מתכננים מכונית חדשה? סקירת הדגמים החדשים ל-2014
רשימה ארוכה של מכוניות חדשות ישווקו בישראל השנה, וכולן צפויות להגיע לאולמות התצוגה של יבואניות הרכב. קבלו את כל הפרטים על החידושים והלו"ז האפשרי
אחרי שנת 2013 מוצלחת, שוק הרכב הישראלי נערך לקליטת עשרות מכוניות חדשות או מחודשות, שיתחרו על תשומת הלב (והארנק) שלכם באולמות התצוגה. החל ממכוניות מיני קטנות וזולות, דרך משפחתיות עם מנועי טורבו ועד לדגמי ספורט חזקים ונוצצים. כמעט לכולם יש מה לחדש השנה, ולנו יש את כל הפרטים.
אודי
ברבעון הראשון של השנה יגיעו לכאן שני דגמים מחודשים של מותג היוקרה. מדובר בגרסת ה-S1 הספורטיבית של ה-A1, שתציע הנעה כפולה, מנוע טורבו-בנזין עם 225 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית. הדגם השני הוא משפחת ה-A8 המחודשת, שעברה עדכון קוסמטי ותציע עוד (יותר) אבזור. שתי המכוניות צפויות להגיע לאולמות התצוגה במהלך הרבעון הראשון של השנה.
אופל
כבר במהלך ינואר, אופל תחל לשווק אצלנו את הקאסקאדה, גרסת קבריולה יוקרתית של האסטרה עם גג בד. בפברואר ינחת כאן המוקה, רכב פנאי קטן (אח תאום של שברולט טראקס שכבר נמכר כאן), ובמרס-אפריל תגיע האדם, מכונית המיני שתתחרה בפיאט 500. בנוסף, אופל תרחיב השנה את היצע גרסאות האינסיגניה עם דגם הנעה כפולה (2.0 ליטר, 250 כ"ס).
אינפיניטי
החדשה הגדולה של מותג היוקרה תהיה ה-Q50, מחליפת ה-G37 שהושקה בינואר 2013. היא תוצע בגרסת כלאיים עם 360 כ"ס ושורה של חידושים טכנולוגיים, שבראשם היגוי ראשון מסוגו - ללא חיבור פיזי לגלגלים (היגוי אלקטרוני). הדגם החדש צפוי לנחות אצלנו בחודש פברואר, וביוני תצטרף גרסה שנייה - טורבו-בנזין (2.0 ליטר, 204 כ"ס).
בפברואר יגיע גם רכב הפנאי הגדול JX, שמבוסס על פלטפורמת ניסאן מוראנו ומציע שבעה מושבים. דגם זה מצויד במנוע 3.5 ליטר עם 265 כ"ס. דגם שלישי שישווק כאן, כפי הנראה ברבעון השני של השנה, הוא ה-Q70 הייבריד, גרסת הכלאיים של מכונית הסאלון (M לשעבר). דגם זה, שיעלה קרוב לחצי מיליון שקלים, יציע מנוע 3.5 ליטר ומנוע חשמלי עם הספק משולב של 360 כ"ס.
איסוזו
לא ידוע על חידושים הצפויים במהלך 2014.
אלפא רומיאו
כבר במהלך החודש, יחל שיווק ה-4C - מכונית הספורט הדו-מושבית של אלפא רומיאו. תחילה במהדורת השקה (כפי שהיה ברחבי העולם), ומאפריל גם בגרסה רגילה. לשתיהן מנוע 1.75 ליטר מוגדש עם 240 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. אלפא רומיאו גם תשיק במהלך ינואר את מתיחת הפנים הקלה של הג'ולייטה, שמביאה איתה מערכת מולטימדיה חדשה ושינויי עיצוב קלילים ביותר.
אמ.ג'י (MG)
היצרנית הבריטית-סינית תשיק בישראל מכונית שנייה - ה-MG3 - שתיכנס לפלח הסופר-מיני הזולות שצובר תאוצה בשנתיים האחרונות. השיווק יחל באמצע השנה, כפי הנראה עם מנוע 1.5 ליטר שמספק 106 כ"ס.
