פיאט ופיז'ו-סיטרואן מציגות: שלוש מסחריות באחת
שנתיים לאחר שהכריזו על הרחבת שיתוף הפעולה ביניהן, מציגות פיאט ופיז'ו-סיטרואן מסחרית קטנטנה חדשה, מתחת לקטגוריית ברלינגו-פרטנר-דובלו
תכירו: פיאט פיורינו (Fiorino), פיז'ו ביפר (Bipper) וסיטרואן נמו (Nemo). אלה שלוש המסחריות החדשות שפותחו במסגרת שיתוף הפעולה בין פיאט האיטלקית לפיז'ו-סיטרואן הצרפתית, ושייוצרו עבור שני הצדדים במפעל טופאש (Tofas) שבטורקיה. מפעל זה, ממנו מגיעים גם הדובלו והלינאה של פיאט, נמצא בבעלות משותפת של האיטלקים ו-Koc הטורקית. שלוש המסחריות הן שלב נוסף בשיתוף הפעולה ההולך ומתהדק בין הצדדים, שהניב בעבר את המסחריות הגדולות והבינוניות של פיאט ופיז'ו-סיטרואן. על השלב שנחשף כעת, הכריזו הצדדים עוד לפני שנתיים וחצי.
קבלו אותן, מימין: סיטרואן נמו, פיז'ו ביפר ופיאט פיורינו
המסחריות החדשות יתברגו בהיצע היצרניות מתחת לטנדרונים הקיימים - ברלינגו בסיטרואן, פרטנר בפיז'ו ודובלו בפיאט. לדברי השותפות, מדובר בפלטפורמה חדשה ומודרנית, שתאפשר אורך הטענה של עד 2.5 מטר ומשקל הטענה של עד 610 ק"ג, בנוסף ל-100 ק"ג שניתנים לנשיאה על מסילות הגג. השלישיה החדשה זהה בעיצובה ובמידותיה, עם אורך כולל של 386 ס"מ, רוחב של 168 ס"מ וגובה של 178 ס"מ (כולל גגון). הממדים הקומפקטים צפויים לסייע לתמרון בערים עמוסות, כך מצהירים בפיאט ופיז'ו-סיטרואן.
את ההבדל העיקרי בין הדגמים, ניתן יהיה למצוא מתחת למכסה המנוע. בעוד שגרסאות פיז'ו וסיטרואן יוצעו עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.4 ליטר ו-70 כ"ס ועם תיבות חמישה הילוכים (ידנית או רובוטית), בפיאט יציעו את מנוע ה-1.3 ליטר המוכר, עם 76 כ"ס ותיבת חמישה הילוכים ידנית. מי שחפץ בתיבה רובוטית יקבל אצל האיטלקים שישה יחסי העברה. בכל המקרים, ניתן יהיה לבחור גם במנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר, שמספק 75 כ"ס המשודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית.
תא הנוסעים בפיורינו של פיאט
מצער לשמוע כי למרות שכולן יצויידו ב-ABS, האבזור התקני יכלול כרית אוויר אחת בלבד (שנייה בתוספת תשלום). שלוש המסחריות הקטנות יצוידו בגלגלי 175-70-14, כאשר בפיז'ו מספרים גם על ערכת הגבהת מרווח גחון של 15 מ"מ, שתכלול גם צמיגי 185-65-15.
שיווק שלוש המסחריות יחל לקראת סוף השנה. ואנקדוטה מעניינת לסיום: בעוד שפיז'ו וסיטרואן בחרו בשמות קלילים על גבול המשעשע (נמו וביפר), בפיאט בחרו דווקא בשם נוסטלגי - פיורינו. שם זה שימש את פיאט לצורכי דגמים מסחריים קטנים במשך עשרות שנים, עד שהוחלף על-ידי "דובלו".
ומה איתנו?
מחברת לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן לישראל, נמסר ל-ynet כי צמד המסחריות הצרפתיות צפוי להגיע לישראל. עם זאת, תאריך יעד להשקה המקומית עדיין לא נקבע. מחברת סמל"ת, יבואנית פיאט לישראל, נמסר כי הפיורינו הוצג בשלב זה רק בגרסת מטען (מושב נהג ונוסע בלבד), וכי גרסת נוסעים צפויה בעוד כשנה. הגרסה בעלת חמשת המושבים מעניינת עבור השוק הישראלי, ושיווקה כאן ייתכן לקראת 2009, כך נמסר מסמל"ת.