שתף קטע נבחר

הפרסומאים השאירו את הקוצים בבית

קקטוס הזהב: לאחר שהשאירו בשנה שעברה את הפרסים למשרדי הפרסום הקטנים עם החרמת תחרות הקקטוס, חזרו הערב המשרדים הגדולים לשעתם היפה, כאשר מקאן־אריקסון הוביל את טבלת הזכיות

בלי החרמות ועם נוכחות עניפה, התקיימה הערב (יום א') תחרות קקטוס הזהב. זו אינה הפעם הראשונה שתחרות הפרסום הישראלית מתקיימת באולם סמולארש באוניברסיטת תל אביב, אך האולם המלא עמד בניגוד גמור לזכרונות השנה שעברה, בה החרימו בעלי המשרדים והמנהלים הבכירים את התחרות.

 

הרפורמה בתחרות הקקטוס שינתה את כללי המשחק המוכרים. למרות שתואר קמפיין השנה בוטל, חמישה מנהלי קריאייטיב זכו אמש בתואר לא פחות מכובד - הגרנד קקטוס - פרס שהוענק בפעם הראשונה בתחרות, והכתיר את עבודת הפרסום הטובה ביותר בכל מדיה.

 

הגרנד קקטוס במדיום הטלוויזיוני הוענק לסרטון הפרסומת של מי עדן, "70% מגופך הם מים", מבית משרד הפרסום באומן־בר־ריבנאי; בעיתונות היתה זו מודעת הפרסום של המותג אדום־אדום של תנובה, "שער בקר", מבית גיתם BBDO; שלט החוצות שזכה בפרס היוקרתי הוא "טיפול זוגי" של דפי זהב מבית שלמור־אבנון־עמיחי; תשדיר הרדיו שזכה בגרנד קקטוס שייך לצמיגי מישלן, "חריקה", של מקאן אריקסון; הגרנד קקטוס במדיום האינטרנטי ניתן למהלך "הדממת האינטרנט" לציון שנה לחטיפת החיילים שיצר y&r אינטראקטיב.

 

זוכה בנקודות

בניגוד לשנים קודמות לא הוכתר באופן רשמי משרד הפרסום של השנה. מסיכום הנקודות בהן זכו המשרדים, עולה כי מקאן אריקסון הוא הזוכה הגדול של הערב. אילן שילוח בהחלט יכול היה לחייך אתמול ולהוכיח לכל מי שטען כי המשרד בירידה, שהוא עדיין המשרד המוביל בישראל, תואר שרק התחרות הזו יכולה היתה להעניק השנה, לאור העובדה שדרוג יפעת השנתי לא פורסם.

 

מקאן אריקסון זכה ב־33 נקודות, שמורכבות מ־6 קקטוסים מוזהבים, 2 קקטוסים כסופים ועוד 6 בצבע ארד. נוסף על כך זכה בגרנד קקטוס עבור תשדיר רדיו. מקאן נראו שבעי רצון לאחר שזכו גם בדירוג משרדי האינטראקטיב. 

 

שלמור־אבנון־עמיחי, המשרד שחרת על דגלו את הקריאייטיביות וזכה בשנתיים האחרונות בתואר משרד השנה, זכה בקקטוס מוזהב אחד, 4 קקטוסי כסף ועוד 7 בצבע ארד. נוסף על כך זכה המשרד בגרנד קקטוס במדיית החוצות.

 

באומן־בר־ריבנאי, שהחרים את התחרות בשנה שעברה, זכה בשני קקטוסים מוזהבים, 3 כסף ו־3 ארד. נוסף על כך זכה בגרנד קקטוס עבור סרטון טלוויזיה. אדלר־חומסקי&ורשבסקי זכה בשני קקטוסים מוזהבים, 3 כסף ו־4 ארד.

 

את החמישייה המובילה בדירוג המשרדים הזוכים סוגר גיתם BBDO, שהוביל את החרם על התחרות בשנה שעברה, והיה מחלוצי הרעיון לשינוי שיטת השיפוט. גיתם חזר אתמול הביתה עם 3 קקטוסים, אחד בכל צבע. נוסף על כך זכה בגרנד קקטוס, כאמור, עבור מודעת פרסום שייצר עבור אדום אדום של תנובה.

 

אינטראקטיב צמוד

בקרב חברות האינטראקטיב המאבק היה צמוד יותר. בדומה לחברה־האם, גם מקאן־דיגיטל מוביל בקרב חברות האינטראקטיב, כשלאחריו y&r אינטראקטיב של שלמור־אבנון־עמיחי עם גרנד קקטוס אחד. אידיאולוג'יק זכה בקקטוס מוזהב אחד.

 

למרות שלקוחות המשרדים, המפרסמים עצמם, לא לקחו חלק בתחרות הקריאייטיב השנה, קשה להתעלם מנוכחותם בתוצאות. בולטת בהם חברת yes, שהייתה המפרסמת היחידה שזכתה ב־3 קקטוסים מוזהבים. אחד מהם קטף את המקום הראשון בקטגוריית התקשורת עבור סרטון הטלוויזיה יס-חרדים, שעורר שערורייה רבה מרגע שעלה ועד שירד מוקדם מהצפוי.

  

עד כמה השיפוט השנה היה באמת מקצועי? כמאמר הקלישאה - תלוי את מי שואלים. בבוקר שאחרי התחרות יישמע קולם של המשרדים הבינוניים והקטנים. אלו שבשנה שעברה התמודדו בעיקר נגד עצמם, וגרפו את מרבית הפרסים, נאלצו אתמול לראות איך על הבמה אמש עלו דווקא הקולגות עם התקציבים הגדולים. ביום שאחרי ניתן להניח כי חלקם ישלפו את הקוצים.

 

אחד הרגעים המרגשים של הערב היה הענקת פרס מפעל חיים לפרסומאי הותיק והמוערך חיים פלד מול עשרות אנשי פרסום, מרביתם צעירים שהשתלבו בענף רק בשנים האחרונות. פלד הקים משרד בשנת 1959, הרבה לפני שהיה בכלל במי להתחרות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
הזוכה הגדול - מקאן אריקסון. קקטוס הזהב
ערוץ 2
המקום הראשון עבור סרטון טלוויזיה. יס-חרדים
ערוץ 2
מומלצים