הטכנאים טעו בכתובת? HOT תפצה ב-2,000 ש'
בית המשפט קבע כי חברת הכבלים HOT תפצה לקוח שביקש להתנתק ממנה באלפיים שקל, בגין בזבוז הזמן ועגמת הנפש שנגרמו לו בשלוש הפעמים שהמתין עד בוש להגעת הטכנאים
לקוח שנפל קורבן למלחמה בין חברת הכבלים HOT לחברת הלוויין yes, כאשר המשיך לשלם ל-HOT גם אחרי שעבר ל-yes, בניגוד לבקשתו, יפוצה דווקא על איחורים של HOT בביצוע הניתוק, הודות לחוק הטכנאים.
התובע, אסף אבני, רכש מחברת הכבלים HOT חבילת "טריפל" שבמסגרתה שילם מדי חודש 240 שקל. בעקבות הצעה שקיבל החליט התובע לעבור לחברת הלוויין yes, שהתחייבה לדאוג לניתוקו מ-HOT, וכן לשאת בכל התשלומים והקנסות בגין הניתוק.
התובע חובר לשירותי yes אך לתדהמתו גילה, כחודשיים לאחר מכן, כי לא נותק מ-HOT וחויב עבור כל התקופה. התובע דרש כי HOT תפצה אותו בגין סירובה לנתקו משירותיה, בסכום של 15 אלף שקל (תביעה שהוגשה נגד חברת yes בעניין זה הסתיימה בפשרה).
לטענת HOT, חברת yes לא העבירה לידיה הודעת הניתוק, ואף לא נעשתה אליה כל פניה בנושא. לטענתה, לאחר שהתקבלה הודעת הניתוק מהתובע עצמו, שלחה טכנאים מטעמה לביתו, אך הם טעו והגיעו במספר מועדים לכתובת לא נכונה. בגין שלוש פעמים שבהן לא הגיעו הטכנאים, זוכה התובע בסכום של 240 שקל.
פיצוי על בזבוז זמן
השופטת אנה שניידר מבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבעה, כי בהתאם לתיקון בחוק הגנת הצרכן, המכונה "חוק הטכנאים", זכאי התובע לפיצוי על בזבוז הזמן ועגמת הנפש שנגרמו לו בהמתנה להגעת הטכנאים לצורך ניתוקו משירותיה של חברת HOT.
לפי החוק, זמן ההמתנה לטכנאי לא יעלה על שעתיים מעבר למועד שתואם, והצרכן זכאי לפיצוי כספי בסך 300 שקל על חריגה של חצי שעה ממועד זה, ולסכום של 600 שקל אם זמן ההמתנה חרג בשעה.
במקרה זה, חרג זמן ההמתנה הרבה מעבר לזמנים אלה, אך עם זאת, נקבע כי אין הצדקה לפיצוי התובע ב-15 אלף שקל כפי שדרש, וכי ראוי לפצותו בסכום של אלפיים שקלים בלבד.
הואיל ורוב סכום התביעה נדחה, לא חויב אף אחד מן הצדדים בתשלום הוצאות.
לעיון בפסק הדין
לאתר המשפט הישראלי פסק דין