שטראוס, בזק ומשרד החינוך: השמות הבולטים בהוצאות על פרסום ב-2018
דירוג הפרסום של יפעת: שטראוס מובילה את רשימת החברות עם 62.5 מיליון שקלים השקעה בחציון הראשון של 2018, משרדי הממשלה במקום השני ברשימת הקטגוריות עם הוצאה של 92.8 מיליון שקלים. קמפיין רשות המים, תחת הסלוגן "אין לנו מים לבזבז", בלט עם שווי מוערך של 4.6 מיליון
רשתות השיווק השקיעו הכי הרבה כסף בפרסום במחצית הראשונה של 2018, משרדי הממשלה במקום השני: כך עולה מדירוג הפרסום של 'יפעת בקרת פרסום' מקבוצת 'יפעת'.
למשחקי המונדיאל שנערכו בחודשים יוני-יולי היתה השפעה גדולה על הדירוג. לדבר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום "ההוכחה להשפעת המונדיאל באה לידי ביטוי בגידול החד בפרסום של חברות הטלוויזיה הרב ערוצית, תחום המסכים ותחום חנויות החשמל".
בנוסף, חלה עלייה בפרסום מוצרי חלב פרימיום, וכן בפרסום של דלתות ומטבחים (תחת הקטגוריה "מבנה"). "שטראוס ותנובה חוזרות לתדמית ומתחרות בקטגוריית הפרימיום של מעדני החלב. הגידול בקטגוריית המבנה מעיד על התחזקות השפעות תרבותיות ומותגי עיצוב הפנים בקרב הישראלים", אומר יעקובי.
העולם התבגר, אך בישראל פרזנטוריות האופנה נותרות צעירות
משרדי הממשלה הוציאו 92.8 מיליון שקלים
רשתות השיווק מובילות את רשימת הקטגוריות בהן הושקעו סכומי הכסף הגבוהים ביותר למטרת פרסום ב-6 החודשים הראשונים של 2018. בקטגוריה זו נרשמה ירידה של 9% בהשקעה בפרסום לעומת החציון הראשון של 2017, והוצאה כוללת של כ-133.8 מיליון שקלים. הסיבה העיקרית לירידה: קיצוץ בתקציבי הפרסום של סופר-פארם, קבוצת 365 ו-YELLOW.
במקום השני נמצאים משרדי הממשלה, שהשקיעו 92.8 מיליון שקלים - עלייה של 15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המפרסם המוביל בקטגוריה הוא משרד החינוך עם 12 מיליון שקלים, אחריו משרד התחבורה עם הוצאה של 11.4 מיליון שקלים, ובמקום השלישי משרד התרבות והספורט עם הוצאה של 9.4 מיליון שקלים. קמפיין רשות המים, תחת הסלוגן "אין לנו מים לבזבז", בלט בקטגוריה זו, עם שווי מוערך של 4.6 מיליון שקלים.
קטגוריית שידורי הטלוויזיה מדורגת אמנם רק במקום השישי, אך מציגה עלייה של 33% בהשקעה, עם סכום של 71 מיליון שקל סה"כ - כאמור, גם בשל השפעת שידור משחקי המונדיאל.
במקום ה-11 נמצאת קטגוריית מוצרי החלב, המציגה עלייה של 40% בהוצאה על פרסום לעומת החציון הראשון של שנת 2017, והוצאה כוללת של 49.7 מיליון שקלים. יעקובי: "מהנתונים ניתן לראות בבירור כי המחלבות קיבלו השנה החלטה להשקיע בהשקות ובתדמית של מוצרי פרימיום רווחיים יותר, שלא נתמכו פרסומית בחציון המקביל אשתקד".
בשטראוס השקיעו הכי הרבה, בנק לאומי יצאו מהדירוג
במקום הראשון בדירוג החברות המפרסמות נמצאת קבוצת שטראוס, עם השקעה של 62.5 מיליון שקלים - גידול של 13% לעומת החציון הראשון של שנת 2017. במקום השני מדורגת קבוצת בזק, עם השקעה של 49.7 מיליון שקלים, ובמקום השלישי סופר-פארם עם השקעה של 40.5 מיליון שקלים - ירידה של 12%.
חברת שסטוביץ תפסה את המקום ה-14 בדירוג לאחר שלא הופיעה בו כלל בשנה שעברה, עם השקעה של 19 מיליון שקלים - גידול של 42%. לעומתה, דלק מוטורס ובנק לאומי יצאו מהדירוג.
נבהיר כי בנוסף לדירוג הקבוצות והחברות שהוציאו הכי הרבה על פרסום (אותו מובילה קבוצת שטראוס), נערך גם דירוג של המותגים המובילים בהשקעה. כך לדוגמא, קבוצת בזק, הממוקמת במקום השני בטבלת החברות ("מפרסמי העל"), כוללת הן את המותג בזק, שממוקם במקום ה-20 בטבלת המותגים, והן את המותגים yes, בזק בינלאומי ופלאפון.