ב.מ.וו
החודש מתחילה ב.מ.וו בשיווק ה-4 קבריולה, הגרסה הפתוחה של סדרה 4. ברבעון השני של השנה תגיע אלינו הסדרה 2 קופה בגרסאות 220 (2.0 ליטר טורבו, 184 כ"ס) ו-M235i - עם מנוע שישה צילינדרים ו-326 כ"ס. בקיץ צפויות לנחות כאן סדרה 4 גראן קופה וה-X4 החדש, ששניהם עדיין לא נחשפו רשמית (קדימון ל-X4 אפשר למצוא כאן). באותו זמן נקבל גם את ה-M3 ו-M4 שנחשפו בסוף שנה שעברה ויציעו 431 כ"ס. ובמהלך הרבעון הרביעי של השנה, יגיע אלינו רכב ההנעה הקדמית הראשון של ב.מ.וו - ה-2 אקטיב טורר - עליו נרמז ברכב תצוגה בעל אותו שם.
ביואיק
לא ידוע על חידושים הצפויים במהלך 2014.
ג'יפ
במהלך השנה יושק אצלנו הצ'ירוקי החדש, שהוצג עוד במרץ 2013 ושמציע עיצוב שונה מכפי שהורגלנו מהמותג. עדיין לא ידוע מתי בדיוק זה יקרה ואילו גרסאות יגיעו.
גרייט וול
לא ידוע על חידושים הצפויים במהלך 2014.
דודג'
במהלך השנה יחל שיווק של גרסה חדשה של הראם - ה-1500, אח קטן ל-3500 שכבר נמכר אצלנו. לדגם זה מנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר (V6) עם 240 כ"ס - לעומת 6.7 ליטר ו-370 כ"ס ב-3,500. מועד השיווק עדיין לא ידוע.
הונדה
בסוף הרבעון הראשון תושק בישראל הסיוויק טורר - גרסת הסטיישן של המשפחתית הקומפקטית. היא תוצע עם אותו מנוע 1.8 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית כמו בהאצ'בק.
וולוו
לא ידוע על חידושים הצפויים במהלך 2014.
טויוטה
מלבד הלנד קרוזר המחודש שהושק ב-1 בינואר, טויוטה תציע בישראל בהמשך הרבעון את האוריס סטיישן, גרסה מוארכת ושימושית יותר של האוריס המוכרת. גם דגם זה יוצע כפי הנראה בגרסת כלאיים (1.8 ליטר ומנוע חשמלי כמו בפריוס).
יגואר
ברבעון השלישי של השנה תגיע לכאן גרסת הקופה של ה-F-טייפ, עם מנועי V6 ו-V8 כמו בדגם הרודסטר.
יונדאי
לקראת סוף חודש ינואר יושק אצלנו הדור השני של ה-i10, המיני הזולה של יונדאי. מדובר בדור חדש וגדול מבעבר, שיוצע בגרסאות ידניות ואוטומטיות. בסוף 2014, עשויות להצטרף אליו גרסה ארוכה של הסנטה פה, וגם מכונית היוקרה הגדולה של יונדאי, הג'נסיס - ששיווקה מובטח כבר כשנתיים אך בינתיים לא הגיעה.
לנד רובר
לא ידוע על חידושים הצפויים במהלך 2014.
לנצ'יה
לא ידוע על חידושים הצפויים במהלך 2014.
לקסוס
מותג היוקרה יציע בהמשך הרבעון גרסת כלאיים חדשה של ה-GS, עם אותו מנוע (2.5 ליטר + מנוע חשמלי) כמו ב-IS 300h. במכונית הסאלון הגרסה תזכה לכינוי GS 300h, ותצטרף לגרסת הכלאיים שכבר משווקת (GS 250h). בסביבות חודש מרס תגיע גם מתיחת הפנים של ה-CT 200h. לצד דגמים אלה, לקסוס צפויה להשיק לקראת סוף השנה את ה-RC הספורטיבית, וגם כפי הנראה את רכב הפנאי הקומפקטי NX, שגרסת הייצור שלו עוד לא נחשפה.
מאזדה
החדשות העיקריות של מאזדה ל-2014 יהיו ה-2 החדשה, שתגיע אלינו לקראת סוף השנה, ברבעון הרביעי. המכונית החדשה - שעדיין לא נחשפה בעולם - תוצע עם מנועי סקאייאקטיב ותשווק שוב עם מרכב האצ'בק או סדאן.
מזראטי
לא ידוע על חידושים הצפויים במהלך 2014.
