שתף קטע נבחר
 

"הדרישה לעובדי פרסום ויח"צ בשפל חסר תקדים"

בחודש שעבר נדרשו לעבודה בענפי הפרסום והתקשורת 55 עובדים בלבד - ירידה של 50% לעומת נובמבר אשתקד. זאת, על פי נתוני חברת ADMAN

רק 55 עובדים נדרשו לעבודה בענפי הפרסום והתקשורת באוקטובר-נובמבר. כך עולה מסקר מודעות הדרושים של ADMAN, החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת.

 

 

על פי הסקר, באוקטובר נדרשו רק 4 עובדים בתחומים הללו, ובנובמבר נדרשו 51 - ירידה של 50% לעומת נובמבר 2007. הדרישות העיקריות הן לתקציבאים (11), תקציבאי מדיה (12) ותקציבאי יחסי ציבור (11). הירידה בביקוש לעובדים בתחומי הפרסום והתקשורת החלה כבר בספטמבר, שבו פורסמו 43 בקשות לחיפוש עובדים, לעומת 87 בקשות באוגוסט.

 

מנכ"ל ADMAN ובעל הטור מותר לפרסום ב-ynet, גינגי פרידמן, הסביר כי הואיל ואוקטובר היה רווי בחגים וחופשות, חברות רבות סגרו את שעריהן לכל החודש ולא קלטו עובדים חדשים. "עם זאת, בימים כתיקונם, היינו רואים פיצוי על כך בנובמבר", אמר פרידמן. "אלא שמצב הרוח במשק נותן את אותותיו גם במשרדי הפרסום ויחסי הציבור, ומגייסים עובדים חדשים רק בלית ברירה.

 

"השפל חסר התקדים בדרישה לעובדים בענף נובע משילוב קטלני של חודש חגים עם אווירת המשבר שהשתלטה על המשק. תקציבי הפרסום עוד לא הוקפאו ועוד לא קוצצו, והמפרסמים עדיין לא הודיעו על כוונותיהם ל-2009".

 

לדברי פרידמן, בענף מתכוננים לגרוע ביותר ומקדימים תרופה למכה. "מפטרים עכשיו עובדים פחות מוכשרים ועובדים ששכרם גבוה, ומסתדרים עם מה שנשאר. אין לי הערכה מתי יסתיים המצב הזה שנובע ממשבר שעוד לא קרה.

 

"מדובר באווירה שיוצרת התנהגות היסטרית, שלא מבוססת על משבר אמיתי. סך כל הדרישה בשלושת החודשים האחרונים הינו 98 עובדים, שזהו ממוצע של 33 עובדים לחודש. שפל כזה לא אירע אפילו בימי המיתון של 2001".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים