והאלפיון העליון.

 

הסיור הלימודי החל במפעל החברה בליפסהיים, שמשתרע על פני 25,000 מ"ר. מלבד מוצרי גגנאו, חברת בת של BSH, יצרנית מוצרי חשמל שמגלגלת מחזור של כ-13 מיליארד אירו בשנה, מיוצרים במפעל גם מוצרי בוש וסימנס. מנהל ה-BRAND CENTER, יורג נוינר (Jörg Neuner), הזכיר שהחברה נוסדה על ידי מארגרייב ווילהלם פון באדן ב-1683, וכיום נחשבת לאחת המחזיקות בפסגת מותגי היוקרה של מוצרי החשמל למטבח. היא מצידה מנמקת זאת בעיקר כפועל יוצא של שימוש בחומרי גלם משובחים וטכנולוגיות קצה.

סיור במפעל גגנאו (צילום: גגנאו) (צילום: גגנאו)
סיור במפעל גגנאו(צילום: גגנאו)
 

במשך כמה שעות טובות הסתובבנו במפעל, תוך הסברים אודות התחנות בייצור המוצרים. פגשנו כיריים משוכללים, קולטי אדים חדישים, תנורי האפייה ואידוי, וראינו איך הצבע הכחול המסורתי של המפעל משחק עם הנירוסטה.

 

נציין כי הרבה מהמטבח המוסדי ומהשפים בעולם משתמשים במוצרי גגנאו. "בתוך התחכום נשמרות הפשטות והאותנטיות של המוצרים", הסביר נוינר. "המוטו The Difference is Gaggenau" לא סותר את החזון והפילוסופיה של המותג למלא אחר ציפיות הלקוח. המכשירים מרהיבים ובאותה מידה נטולי גאדג'טים מסובכים ופשוטים להפעלה.

 

כמה מוצרים מיוצרים במפעל מדי שנה?

"המוצרים אינם מיוצרים בכמויות", עונה נוינר", למשל, בכל שנה מיוצרים רק 1,000 תנורי גגנאו, בין היתר כי העבודה נעשית בידי אנשים ולא מכונות".

 

עובדת במפעל גגנאו (צילום: גגנאו) (צילום: גגנאו)
עובדת במפעל גגנאו(צילום: גגנאו)

מה הצעקה האחרונה במחקר והפיתוח של גגנאו?

"מחלקת מו"פ (מחקר ופיתוח) רושמת מדי שנה כ-300 פטנטים. אנחנו היינו הראשונים שהביאו את בשורת התנור של 90 ס"מ לארה"ב ב-1968". לדברי נוינר, שני הפיתוחים האחרונים הם תנור אידוי שמחובר למקור מים וניקוז, ותוכנית בישול בוואקום. גם מכונת הקפה האוטומטית שמחוברת קבוע למים וניקוז, וכיריים משולבות קולט אדים פנימי - כולם מוצרים שהושקו לאחרונה בהצלחה.

 

יש מחירי פרי סייל?

"ממש לא", מזדעק מנהל מכירות גגנאו ישראל, דני דבח. "המכירות בישראל מתקיימות רק דרך אולם התצוגה, בלי הנחות ובלי מבצעים. מכשירי האפייה והבישול תופסים 40% מהמכירות, מוצרי הקירור והקפאה 35%, מדיחים (15%) ואחריהם מכונות כביסה  עם 19%, קולטי אדים ומכונות קפה".

 

למה מוצרי בוש וסימנס (משתייכים לאותה חברה אם - BSH. י"ו) מוכרים בחנויות ומוצרי גגנאו לא?

"גגנאו לא מוכנה להתפשר על המחירים, ואין מלאי מוצרים. הם נמצאים באולם התצוגה בלבד, ונמכרים רק ללקוח הסופי, שמחכה כשלושה חודשים להגעת המוצר".

 

מה מאפיין את הקהל הלקוחות של החברה?

"מדובר בקהל הלקוחות "פודיז" (foodies), אלו שרוצים להתנסות בבישול ומבקשים שכלי העבודה שלהם במטבח יהיו עם הביצועים הטובים ביותר. כשם שהם יוציאו מאות ואלפי שקלים על סכינים, הם ישלמו עשרות אלפי שקלים על מוצרי חשמל למטבח. הקבוצה העיקרית של הרוכשים היא האנשים שיש להם הרבה כסף, אנשי האלפיון העליון".

 (צילום: גגנאו) (צילום: גגנאו)
(צילום: גגנאו)
 

כמה הם מוכנים לשלם בעבור התענוג?

"מחיר מקרר נע בטווח של 47-80 אלף שקלים. על תנור ישלמו בין 12 אלף שקלים עבור הדגם הפשוט ועד 49 אלף שקלים למתוחכם. עלותו של תנור אידוי, שמאפשר בישול בריא ושמירה על הערכים התזונתיים שבמזון ישלמו בטווח של 15-20 אלף שקלים. עלות מדיח היא כ-15 אלף שקלים, מחיר כיריים יגיע ל-37 אלף שקלים ומכונת קפה אינטגרלית תעלה כ-27 אלף שקלים".

 

מדובר בלקוחות שלא יתווכחו על עלות הוספת כפתור מיוחד (כ-6,000 שקלים). "צריך להבין, המוצרים של גגנאו אינם עומדים בתחרות. מי שאין לו סכומים כאלו, פשוט לא יכול להיות לקוח של גגנאו. אלו לא מוצרים להמונים. זה אפילו לא פרימיום, אלא יוקרה".

 

מה הקורלציה בין מחיר המטבח למוצרי החשמל?

"עלות מטבח בתוכו מותקנים מוצרי גגנאו יכולה להגיע לחצי מיליון שקלים ומעלה, כשעלות מוצרי החשמל לא תרד מ-120 אלף שקלים. בשנה האחרונה רכש אצלנו לקוח מוצרים למטבח בעלות כוללת של 380 אלף שקלים".

בודקים אם הטעם שווה את מחיר הגבוה ()
בודקים אם הטעם שווה את מחיר הגבוה
 

ישראל נחשבת לשוק טוב של גגנאו העולמית?

"ישראל היא אחת המדינות המובילות במכירות של גגנאו".

 

בסיומו יום הסיור הגיע הרגע להוכיח שהטעם שווה את המחיר. במטבח אולם התצוגה נחתה שפית שהדריכה ובישלה מיני תבשילים, החל מכמה סוגים של פלאמן-קוכה (Flammekueche), המאפה המסורתי השטרסבורגי שהוא סוג של פיצה, המשך בדגים וירקות בתנור רגיל, בשר בוואקום בתנור האידוי וסיום בקינוח שנאפה.

 

רגע לפני שכיבו את האורות במפעל וכולנו חזרנו למטבחנו הפשוט, שאלנו עד כמה חוששים הישראלים ללכלך את הכיריים והתנור היקרים.  "מי שמאבזר את המטבח במוצרים שכאלו רוצה להראות שיש לו כסף. לרובם יש מטבח צדדי בבית, שרק בו מבשלים ואותו מלכלכים. במקביל יש את מטבח הראווה שמקושט מוצרים יקרים", עונה דבח. "מבחינתם מוצרים אלו הם סמל סטטוס, בדיוק כמו לענוד שעון רולקס או לנהוג ברולס רויס".

 

הכתבת הייתה אורחת חברת גגנאו בשטרסבורג, צרפת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: גגנאו
גגנאו מטבחים שטרסבורג בישול
צילום: גגנאו
מומלצים