מיני
בסוף הרבעון הראשון תגיע המיני החדשה, תחילה בגרסאות קופר וקופר-S, עם מנועי טורבו חדשים - 1.5 ליטר עם שלושה צילינדרים ו-136 כ"ס או 2.0 ליטר וארבעה צילינדרים (192 כ"ס). בהמשך צפויות גרסאות מרכב נוספות - בהן קבריולה, חמש דלתות וסטיישן, וגם דגם JCW חדש.
מיצובישי
ברבעון השני של השנה מיצובישי תשיק אצלנו את גרסת הכלאיים המתקדמת של האאוטלנדר, עם מצברי ליתיום-יון ואפשרות לטעינה משקע חשמלי - כל זאת לטובת טווח נסיעה של 55 ק"מ בלי בנזין. בערך באותו זמן, יגיע אלינו סוף-סוף ה-ASX, רכב הפנאי הקטן - שמיצובישי מבטיחה לשווק בישראל כל שנה מאז השקתו ב-2010.
מרצדס
תשיק בישראל ארבעה דגמים חשובים. בראשם ה-GLA, רכב פנאי קומפקטי שמבוסס על ה-A קלאס, כניסה ראשונה של מרצדס לפלח החם. לצידו יגיעו ה-S קלאס החדשה וגרסת הקופה שלה (CL בעבר), וגם ה-C קלאס שהוצגה אך לאחרונה ותגיע ברבעון השני של 2014. ליתר הדגמים עדיין לא ידוע מועד השיווק.
ניסאן
תציע גרסה משודרגת של הליף החשמלית כבר במהלך ינואר, עם טווח נסיעה שעלה מ-160 ל-228 בתנאי מעבדה. בחודש מרס ינחתו כאן שתי מכוניות "אמריקאיות" של ניסאן - האלטימה והמקסימה הגדולות - שיציעו מנועי 2.5 ו-3.5 ליטר בהתאמה. מעט מאוחר יותר, במהלך הרבעון השני של השנה, נקבל גם את המיקרו-וואן החדש, הדור השני של הנוט.
סאנגיונג
הרקסטון החדש יגיע אלינו ברבעון הראשון של השנה. הוא יוצע עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר, עם 155 כ"ס ותיבת חמישה הילוכים אוטומטית. רכב השטח יוסיף להציע שלדה נפרדת ומערכת הנעה כפולה.
סובארו
חידושי המותג יהיו צנועים, ויתרכזו במתיחות פנים קלות לפורסטר ולאאוטבק, בהמשך השנה.
סוזוקי
לא ידוע על חידושים הצפויים במהלך 2014.
סיאט
תרחיב את היצע גרסאות הליאון החדשה, עם תוספת דגם הסטיישן - שיוצע אצלנו במחצית הראשונה של 2014 עם מנוע 1.2 ליטר מוגדש (105 כ"ס) ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד. באותו הזמן בערך תגיע גם גרסת הקופרה, עם מצמד כפול, 2.0 ליטר ו-264 כ"ס.
סיטרואן
בחודש אוקטובר צפוי לנחות בישראל ה-C4 פיקאסו החדש, דור שלישי של המיניוואן הקומפקטי. יוצע שוב בשני אורכים, כשעיקר המכירות בישראל יהיו של הגרסה הארוכה (שבעה מושבים).
סמארט
מותג המיני של מרצדס צפוי להציע פורטו חדשה שפותחה יחד עם רנו, ודגם חמש דלתות ראשון מאז הפור-פור (שעל עיצובו רומז דגם התצוגה פורג'וי שבסרטון למטה). עדיין לא ידוע בוודאות אם יגיעו לישראל כבר ב-2014.
סקודה
היצרנית הצ'כית תציע אצלנו שורה של חידושים ב-2014, כולם כבר ברבעון הראשון.
החשוב בהם הוא הראפיד ספייסבק, גרסת חמש דלתות למשפחתית הקטנה שתתחרה בקיה ריו ותנסה לנגוס ממכירות הקומפקטיות. היא תוצע עם מנוע 1.2 ליטר טורבו (105 כ"ס) ותיבה ידנית, או 1.4 ליטר טורבו (122 כ"ס) ותיבת DSG.
