שתף קטע נבחר

נתוני נילסן: מכירות פסק זמן עלו - בגלל פורים

למרות הקריאות לחרם על שטראוס ובשל קניית משלוחי המנות, מאז השבוע האחרון של ינואר פסק זמן הגדיל את נתח השוק הכספי שלו ב-3.2%. כמות החטיפים המתוקים שנמכרו כמעט הכפילה עצמה. כדי לדעת בוודאות אם החרם השפיע על המכירות, נצטרך להמתין שיעבור פורים

קשה להחרים את פסק זמן בפורים: מנתוני חברת הסקרים נילסן לשבוע החרם הראשון עליו הכריזו צרכנים (25-19 בפברואר), עולה כי המבצעים לכבוד פורים על חטיפי שוקולד עשו את שלהם. הרשתות טענו שמכירות פסק זמן לא נפגעו ואף עלו בימי שיא המחאה, וכעת יש לכך הוכחה רשמית. כל הנתונים מבוססים על נתוני אמת מהקופות של רשתות השיווק הגדולות וכן מינימרקטים ומכולות פרטיים שמייצגים כ-97% מהשוק המבורקד.

 

כתבות נוספות על פסק זמן :

 

הפרשי המחירים בין פסק זמן בארץ לפסק זמן בארה"ב, נחשפו בין 15 ל-16 בפברואר, והקריאה הראשונית לחרם הגיעה ב-19 בפברואר. למרות שלא הוכרז חרם צרכנים רשמי, אלא רק מאוחר יותר, הזעם היה אז בשיאו וניתן היה לחשוב שצרכנים רבים יחרימו את החטיף ומוצרים אחרים של שטראוס.

 

בשבוע בו המחאה גאתה, היתה דווקא עלייה של 1.2% בנתח השוק הכספי של פסק זמן ועלייה במכר הכספי מ-1.164 מיליון שקל ל-1.592 מיליון. מאז השבוע האחרון של ינואר, פסק זמן הגדיל את נתח השוק הכספי שלו ב-3.2%.

 

בשבועיים שלפני החרם נמכרו 10,850 יחידות פסק זמן. בשבוע שהחל ב-12 בפברואר ונסתיים ב-18 בפברואר מספר היחידות עלה ל-12,274 ובשבוע המחאה - המספר עלה ל-20,250 יחידות.

 

שוקולד פרה נחלש ב-0.9% בנתח השוק הכספי, אך משום שהקטגוריה כולה גדלה כספית, המכר שלו גדל מ-867 אלף שקל ל-926 אלף. מספר יחידות שוקולד פרה שנמכרו עלה מ-9,963 ל-12,555 יחידות.

 

גם מארז החטיפים מיקס עלית, שמשמש משלוחי מנות רבים, הגדיל את נתח השוק הכספי שלו מ-11.1% ל-13.1% ועלה מ-1.319 מיליון שקל במכר ל-1.896 מיליון. מספר היחידות שנמכרו מהמארז עלה מ-26,136 ל-43,132 יחידות.

 

כיפכף הגדיל את נתח השוק הכספי שלו ב-0.4% וטעמי ב-0.5%. גם אגוזי, טוויסט ומקופלת התחזקו, בעוד שקינדר וקינדר בואנו לשם השוואה, ירדו בנתח השוק הכספי ב-0.8% וב-1.1% בהתאמה.

 

קטגוריית החטיפים המתוקים כולה עלתה במכר הכספי מ-10 מיליון ו-447 אלף שקל ל-14 מיליון ו-476 אלף שקל. הכמויות שנמכרו כמעט הוכפלו מ-127 אלף יחידות בשבוע האחרון של ינואר ל-202 אלף יחידות בשבוע המחאה.

 

למרות הנתונים שלעיל, כדי לדעת בוודאות אם החרם השפיע על המכירות, יש להמתין עד שיעבור פורים.

 

היום אחר הצהריים (ה'), יעלו פעילי תנועת ה"מחנה המשותף" המחופשים לגיבורי על אוטובוס שיישא שלט ענק ("גיבורי העל נגד יוקר המחייה"), שייקח אותם לפתח תקווה להפגנה מול משרדי שטראוס.

 

השבוע שעבר, שהחל ב-26 בפברואר, והשבוע הנוכחי, אמורים להוות את שיא המכר בחג. מהשוואה לפורים 2011 אפשר לראות כי קטגוריית החטיפים המתוקים נוהגת לגדול בהתמדה במהלך פורים, והמכר הכספי שלה כמעט הוכפל בשבוע פורים ואז נחתך ביותר מחצי, בשבוע ובשבועיים שאחרי החג.

 

נתח השוק הכספי של פסק זמן עלה מ-9% בשבוע המקביל לשבוע המחאה ב-2011, ל-11% בשבוע המחאה השנה, וקטגוריית החטיפים המתוקים כולה צמחה ב-456 אלף שקל לעומת השבוע המקביל אשתקד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מוצרי פסק זמן. החרם לא השפיע בינתיים
מומלצים