שתף קטע נבחר

דרישה: לצמצם את היתרי העבודה לערוצי הטלוויזיה

אחרי המאבק נגד הספורט והמסחר בשבת - התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית דורשת ממשרד העבודה לצמצם את מספר היתרי העבודה בשבת הניתנים לערוצי הטלוויזיה: "על המשרד היה לעמוד על שידור כתבות מוקלטות, ללא צורך בצוות פרשנים וכתבים באולפן"

התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית דורשת ממשרד העבודה לצמצם את מספר היתרי העבודה בשבת הניתנים לערוצי הטלוויזיה. לטענתם, בסוף השבוע האחרון הוקלטו תכניות האקטואליה המרכזיות של הערוצים המסחריים הגדולים מראש, והדבר מוכיח כי ניתן להמעיט בחילול השבת גם בענף זה.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>

 

אחרי המאבק המשפטי שניהלה נגד משחקי הכדורגל של הליגות הבכירות בשבת, והמעורבות הפעילה בניסיונות להביא להפסקת המסחר ביום הקדוש - פונה התנועה לטפל כעת גם בכלי התקשורת. במכתב לשר חיים כץ היא מבקשת ליישם גם בהם את התיקון הממשלתי לחוק שעות עבודה ומנוחה שאושר בשנה האחרונה בכנסת, ולבטל את ההיתרים המיוחדים שניתנו לערוצים להעסקת עובדים בשבת.

 

קראו עוד בערוץ היהדות :

 

על פי התיקון לחוק, לפני מתן היתרים מיוחדים להעסקת עובדים בשבת, על השר "לשקול קיום חלופה שאינה מחייבת העסקה בשעות המנוחה השבועית". לשיטתם, ההקלטה מראש של "אולפן שישי" ו"שישי" בסוף השבוע שעבר (למעט מבזקי החדשות) הוכיחה כי חברת החדשות וחדשות 10 יכולות להעסיק פחות כתבים, פרשנים, עובדי הפקה ובימוי בשבת עצמה, "באופן שיביא לצמצום מסיבי של העובדים".

 

"היתר מורחב מידי"

בתנועה למדינה יהודית העירו כי "בניגוד לערוצים המסחריים, שודרה בערוץ כאן 11 של תאגיד השידור הציבורי התכנית 'חדשות השבוע' בשידור חי, כאשר באולפן היו (לסירוגין) 8 פרשנים וכתבים, שהעסקת לפחות 3 מהם נעשתה לכאורה בניגוד לתנאי ההיתר שניתן לתאגיד, לפיו אחת לשלושה שבועות לפחות יש לתת לעובד חופשה ביום המנוחה השבועי".

 

במכתב ליועצת המשפטית של משרד העבודה, עו"ד רינת וייגלר, טענה התנועה כי ההיתר שניתן לתאגיד "כאן" להעסקת עובדים ביום המנוחה מרחיב מדי ומנוגד למטרות החוק. "על המשרד היה לעמוד על שידור כתבות מוקלטות, ללא צורך בצוות פרשנים וכתבים באולפן", נכתב. היועצת התבקשה על ידי התנועה להורות על בחינה מחדש של ההיתרים שניתנו לכל ערוצי הרדיו והטלוויזיה – "לצמצם או לבטל אותם בהתאם ללשון החוק, באופן שמספר מקבלי ההיתרים יפחת משמעותית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
עבודה מיותרת?
צילום: Shutterstock
מומלצים