שתף קטע נבחר

התגובות למינוי בנט לשר הביטחון | חדשות השבת

כל עדכוני הסופ"ש מהדרמה הפוליטית: הנגבי חשף מה המטרה האמיתית, אלו האמירות בעבר של בנט על נתניהו (ולהפך) והאם המהלך בכלל חוקי בלי אישור הכנסת? וגם: הגשר לנהריים נסגר בפעם האחרונה לפני המעבר לירדן, נהג מונית סייע לחברו קטוע הרגל לתקן פנצ'ר, ונהרג בפגע וברח

 

 

רגע לפני כניסת השבת פורסמה הודעת הליכוד, ולפיה יו"ר הימין החדש נפתלי בנט נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וקיבל את הצעת נתניהו למנותו לתפקיד שר הביטחון. בהודעה צוין כי המינוי יובא לאישור הממשלה בישיבת הממשלה הקרובה, והובהר כי בנט הסכים שאם יימצא פתרון לפלונטר הפוליטי ותוקם ממשלת אחדות רחבה או ממשלה צרה, ימונה אדם אחר לתפקיד שר הביטחון.

 

ביטחון לבנט בלי ביטוח לנתניהו / פרשנות של מורן אזולאי

 

השניים גם סיכמו שמפלגות הליכוד והימין החדש יקימו באופן מיידי סיעה משותפת בכנסת ה-22. עם זאת, לא הוחלט דבר לגבי ריצה משותפת בבחירות הבאות, שעשויות להתקיים כבר בעוד כמה חודשים. שותפתו של בנט להנהגת הימין החדש, איילת שקד, לא תמונה לשרה בממשלת המעבר. רק אם תקום ממשלה חדשה היא צפויה לקבל מינוי. 

בנימין נתניהו ונפתלי בנט (צילום: אבי מועלם, אמיל סלמן)
נתניהו ובנט(צילום: אבי מועלם, אמיל סלמן)

כבר אתמול היו שטענו כי המהלך עשוי להיות לא-חוקי בלי אישור הכנסת, שבה אין לנתניהו רוב. מנגד אמרו גורמים במשרד ראש הממשלה כי "כשם שישראל כץ מונה לשר חוץ, כך ניתן למנות את בנט לשר ביטחון". המינוי נעשה על רקע מערכת היחסים העכורה בעבר בין בנט לנתניהו. אלו רק חלק מהציטוטים שאמרו זה על זה בעבר.

 

היום הודה השר צחי הנגבי מהליכוד כי המינוי "נועד למנוע את התפוררות גוש הימין". לדבריו, "המינוי הצפוי הוא מהלך פוליטי, ככל מינוי קואליציוני של שר בדרג בכיר. ודאי שיש לנו עניין למנוע מצב שבו חלק מחברי גוש ה-55 יחברו לכחול לבן".

 

בבית היהודי ובאיחוד הלאומי, שעמם כזכור רץ הימין החדש במסגרת משותפת שפורקה לאחר הבחירות, בירכו את בנט על מינויו לשר הביטחון. "ברכות לנפתלי בנט על המינוי", צייץ שר החינוך ויו"ר הבית היהודי רפי פרץ. "אתגרים בטחוניים רבים וגדולים מונחים לפתחה של מדינת ישראל, ומהכירותי איתו אני סמוך ובטוח שהוא יוכל לעמוד בהם. בהצלחה". גם שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' בירך: "איחלתי כעת לבנט בהצלחה בתפקידו כשר הביטחון, בהתמודדות מול האתגרים הביטחוניים וההתיישבותיים הרבים שישראל ניצבת בפניהם".

 

מכחול לבן נמסר בתגובה כי "במקום לקדם את הממשלה שהעם בחר ורוצה נתניהו ממשיך לבצר את בלוק החסינות ולהתבצר בו. מינוי 'חניך תורן' לתפקיד שר הביטחון הוא מעשה לא ראוי למערכת הכי רגישה במדינה ולמדינת ישראל. כרגיל, אצל נתניהו המינוי הציני של בנט נעשה מתוך אינטרס פוליטי צר ואישי ולא מתוך הסתכלות על טובת מערכת הביטחון ומדינת ישראל. למדינה מגיע ראש ממשלה ששם את ישראל לפני הכל. כחול לבן תמשיך לחתור להקמת ממשלה בכלל וממשלת אחדות בפרט".

