שתף קטע נבחר
 

ארגוני נשים נגד הפרסומת של תדיראן בכיכובו של מורגן פרימן

מחרתיים יעלה לאוויר הקמפיין החדש של חברת המזגנים, ובראשו יעמוד השחקן ההוליוודי. בפעם הקודמת ביטלה תדיראן את ההתקשרות עמו, לאחר שנטען נגדו כי הטריד מינית. בינתיים פרימן התנצל - וגויס שוב לקמפיין. אולם בארגוני הנשים טוענים: "חברות ענק אחרות התנערו ממעשיו". תדיראן: "לא הוגשה תלונה"

בעוד כיומיים צפוי לעלות לאוויר קמפיין פרסומי חדש למזגנים של חברת תדיראן, בכיכובו של השחקן ההוליוודי הוותיק וזוכה האוסקר, מורגן פרימן. פרימן צפוי לגזור קופון בגובה של 300 אלף דולר מהקמפיין; אולם בארגוני הנשים זועמים על המהלך, על רקע העובדה שלפני כחצי שנה פורסם תחקיר נגדו בארה"ב, במסגרתו נטען כי הטריד מינית שמונה נשים.

 

עם כיסוי ראש, בלי תחליפי חלב: כך נראות הפרסומות במגזר הדתי

"נזק בריאותי לילדים": מכתב למנכ"ל תנובה בעקבות הפרסומת של יופלה

תנובה, שטראוס וטרה: המפרסמות המובילות במגזר החרדי

 

בתחקיר של רשת CNN התלוננו המרואיינות נגד פרימן בן ה-81, וטענו כי ספגו ממנו במהלך השנים אמירות מיניות בוטות והתנהגות שהגדירו "לא נאותה". בין השאר, הציג התחקיר המצולם עוזרת הפקה צעירה, שהתקבלה לעבוד בצילומי התוכנית הקומית "פורשים בסטייל", אשר העידה כי שגרת עבודתה על הסט היתה מורכבת מ"כמה חודשים רצופים של הטרדה", בהם פרימן ניסה לגעת בה כמעט מדי יום, להרים את שמלתה והעיר הערות על המראה שלה ובגדיה.

 מורגן פרימן על סט הצילומים (צילום: אנדרו סטיינמן )
מורגן פרימן על סט הצילומים(צילום: אנדרו סטיינמן )

לדברי עוזרת ההפקה, השחקן נהג לשלוח את ידיו לגבה התחתון, ובאחד המקרים "ניסה להרים לי את החצאית ושאל אותי אם אני לובשת תחתונים". לטענתה, הוא ניסה זאת שוב ושוב - עד שאחד משחקני הסרט, זוכה האוסקר אלן ארקין, נזף בו. נשים אחרות העידו על התנהגות דומה של פרימן בסטים אחרים של סרטיו. "הוא כל הזמן העיר הערות, אמר לנו לא ללבוש חלק עליון או תחתון כדי שיוכל לראות את החזה או הישבן שלנו", טענו.

 

נגד פרימן לא הוגש כל כתב אישום, והוא מצדו הגיב לתחקיר בהתנצלות: "כל מי שמכיר אותי או עבד איתי יודע שאני לא אדם שיפגע בכוונה או יגרום במודע למישהו להרגיש לא בנוח. אני מתנצל בפני כל מי שחש לא בנוח או שלא נהגתי בו בכבוד - זו מעולם לא הייתה כוונתי", אמר אז. בעקבות התחקיר החליטה תדיראן לבטל התקשרות מוקדמת עמו - והעלתה בקיץ 2018 קמפיין אחר.

 

כעת, כאמור, מתוכנן לעלות לאוויר הקמפיין החדש של החברה, שהתקשרה עם פרימן כפרזנטור לשלוש השנים הקרובות במהלכן יופיע במגוון סרטונים וקמפיינים פרסומיים תחת המסר "תדיראן - שולטים במזג האוויר". זאת כחלק ממטרת החברה להפוך לתאגיד בינלאומי בתחום. במסגרת הקמפיין, שבו הושקעו כשלושה מיליון שקל, יתחבר פרימן בדרך הומוריסטית לדמות האלוהית עמה הוא מזוהה בסרטי הקולנוע בהם כיכב, דוגמת "ברוס הגדול מכולם" ו"מבול של צרות".

   (צילום: אנדרו סטיינמן)
מורגן פרימן ומשה ממרוד, בעלי תדריאן(צילום: אנדרו סטיינמן)

 

ארגוני הנשים: "לא מאמינות"

נציגות הנהלה בארגוני הנשים אמרו ל-ynet שהן "לא מאמינות שכך נהגה תדיראן". הן הדגישו שהן לא קוראות לחרם צרכני, בשל העובדה שבתדיראן עובדות נשים, אבל הן ממשיכות לבדוק את הנושא.

