אל תתנו למבצעים לטשטש את המחיר
מוצרי היסוד מרכיבים פחות מ-10% מסך המוצרים שבסל קניות שבועי ומעלותו. בעת הזו, צרכן נבון יערוך את קניותיו ברשת שמציעה מחירים אטרקטיביים גם ביתר המוצרים, ולא רק באלו שהועלו על נס השבוע
אחת לכמה זמן יוצאות רשתות השיווק במבצעי הוזלות. למעשה, ראוי להתייחס למבצעים אלה כאל "מבצעי הוזלות". דומה שהמבצעים האחרונים שעליהם התבשרנו בימים האחרונים הם חלק ממהלך שנועד לעורר את השוק מתרדמת החורף וניצני המיתון.
אנו, הצרכנים, צריכים לדעת כי כאשר רשתות השיווק יוצאות בזו אחר זו בהכרזות על "מבצעים והוזלות חסרי תקדים", זהו הזמן הנכון ביותר לצרכנות נבונה ויעילה, שעשויה לחסוך לנו סכומים גדולים מאוד.
כלל לא משנה מי התחיל ב"מבצעים של מוצרי היסוד". מה שחשוב הוא שלא נסיח את דעתנו מיתר המוצרים שנכללים בסל הצריכה השבועי שלנו, הכולל בדרך כלל עשרות מוצרים מכל הקטגוריות - יינות; בשר; עוף ודגים; פסטה, ממרחים וחומרי ניקוי.
מוצרי היסוד, זאת יש לדעת, מרכיבים פחות מ-10% מסך המוצרים שבסל קניות שבועי ומעלותו. אשר על כן, בימים אלה - יותר מתמיד - צריך כל צרכן לשקלל את עלות כל הקנייה שלו, מוצרי יסוד שבמבצע עם יתר המוצרים שאינם במבצע, ולקבל את ההחלטה בהתאם.
כמה אנחנו צריכים את המבצע - באמת?
מסקר שפירסם משרד התמ"ת לפני כמה שנים עלה שהצרכן הישראלי אוהב מבצעים ומחפש אותם. על פי אותו סקר, רוב הצרכנים, 74%, חשופים לחנויות המקיימות מבצעי מכירות ונוהגים לחפש מוצרים במבצע במשך הקנייה בחנות. לעומתם, 23.7% אינם מחפשים מוצרים שבמבצע.
בעת הזו, צרכן נבון יערוך את קניותיו ברשת שמציעה מחירים אטרקטיביים גם ביתר המוצרים, ולא רק באלו שהועלו על נס השבוע.
לכל אחת מהרשתות יש התניות כאלה ואחרות לגבי המבצעים שהיא מציעה - בין השאר מדובר בקניית מינימום ובהגבלת כמות. חובה עלינו הצרכנים לבדוק האם המחירים המוצעים לנו תחת הכותרת "מבצע" הם אכן מחירי מבצע. בשלב הבא, עלינו לשאול עצמנו עד כמה אנו צריכים את המוצרים שבמבצע, או מהי הכמות השבועית/חודשית שאנו צורכים מהמוצרים שבמבצע.
מחד גיסא, אל לנו לזלזל במבצעים ובהוזלות שאותן מציעות רשתות השיווק. מאידך גיסא רצוי שלא לראות במבצעים חזות הכול, ולהיסחף לגל של קניות והוצאות מיותרות בכסף שחסכנו.
השבוע השווינו בין מחיריהם של מוצרי יסוד שהוזלו בימים האחרונים.
המוצר/הרשת | מגה | שופרסל דיל | כמעט חינם | רמי לוי - שיווק השקמה | מחסני השוק |
לחם | מציעים סל מוצרים ב-49 שקל * | 4.27 | 0.99 (מוגבל 3 יח') | 0.99 | |
חלב | 3.99 | 3.99 | 0.99 (מוגבל 3 יח') | 3.99 | |
קוטג' 5% | 4.99 | ||||
קמח | 3.99 | 4.65 | 0.99 (מוגבל 3 יח) | 3.99 | |
סוכר | 2.99 | 2.99 | 2.49 | 2.99 | |
אורז | 6.99 | 7.99 | 4.99 | 6.6 | |
פסטה (האריזה הזולה ביותר בכל רשת) | 3.99 | 3.7 | 2.49 | 3.6 | |
רסק עגבניות | 1.19 | ||||
ביצי משק (12 יח') | 9.99 | 9.99 | |||
עוף טרי | 4.99 ** | 3.8*** | 9.99 **** | 9.99 | |
שניצל פרוס | 21.99 ** | 19.9 *** | 24.9 ** | 24.9 | |
דג מרלוזה | 14 | ||||
1 ק"ג עגבניה | 0.49 | ||||
1 ק"ג פלפל אדום | 0.49 | ||||
1 ק"ג כרוב לבן | 0.49 | ||||
שמן קנולה | מותג שופרסל 10.9 | מותג פרטי 9.99 |
* סל מוצרים שכולל: לחם פרוס אחיד; גבינת קוטג' 5%; שקית חלב 1 ליטר; רסק עגבניות 100 גר'; שקית פסטה אסם; ביצי משק - 12 יח'; שמן קנולה; 1 ק"ג אורז.
** בקנייה מעל 100 שקל, מוגבל ל-4 ק"ג.
*** בקנייה מעל 100 שקל, מוגבל ל-4 ק"ג.
**** בקנייה מעל 100 שקל.
הנתונים בכתבה זו הינם בחסות אתר PRICESAL - המאפשר להשוות מחירים עדכניים וסלי קנייה של מוצרים שונים בסופרמרקטים בכל רחבי הארץ - ועל אחריותו המלאה.
להשוואה מלאה של סל קניות ממוצע ב: פתח-תקווה , ירושלים-תלפיות , חולון , חיפה-קריות , מודיעין , באר-שבע , נתניה , כפר-סבא , תל-אביב , לוד-רמלה , רחובות , אשדוד - ליחצו על היישוב שמעניין אתכם.