 

גם במחנה הדמוקרטי תקפו את נתניהו: "הוא אינו בוחל בשום קומבינה ובשום תרגיל בזוי כדי להיאחז בכסאו ולחמוק ממשפט. מינוי שרים בממשלת מעבר הוא פסול ובלתי-דמוקרטי. זו עוד חוליה בשורה של צעדים מושחתים במסעו של נתניהו להרס הדמוקרטיה הישראלית. מינוי בנט לתפקיד שר הביטחון אינו ראוי ומוכיח כי לנתניהו אין קווים אדומים. הוא אינו מתחשב בדבר - בוודאי לא בטובת המדינה - בשלטונו המופקר. לנוכח מהלכיו המופקרים של נתניהו והתקפותיו על שלטון החוק, על בני גנץ לפעול ביתר שאת להקמת ממשלה שתסיים את כהונת נתניהו ותעלה את ישראל על דרך הישר".

 

אתמול ראש הממשלה נפגש לא רק עם בנט אלא גם עם יו"ר ש"ס אריה דרעי. נתניהו ביקש מדרעי לבחון אפשרות של בחירות ישירות לראשות הממשלה, וכן לבדוק פשרות בנושאי דת ומדינה, ייתכן בניסיון לצרף את ליברמן וישראל ביתנו לממשלה בראשות נתניהו.

 

הגשר לנהריים נסגר בפעם האחרונה

מעט לפני 16:30 סגרו חייל צה"ל את הגשר המוביל מכביש 90 ל"אי השלום" בנהריים - והשטח, שנותר בישראל לתקופה של 25 שנה במסגרת הסכם השלום, יחזור מחר לשליטת ירדן. היום טיילו ישראלים רבים במקום בפעם האחרונה. "יש תחושה של עצבות ואכזבה", אמר ראש המועצה האזורית עמק הירדן.

 
 
סגירת שער הכניסה בין ישראל לירדן בנהריים (צילום: המועצה האזורית עמק הירדן)
סגירת הגשר, בפעם האחרונה(צילום: המועצה האזורית עמק הירדן)

ישראלים נכנסים ל ירדן דרך נהריים  (צילום: שי הדר, אתר נהריים)
מטיילים בנהריים, לפני ההחזרה לירדן(צילום: שי הדר, אתר נהריים)

אלירן מלול ומיכל סלה ז
אלירן מלול ומיכל סלה ז"ל

 

מיכל כתבה ביומן על החשש מבעלה

פרטים חדשים מחקירת רצח מיכל סלה ז"ל, שלפי החשד נדקרה ע"י בעלה ב"אכזריות מיוחדת": בחודשים שקדמו למעשה אלירן מלול התנהג באובססיביות כלפיה וביטל חברויות עם גברים בפייסבוק, ביום הרצח התינוקת לא נשלחה למשפחתון. שש אקסיות העידו נגד מלול.

 

טורקיה: "סיכלנו מזימה ישראלית"

 חודש בדיוק אחרי פתיחת מבצע "מעיין השלום" נגד הכורדים, טען שר החוץ הטורקי כי אנקרה "סיכלה תוכנית של קבוצת מדינות, בהובלת ישראל, להקמת מדינת טרור בצפון סוריה".

 

 

עזר לחברו הנכה לתקן פנצ'ר - ונהרג

נהג המונית רדא חרטביל סייע לנהג מונית אחר שרגלו קטועה לתקן פנצ'ר בכביש 22, ונהרג מפגיעת מכונית. "זה היה נורא", סיפר חברו. "הוא לבש אפוד זוהר ואני סימנתי לנהגים". פרקליטי הנהג הדורס בן ה-80, שחשוד בפגע וברח "הוא מאושפז, לא בטוח שיש לו קשר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רפי קוץ
נתניהו ובנט
צילום: רפי קוץ
מומלצים