שתף קטע נבחר
 

המיתון לא הגיע לרשתות השיווק

הזינוק במחירי המזון עזר לרשתות להציג עלייה בהכנסות, אף שהמכירות בפועל גדלו פחות. שופרסל ורבוע כחול מתחרות ולא מצליחות להגדיל נתח שוק. מי מרוויח? רמי לוי כמובן

 מבט כללי על הדו"חות הכספיים של ארבע רשתות המזון - שופרסל, רבוע כחול, רמי לוי וטיב טעם - מלמד את מה שכבר הראו נתוני המאקרו: המיתון עדיין לא כאן, לפחות לא ברבעון הראשון של השנה.

 

המכירות של כל הרשתות צמחו לעומת הרבעון המקביל אשתקד, מי פחות ומי יותר. זאת, אף שנתוני שנת 2007 כללו גם את חג הפסח, ואילו השנה הן ייכללו רק בדו"חות הרבעון השני של השנה. עם זאת, הצמיחה ברשתות מבטאת גם את העלייה במחירי המזון, שמוערכת ב-8%–9%, כך שבאופן ריאלי הצמיחה נמוכה יותר מכפי שמשתקפת בדו"חות. "אם יש משהו שאפשר ללמוד מהדו"חות הוא שהקמעונאיות מצליחות לגלגל את עליות המחירים על הצרכן", אומר מאיר סלייטר, אנליסט מבית ההשקעות פריזמה.

 

את השפעות ההאטה, אם אכן יש כזו, נוכל לראות רק בתוצאות החצי שנתיות. אמנם חודש אפריל היה מצוין, אומרים בשוק המזון, אך "אפקט מאי" יהיה השנה חזק יותר מבעבר. התקופה שבין יום העצמאות לשבועות נחשבת בדרך כלל חלשה יותר, אך השנה היא כנראה חלשה במיוחד. ארז ויגודמן, מנכ"ל ונשיא שטראוס גרופ, אמר ל"כלכליסט" עם פרסום דו"חות החברה כי אכן ניכרת האטה החודש, "אך צריך לעכל את הנתונים בסוף החודש ואז יהיה אפשר לקבל תמונה ברורה יותר".

 

הכתבה המלאה היום ב"כלכליסט"

  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: ירון ברנר
רשתות השיווק - עלייה בהכנסות
צילום: ירון ברנר
מומלצים