שתף קטע נבחר
 

הצרכן הישראלי ברשת: מבצע יותר השוואות מחיר ומשאיר ביקורות

על פי דוח זאפ, הישראלים כותבים פי 6 חוות דעת מאשר בעולם, ובעיקר קונים בצורה חכמה יותר. וכיצד השיח החברתי משפיע על השופינג? העניין בקסדות זינק ב-120% אבל מאופניים חשמליים דווקא מתרחקים

הצרכן הישראלי ב-2018 הפך לפעיל יותר, ביקורתי יותר ועושה קניות בצורה חכמה יותר. בשנה שחלפה נרשמה עלייה של 12% בהשוואת מוצרים ועלייה של 17% בכמות חוות הדעת שצרכנים השאירו אחרי הקנייה - כך לפי נתוני קבוצת זאפ, שניצלה ביקור חודשי של ארבעה מיליון ישראלים ב-25 האתרים שהיא מפעילה לצורך שרטוט פרופיל מקיף ככל האפשר של הצרכן הישראלי ב-2018.

 

חברת דיאטת ילנה מלישבה עצרה את אספקת המזון ללקוחות

מותג האופנה האמריקני פרי פיפל הגיע לארץ - מה המחירים?

החבילות יגדלו: אסוס משיקה מותג פרטי לפריטים לבית

 

בשנה האחרונה נשלחו לאתרי זאפ יותר מחצי מיליון חוות דעת: 551,750 לעומת 471,581 בשנת 2017. הנתונים מרשימים במיוחד מכיוון שמדובר בצרכן דעתן בקנה מידה עולמי. "הנתונים בעולם אומרים שאחוז אחד מהאוכלוסייה כותבים חוות דעת", אומר עמית שגיא, סמנכ"ל השיווק של קבוצת זאפ. בישראל הגיע שיעור כותבי חוות הדעת השנה ל־6.3% מהאוכלוסייה - יותר מפי שישה בהשוואה לממוצע העולמי.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

כפי שעולה ממחקר מאוניברסיטת בן-גוריון שפורסם השבוע, למידה מדיווחי צרכנים שכבר קנו מוצרים שהתעניינו בהם גורמת לכך ש"יותר צרכנים יעדיפו לחכות ולא לרכוש את המוצר מיד עם צאתו לשוק כדי ללמוד מהתנסות של אחרים", מסבירה ד"ר אלה שגב, מעורכות המחקר. היא מוסיפה שלא תמיד זה לטובת הצרכן: לעתים, אם יש רמה גבוהה של אי ודאות בקשר לאיכות המוצר, החברות יכולות להוריד מחיר בשביל לתמרץ אותנו לקנות, ולרוב זה יבוא על חשבון האיכות.

 

כולנו מבקרי מסעדות

בין הנתונים המעניינים בדוח של זאפ, מצאנו שהישראלים הכי אוהבים לכתוב חוות דעת בתחום המסעדות (8,079 חוות דעת). במקום שני נמצא תחום הסלולרי, שירות ומוצרים (6,007), במקום השלישי תחום החשמל ומוצרים ביתיים (5,552) ובמקום הרביעי שירות מחשבים (2,318).

 

דיווחי זאפ, שמתייחסים לעניין שמביעים צרכנים ולא לקניות בפועל, גם מאשרים שהדַייסוֹנמאניה חוצה את קווי קבוצות הפייסבוק. קטגוריית שואבי האבק קפצה ב-100%, וכפי שידוע מהשטח - זה הורגש גם בקניות. זה קרה אחרי כניסת הדגמים החדשים של דייסון ב-2017 והמשכם ב-2018, ולכך הצטרפה גם תגובת המתחרים - במיוחד הסינים - עם אלטרנטיבות זולות יותר.

  (נתונים: קבוצת גאפ)
(נתונים: קבוצת גאפ)

גם תוכנית המציאות "נינג'ה ישראל" כנראה השפיעה על הצרכן, כפי שניתן לראות מעלייה של כ-45% בחיפושים אחר חוגים של ספורט ואתגר, ועלייה של 20% בחיפוש חוגים לאמנויות הלחימה.

 

גם השיח השלילי והאירועים הקשים בכבישים השנה עשו את שלהם, ונראה שהעניין באופניים חשמליים ירד ב־25% - ואילו העניין בקסדות עלה ב-120%.

 

בין פרגונים לתלונות

יותר מחצי מיליון חוות דעת נכתבו באתרי הקבוצה בשנה, בהן תלונות וביקורות, אבל גם לא מעט פרגונים. בצמרת בעלי המקצוע שאנחנו מפרגנים להם הכי הרבה נמצאים רואי החשבון, כמו ב-2017, והציון אפילו עלה מעט השנה - 4.81 (מתוך 5). במקום השני נמצא מקצוע לא פופולרי במיוחד, אך נראה שמתקיני השלטים וציוד לאירועים ניחנו בלקוחות שמאוד אוהבים לכתוב חוות דעת מפרגנות (ציון 4.76). את המקום והציון חולקים איתם גם מאלפי הכלבים והקוסמטיקאיות.

ובמקום הראשון: המקצוע שאנחנו מפרגנים לו הכי הרבה - רואי החשבון (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
ובמקום הראשון: המקצוע שאנחנו מפרגנים לו הכי הרבה - רואי החשבון(צילום: shutterstock)
 

במקום השלישי הנוטריונים (4.72) שהחליפו את החשמלאים, שעזבו את השלישייה הפותחת של המקצועות הכי "מפורגנים".

 

ממי אנחנו לא מרוצים? משרדי הממשלה, שכמו בשנה שעברה זכו למקום הראשון והמפוקפק עם ציון 1.67, לא שזה ישפיע על הבחירות. במקום השני הבנקים, כמו בשנה שעברה (1.91) ובמקום השלישי - דואר ישראל ושירותיו (2.1). ספקי ויצרני המטבחים (2.46) והרהיטים (2.54) החליפו השנה את עורכי הדין ומשרדי הנסיעות. יש להניח שזה בגלל גל פשיטות הרגל בענף הריהוט.

 

ברצלונה ורומא אאוט

עוד תופעה מעניינת ב-2018 היא שינוי המדינות המבוקשות ביותר לטיסות לחו"ל, בין השאר כחלק ממגמת השינויים הדרמטית בשוק התיירות היוצאת בעקבות טיסות הלואו־קוסט. הישראלי טס בממוצע שלוש פעמים בשנה, כאשר איי יוון - רודוס וכרתים שומרים על מקומם בפסגה, ואף מתחזקים עם עלייה של 20% בביקוש.

 

אחריהם נמצאות פראג, בודפשט וקייב. הגידולים המרשימים ביותר שייכים לפולין,ובעיקר העיר וורשה, קייב שבאוקראינה, אתונה היוונית ומוסקבה ברוסיה — הרבה בגלל המונדיאל.

 

מי שאיבדו את מקומן בצמרת אלה הערים ברצלונה, רומא, פריז וקפריסין הטורקית - שעד לאחרונה כיכבה בראש, אך ב־2018 אפילו לא נכנסה לרשימת המבוקשים ביותר. הסיבה לכך היא שהכניסה אליה היא דרך קפריסין היוונית, ובקפריסין הודיעו שכל מי שייכנס יקבל חותמת שחורה. לכך נוספה אזהרת מסע שהתחדשה ותרמה לירידה הדרמטית.

 

צפו: התחרות על סל מוצרי הבסיס    (צילום: ליהי קרופניק)

צפו: התחרות על סל מוצרי הבסיס    (צילום: ליהי קרופניק)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים