שתף קטע נבחר
 

דרושים בפרסום: הדשדוש נמשך

נמשך השפל בדרישה לעובדים בענף הפרסום. מנכ"ל ADMAN, גינגי פרידמן: המלחמה צפויה לגרום לירידה נוספת בתקציבי הפרסום, ועם זאת, המצב בארץ טוב מבארה"ב - שם מפטרים אלפים

הדשדוש בדרישה לעובדים בענף הפרסום, שהחל לפני החגים, נמשך. כך עולה מסקר מודעות הדרושים שערכה ADMAN, החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת.

 

 

לפי נתוני החברה, בדצמבר נדרשו 52 עובדים בסך הכל. בין השאר מדובר ב-10 ארט-דיירקטורים; 10 תקציבאי יחסי ציבור; 8 תקציבאי פרסום; 8 פלנרים ו-8 קופירייטרים.

 

"השפל בענף החל באוגוסט", אמר גינגי פרידמן, מנכ"ל ADMAN, ובעל הטור מותר לפרסום ב-ynet. "והוא נמשך עם ההאטה במשק, שהגיעה בצד חודש שכולו חגים".

 

לשם השוואה, במאי נדרשו 117 משרות בענפי הפרסום, לפי מודעות הדרושים, ובאוגוסט פורסמו 73 מודעות בתחום.  בנובמבר 51 ובדצמבר 52. 

 

"אין שינוי ביחס המקצועות הדרושים, אבל ניכרת ירידה לאורך כל הקו", אמר פרידמן. "בארה"ב, קבוצת WPP - אחת מקבוצות הפרסום המובילות בעולם - עומדת לפטר אלפי עובדים. בארץ, מצבת כוח האדם נמוכה יחסית למצבת התקציבים לעומת היחס ביניהן בחו"ל, כך שיחסית לעולם, בישראל המצב עוד טוב".

 

ובכל זאת, באחרונה, משרדים גדולים כמו זרמון-גולדמן, ראובני-פרידן ואריאלי ערכו מקצה פיטורים נרחב.

 

"בגלל המצב הכלכלי היתה צפויה ירידה בתקציבי הפרסום בחודש הבא. המלחמה שפרצה עכשיו תזרז את זה. יפרסמו פחות", הזהיר פרידמן.

 

"אז בהתחלה, מפטרים את כל מי שנראה מיותר ולא מגייסים אף אחד. ואז מגייסים רק עובדים שממש חייבים. אבל נראה שמשרדי פרסום ויחסי ציבור נכנסו להלם. הם מקצצים, מפטרים ומקפיאים גיוס עובדים. אני מעריך שבחודשים הקרובים נראה עלייה בדרישה לעובדים, אחרי שהמעסיקים יצאו מההלם ויבינו שבלי עובדים - אין עבודה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
דרושים, אבל פחות
צילום:ויז'אל/פוטוס
מומלצים