טראמפ, חאל דרוגו והבעלים שהודה לווטרינר: מצעד פרסומות המיליונים של הסופרבול
בצל עליית כוחו של טיקטוק וההתמכרות הקולקטיבית לאינסטגרם, סרטונים שמשודרים בטלוויזיה כדי להצחיק ולרגש מהווים עדיין אירוע תרבותי בארה"ב. כך למשל, בעליו של כלב שילם 6 מיליון דולר לפרסומת כדי להודות לביה"ס לווטרינריה שהציל את כלבו. כל הפרסומות שעוררו עניין בסופרבול ה-54
אירוע הספורט שהכי מרגש את האמריקנים הסתיים (ב') בניצחון של קנזס סיטי צ'יפס - אבל בסופרבול 54, כמו בכל סופרבול, יש גם מנצחים שאינם מתחום הספורט. לצד הופעה מוצלחת של ג'ניפר לופז, בתה המתוקה אמה ושאקירה, שובצו כרגיל תשדירי פרסומת, שנחשבים לעילית התוצרת המקומית בתחום הפרסום - וגם השנה הצליחו לייצר עניין.
מג'יימס בונד ועד בובספוג: הטריילרים של הסופרבול
יש סקס באוויר: מופע הסופרבול המנצנץ של ג'ניפר לופז ושאקירה
אחרי 50 שנה: קנזס סיטי זכתה בסופרבול
גם ב-2020, בצל עליית כוחו של טיקטוק וההתמכרות הקולקטיבית לאינסטגרם, סרטונים שמשודרים בטלוויזיה כדי להצחיק ולרגש מהווים עדיין אירוע תרבותי בארה"ב, גם בזכות קידום מסיבי שלהם ביוטיוב שבועות לפני המשחק הגדול. יחד עם זאת, השנה שודרו כ-50 פרסומות בלבד, לעומת כ-90 ב-2019, כאשר על פי הערכות, פרסומת של 30 שניות עלתה 5.6 מיליון דולר.
לראשונה בהיסטוריה של הסופרבול, שולבו במשחק תשדירי בחירות ארציים. המועמדים, מייקל בלומברג ודונאלד טראמפ, שילמו למעלה מ-10 מיליון דולר ל-60 שניות של תשדיר - כסף קטן לשניהם. הונו של בלומברג מוערך ב-54 מיליארד דולר. שני המועמדים התמקדו ב"פרזנטורים" אפרו אמריקנים ובז'אנר המרגש. בלומברג בחר להתייחס לפיקוח על נשק, טראמפ בחנינת אסירה.
כמדי שנה, הפרסומות בסופרבול ניסו להצחיק, לרגש, לייצר אקשן ולהעביר מסרים חברתיים מוסרניים בעטיפה מסחרית דביקה. הפרסומת המרגשת ביותר היתה גם המפתיעה מכולן. סרטון בכיכובו של סקאוט, גולדן רטריבר בן 7 שסבל מגידול סרטי בלב. הוא שרד את המחלה למרות סיכוי החלמה של 1%. "אני חי הודות לתוכנית חדשנית של בית הספר לווטרינריה של אוניברסיטת ויסקונסין. למחקר שלהם יש סיכוי להציל מיליוני חיות מחמד. חיות מחמד משנות חיים של בני אדם, תודה עכשיו אתם יכולים לעשות שינוי בחיים שלהן", כך מסתיימת הפרסומת שהוזמנה על-ידי הבעלים של סקאוט, כהכרת תודה לאלו שהצילו את הכלב. הוא שילם תמורתה 6 מיליון דולר עבור 30 שניות. לפניכם כל הפרסומות.
הפרסומות המצחיקות
מקדונלד'ס
אחת הפרסומות המוצלחות ששודרו היא הפרסומת של מקדונלד'ס, שהציגה ארוחות של מגוון סלבס, שהופיעו בפרסומת באמצעות כיתוב בלבד, מתחת לארוחה. החל מקים קרדשיאן וכלה ביוליוס קיסר (שברור לכם איזה סלט הוא מחבב במקדונלד'ס) ודרקולה (חובב קטשופ כמובן). פרסומת פשוטה, מצוינת, משעשעת, אף שלא הצליחה לעורר את בלוטות הטעם ולעורר חשק לארוחה ברמקדונלד'ס.
הפרסומת מציגה את שירות החניה החכמה של יונדאי באמצעות כוכבים מבוסטון כמו רייצ'ל דראץ', כריס אוונס, ג'ון קרסינסקי ודייויד אורטיז. הם מאמצים מבטא בוסטונאי מאוד כבד והתוצאה די קורעת ומאוד לא מאולצת.