 

עו"ד מרים זלקינד, מקדמת המדיניות והחקיקה בשדולת הנשים בישראל, מסרה: "בתום שנה לקמפיין #ME2, בו נחשפו ממדים מבהילים של פגיעות מיניות בנשים, ההחלטה של תדיראן להתקשר דווקא עם מי שעלו נגדו רק לאחרונה למעלה משמונה תלונות על הטרדה מינית, מעשים אותם הוא לא הכחיש, אלא הסתפק בהתנצלות בשפה רפה - לא מקדמת אותנו כחברה אל עבר עתיד בטוח יותר. אנחנו בטוחות שגם הציבור יעדיף לקנות את מכשירי החשמל שלו מחברות שאינן בוחרות לעשות עסקים עם אדם שזה יחסו לנשים".

 

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, הוסיפה כי "שמונה נשים שונות העידו שפרימן הטריד אותן מינית לאורך שנים. בעקבות החשיפה, חברות ענק כמו ויזה ופפסיקו התנערו ממעשיו והפסיקו את פעילותו כפרנזטור. מצער שבתדיראן חושבים שאלו דווקא הערכים שעמם הם מעוניינים להזדהות. הבחירה הזאת תמוהה ומקוממת, ומשדרת ניתוק מהציבור, התעלמות מהמציאות ויריקה בפרצופן של נפגעות תקיפה מינית".

 

צפו: מורגן פרימן במוזיאון ישראל    (צילום: אלכס גמבורג)

צפו: מורגן פרימן במוזיאון ישראל    (צילום: אלכס גמבורג)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

תדיראן: "בקשר רציף עם עורכי הדין"

מחברת תדיראן נמסר בתגובה: "תדיראן החתימה את השחקן ובמאי הקולנוע האמריקני המוביל וזוכה פרס האוסקר, מורגן פרימן, לפרזנטור החברה. במסגרת ההסכם, פרימן יוביל את הקמפיינים הפרסומיים של מזגני תדיראן בשנים הקרובות. ההשקעה הכספית בקמפיין תדיראן, בכיכובו של פרימן, נאמדת במיליוני שקלים.

 

"לאחר פרסום תחקיר רשת CNN נגד פרימן במאי 2018, משה ממרוד, מנכ"ל ובעל השליטה בחברת תדיראן, החליט להשהות לאלתר את הקמפיין בכיכובו של פרימן ואת ההתקשרות עמו, עד לאחר שיתבהרו החשדות נגדו. בחודשים האחרונים, תדיראן הייתה בקשר רציף עם עורכי דינו של פרימן, ועקבה מקרוב אחר התפתחות הפרשה. יודגש כי בעקבות הפרשה לא הוגשה תלונה נגד פרימן על ידי אף אישה בגין החשדות שיוחסו לו.

 

"יתרה מזאת, בימים אלה עלה לאקרנים בישראל וברחבי העולם סרט הקולנוע מפצח האגוזים וארבע הממלכות בכיכובו של פרימן, אשר זכה להצלחה גדולה. הסדרה "The Story of God" של ערוץ נשיונל ג'אוגרפיק, בכיכובו של פרימן, משודרת בימים אלה בתאגיד השידור כאן וכבר מצלמים עונה נוספת לסדרה. יתרה מזאת, בימים אלה פרימן מצלם בישראל פרק לעונה החדשה של הסדרה. כמו כן, רשת המלונות היוקרתית מנדרין תמשיך בהעסקתו כפרזנטור. לאור זאת, תדיראן החליטה להכניס לתוקף את ההסכם עליו חתמה עם פרימן, שיהפוך מעתה לפרזנטור החברה בשנתיים הקרובות".

 

נופר ממרוד, סמנכ"לית השיווק בתדיראן ובתו של הבעלים, ציינה: "הקמפיין החדש בכיכובו של פרימן יתחבר בדרך הומוריסטית לדמות שהוא מזוהה איתה מסרטי הקולנוע בהם השתתף - אלוהים. כשחשבנו על פרזנטור, שייצג את היכולות הטכנולוגיות והמתקדמות של המזגנים שלנו, פרימן התאים לנו כמו כפפה ליד - ואנחנו גאים יחד איתו להעביר את המסר שבו אנחנו שולטים במזג האוויר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: אנדרו סטיינמן
מורגן פרימן
צילום: אנדרו סטיינמן
מומלצים