רוצה להתנתק מחברת הסלולר? אפשר בדוא"ל
משרד התקשורת פירסם הנחיות המחייבות את חברות הסלולר להפסיק שירות לבקשת מנוי שנשלחה בדוא"ל או בפקס וכן לחסום שימוש בציוד קצה שנגנב או אבד, ללא תשלום - מאוקטובר השנה
משרד התקשורת פרסם היום הנחיות חדשות המהוות תיקון לרישיונות חברות הסלולר. בין היתר יחויבו החברות החל מחודש אוקטובר השנה להפסיק שירות לבקשת מנוי גם באמצעות הודעה בפקסימיליה או בדואר אלקטרוני; לחסום כל שימוש בציוד קצה שנגנב או אבד, ללא תשלום; ובנוסף יוכלו החברות החל מחודש ינואר 2009 להפסיק שירות למנוי שלא עשה שימוש בקו לפחות במשך שנה לאחר העברת הודעה למנוי.
תוצאות ניידות המספרים:
הסטטוס-קוו בין החברות נשמר
אמיר טייג, "כלכליסט"
הרבעון הראשון לרפורמת ניידות המספרים בין חברות הסלולר הסתיים בלי מנצחים או מפסידים: החברות ממשיכות לשמור על הסטטוס-קוו ביניהן. רק בזק איבדה חלק משמעותי מנתח השוק שלה לטובת HOT
שר התקשורת, אריאל אטיאס, אמר כי "לאחר רפורמת ניידות המספרים יש צורך בשחרור חסמים ובירוקרטיה, במעבר בין חברות, הצרכנים יוכלו להתנתק בקלות וללא סחבת. חסימת מכשיר גנוב הינו שירות חשוב שניתן לצרכנים ויפחית את תופעת גניבת המכשירים".
על פי משרד התקשורת המהלך נעשה כחלק ממדיניותו הפרו-צרכנית של המשרד להקל על ציבור הצרכנים, להסיר את חסמי המעבר בין החברות ולהגביר את השקיפות בענף.
לא צריך להתייצב במרכז השירות
כיום, לצורך הגשת בקשה להפסקת שירות מחברה סלולרית, נדרשים הלקוחות להתייצב פיזית במרכזי שירות ולמלא טפסים ייעודים לשם כך. משרד התקשורת החליט להורות לחברות הסלולר, לאפשר למנוי לבקש הפסקת שירות בכתב, לרבות באמצעות פקסימיליה או דואר אלקטרוני. על החברות לפרסם את מספר הפקסימיליה ואת כתובת הדואר האלקטרוני באתר האינטרנט שלהן ובחשבונות הטלפון הנשלחים ללקוח. על החברה יהיה להפסיק את השירות לבקשת המנוי, לא יאוחר מיום עבודה, מרגע הבקשה.כדי לצמצם למינימום את תופעת גניבת מכשירי הסלולר, מבקש משרד התקשורת לחסום את האפשרות להשתמש במכשיר הגנוב עצמו, על-ידי חסימתו. כיום, מתבצעת חסימה רק לכרטיס ה- sim. על פי הנתונים שנתקבלו מהמפעילים עולה כי בשנת 2006 דווח לחברות הסלולר על כ- 600,000 מכשירים שנגנבו או אבדו. כמו כן, עולה כי לחברות הסלולר ישנה יכולת טכנולוגית לחסום את מכשיר הסלולר כך שלא יהיה ניתן לקבל באמצעותו שירות גם ברשת של חברת סלולר אחרת. על פי ההנחיה יובא השירות לידיעת המנויים על-ידי חברות הסלולר ויינתן ללא תשלום כלשהו מצד המנוי.
נרדמת? נותקת!
כמו כן הוחלט כי חברה סלולרית תהיה רשאית לנתק "מנוי רדום" כלומר, מנוי שלא קיבל ולא צרך שירות במשך שנה אחת לפחות, אשר אינו משלם לחברה הסלולרית תשלום קבוע כלשהו ואינו קשור עם חברה סלולרית בתוכנית הכוללת תקופת התחייבות. על פי התיקון, חברה סלולרית תהיה רשאית לנתק "מנוי רדום" רק לאחר שהודיעה לו על כך בהודעה מוקדמת. הניתוק יתבצע במידה והמנוי הרדום שקיבל הודעה לא הודיע לחברה שאינו מעוניין להתנתק. לאחר ביצוע הניתוק, על החברה לשמור את מספר הטלפון לשימוש המנוי הרדום, במשך שלושה חודשים לאחר הניתוק.מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי אמר כי "תיקונים אלה הינם דוגמא לרגישות המשרד הן לצרכי הציבור והן לצרכי החברות. ההוראה בדבר הפסקת שירות לבקשת המנוי, באמצעות פקס או דואר אלקטרוני, תקל על הצרכנים המבקשים להתנתק מחברה סלולרית. בעניין הפסקת שירות "מנוי רדום" נדרשה התערבות רגולטורית כדי לאזן בין זכויות הצרכנים לבין הצורך של החברות לנהל ביעילות את מלאי המספרים שלהן".
"משחרר חסמים ובירוקרטיה". שר התקשורת אטיאס
צילום:גיל הדני
מומלצים