ג'ייסון מומואה (חאל דרוגו ממשחקי הכס בשבילכם), מגיע הביתה, שם הוא מרגיש הכי נוח - מוריד את חליפת השרירים והופך צנום, קירח וחלוש, כולל הופעת אורח של אשתו ליסה בונה. זה נחמד, בזכות השניים.
אמזון
אלן דג'נרס ופורשיה רוסי זוגתה רבות על המזגן ותוהות מה אנשים עשו לפני אלכסה. הפרסומת מציגה אלכסות ואלכסים בשר ודם ממגוון תקופות בהיסטוריה (כולל התקופה ההיא שחיו בה דרקונים), שפשוט לא הצליחו לקרר את החדר, לספק מידע או לשלוח מידע - בלי להיכשל מרות. אכן האנושות הייתה כלום ושום דבר לפני עוזרות קוליות.
סברה
החברה הישראלית-אמריקנית (שטראוס-פפסיקו) הציגה פרסומת גדושת סלבס, בין היתר קרדי בי, סקרי ספייס, בקי ג'י, כוכבת הטיקטוק צ'ארלי ד'אמליו והדראגיסטיות קים צ'י ומיז קראקר, שעוררו את זעמם של ארגונים שמרניים שלא חובבים ערבול של מגדרים. בסופרבול היו עוד שתי נציגויות ישראליות: סודה סטרים שחזרה לפרסם וגל גדות בפרסומת לטייד.
מאונדטיין דיו זירו
תמיד נחמד לצפות שוב בבראיין קרנסטון המהפנט, הפעם בתפקיד ג'ק ניקולסון בניצוץ, מנסה לשכנע את טרייסי אליס רוס לשתות משקה קל עם אפס סוכר.
סניקרס
הפרסומת של סניקרס מציעה לעולם לקחת הפסקה ולאכול סניקרס, בהמשך לסלוגן הוותיק של המותג: "אתה לא אתה כשאתה רעב". לפי מארס, יצרנית החטיף, אולי הפתרון לבעיות העולם הוא פשוט לאכול סניקרס. לשם כך, יצרו בור ענקי והחדירו לתוכו סניקרס, כי אם העולם יאכל סניקרס אולי הוא יירגע קצת. איכשהו זה קצת מצחיק.
וולמארט
החברה מנסה לקדם את שירות הפיקאפ (איסוף הזמנות מהסניפים) באמצעות פרסומת מושקעת, אך לא מאוד מצחיקה, שכוללת רפרנסים למספר סרטי קולנוע. הפרסומת מציגה חייזרים וכלבים אוספים את הקניות שלהם מוולמארט.
הפרסומות המרגשות
באדווייר"הם קוראים לנו אמריקנים טיפוסיים", רועם הקריין. הוא עובר להצגת התנהגויות אמריקניות טיפוסיות בנימה מזלזלת. "תראו אותו, נוגע בדברים של אחרים. כה טיפוסי", הוא אומר בזמן שעל גבי המסך מופיע נהג שמסייע לנהג אחר לחלץ את הרכב שלו. הוא ממשיך: "מופיעים בלי הזמנה (חייל חוזר הביתה). מורידים את הבגדים שלהם בפומבי (נוסע ברכבת התחתית מגיש את חולצתו לנוסע אחר). צועקים, קולניים (מפגינים). תראו אותם חושבים שהם יכולים להציל את העולם".
זו אולי הפרסומת הטובה ביותר בסופרבול, כי אין יותר מדויקת ממנה לקהל שצופה באירוע. היא מעוררת פטריוטיזם, רצון להיות אזרח טוב יותר, רגשות חמימים. והיא מאוד מחוברת למותג הבירה הכל אמריקני.
גוגל
גבר נזכר באשתו לורטה ונעזר בתמונות שמאוחסנות בגוגל וביכולת שמירת הזיכרונות של גוגל כדי ליצור זכרונות ממנה - באמצעות גוגל. כן, זו פרסומת של גוגל. ואיכשהו, התוצאה היא לא כל כך צינית כמו שהיא נשמעת.
ניו יורק לייף
חברת ביטוח שהצליחה להכניס לפרסומת בסופרבול את העובדה שליוונים העתיקים היו ארבע מילים לאהבה. מה הקשר לביטוח? לא ברור.
מיקרוסופט
בחברת התוכנה הלכו על מאמנת פוטבול ממין נקבה, קייטי סוורס, הראשונה שמאמנת בסופרבול (כעוזרת מאמן). "הבחורים האלה למדו מנשים כל חייהם. אימהות, סבתות מורות", היא מסבירה למה השחקנים מקבלים אותה באהבה. כל זה כדי להצדיק את הסלוגן של מיקרוסופט: "היה האחד". הקשר למיקרוסופט די קלוש, אבל שיהיה.