במקביל תגיע לכאן מתיחת הפנים של הייטי, עם עדכון קל לעיצוב (אין שינוי להיצע המנועים), וגם שתי גרסאות נוספות לאוקטביה: RS ספורטיבית עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר (220 כ"ס) וגרסת ביניים עם 1.8 ליטר, 180 כ"ס ותיבת מצמד כפול.
פולקסווגן
יצרנית הרכב הגדולה באירופה, תשלח לישראל במחצית הראשונה של השנה את האפ! (!up), האחות התאומה של סיאט מי וסקודה סיטיגו. השנה נזכה גם למתיחת פנים של הפולו (שעדיין לא נחשפה), וגם גרסת הסטיישן של הגולף תנחת כאן עם מנוע 1.4 ליטר 122 כ"ס ותיבת מצמד כפול.
פורד
ענקית הרכב האמריקאית תפחית בשנת 2014 את התלות שלה בהצלחת הפוקוס בישראל, עם שורה של דגמים חדשים. בהם ה-B-מקס, מיקרו-וואן עם דלתות הזזה שיתחרה בקיה סול וטויוטה ספייס ורסו. בנוסף יגיעו גם הטרנזיט והקונקט החדשים, ולקראת סוף השנה עשויה להגיע אלינו גם המונדיאו החדשה.
פורשה
תשיק בישראל אחרי חודש אפריל את המאקאן, רכב פנאי קטן מהקאיין, וזול ממנו. הדגם החדש, שנחשף בנובמבר ומחיריו כבר פורסמו (החל מ-585 אלף שקל), יוצע בגרסאות רגילות ובדגם טורבו עם 400 כ"ס.
פיאט
תשיק בישראל גרסה נוספת למשפחת ה-500L החדשה. הפעם מדובר בגרסה ארוכה שמכונה "ליבינג" (Living), ותציע שבעה מקומות ישיבה.
פיז'ו
מלבד תחילת השיווק של ה-2008 (עליה הוכרז כבר לפני מספר שבועות), פיז'ו תחל למכור אצלנו את ה-308 החדשה. הדור השני של המשפחתית הקומפקטית, יציע מנועי בנזין וטורבו-בנזין, חלקם חדשים, פלטפורמה חדשה ועיצוב שונה. שיווקה יחל באוקטובר.
פרארי
לא ידוע על חידושים הצפויים במהלך 2014.
קאדילק
ברבעון הראשון של השנה קאדילק תחל למכור גרסת בסיס חדשה לרכב הפנאי, ה-SRX - עם הנעה קדמית. בערך באותו הזמן, תנחת כאן ה-CTS החדשה, דור שלישי למכונית היוקרה שממוצבת בין ב.מ.וו סדרה 3 לסדרה 5.
קיה
הדור השני של הסול, שנחשף בארה"ב במרס 2013, יגיע אלינו ברבעון השני של 2014, עם מנוע 1.6 ליטר ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. מעט קודם לכן תגיע אופטימה שעברה עדכון קוסמטי קל, עם מנועי בנזין ודיזל שלא השתנו. גרסת הכלאיים עדיין לא זכתה למועד שיווק סופי. לקראת סוף השנה קיה תציע את הקרניבל החדש, מיניוואן גדול שיוצע עם מנועי בנזין ודיזל ועדיין לא נחשף בעולם.
קרייזלר
במהלך השנה תגיע אלינו - לאחר היעדרות ממושכת - ה-200. זו משפחתית גדולה שתמוצב מתחת ל-300, והחליפה את הסברינג שלא זכתה להצלחה רבה. היא צפויה להימכר עם מנועי 2.4 ליטר (173 כ"ס) או 3.6 ליטר (283 כ"ס).
רנו
אחרי השקת הקליאו בשנה שעברה, רנו תוסיף אצלנו גם גרסת סטיישן מוארכת. דגם זה צפוי להגיע אלינו ברבעון השני של השנה - כפי הנראה עם אותם מנועים כמו ההאצ'בק (0.9 ו-1.2 ליטר).
שברולט
עוד דגמים של היצרנית יקבלו במהלך השנה מנועי טורבו חדשים, בהם הקרוז (בכל גרסאות המרכב הפעם), האורלנדו והסוניק (גרסת RS ספורטיבית חדשה). ברבעון השני של השנה יגיע סילברדו חדש, ובחודש מרס מאליבו מחודשת.