שתף קטע נבחר

משבר המינרליים: מי עדן ונביעות עדיין מתאוששות

החברות מנסות להדביק את הפערים והחוסרים שנוצרו באספקה ללקוחות ולשוב לפעילות תקינה. ואולם נראה כי המהלך יארך עוד כמה שבועות לפחות

כחודש אחרי פרוץ המשבר שפקד את נביעות ומי עדן - שתי חברות המים המינרליים הגדולות בישראל עודן מלקקות את פצעי הזיהום ההוא, ונראה שהחזרה לתלם עוד רחוקה.

 

מבחינת החברות, עיקר המשבר מתבטא במניין הפסדיהן, ואולם את צרכני המים שלהן טורדות שאלות אחרות, הנוגעות לאיכות המים ולזמינות אספקתם.

 

על תקינות המים אמוּן משרד הבריאות, אך על הדרישה הצרכנית לאספקה סדירה אמורות לענות החברות עצמן. שתי החברות תיגברו מאוד את מערך הייצור וההפצה שלהן, כדי למלא את הצורך שנוצר אצל מנויי הכדים כעבור שבועיים של מחסור חלקי. ואולם למרות הרצון הטוב, בנביעות עדיין נוצרות תקלות בשירות, בגלל יכולת מוגבלת לספק כדים שימלאו את החוסרים שנוצרו.

 

לעדי מקרית-אונו (שמה המלא שמור במערכת) יש בבית מתקן של נביעות זה שנתיים. לפני יותר משבועיים לא הגיעו אליה כדים במועד. מאז ביקשה להתנתק משירות הכדים של נביעות, אבל פניותיה לא נפלו על אוזניים קשובות.

 

"התקשרתי לשאול מה קורה עם המים, ונאמר לי שאין להם מה לספק לי, כי אין כדים", סיפרה עדי בשיחה עם ynet. "למחרת הגיעו מנביעות עם בקבוקים של ליטר וחצי. ביקשתי להתנתק מהשירות של החברה, ואמרו לי: 'אין בעיה, נעביר את הבקשה'. אחרי יומיים התקשרתי לשאול מה קורה, ומסתבר שבכלל לא העבירו את הבקשה, אז ביקשתי שוב.

 

"אחרי שלושה ימים מצאתי מול הדלת שלי ארבעה כדים של מים, כלומר התעלמו לחלוטין מהבקשה שלי. מאז אני במרדפים אחריהם, ואף אחד עדיין לא חזר אלי. הכדים עדיין בחוץ, כי אני לא מוכנה להכניס אותם הביתה. השיא היה כשמישהי התקשרה אלי השבוע והציעה לי לשדרג את מתקן המים הקיים למתקן חדש. עניתי לה שכבר קניתי מכשיר של 'תמי 4', ושביקשתי כבר לפני שבועיים להתנתק. היא ענתה לי שהיא לא רואה בקשה כזאת".

 

מנביעות נמסר בתגובה: "לאור עומס לא שגרתי במוקד שירות הלקוחות של נביעות בתקופה האחרונה, פנייתה של הלקוחה לא נענתה בזמן סביר, ועל כך אנו מתנצלים. אנו מכבדים את בקשתה של הלקוחה ונחזור אליה עוד היום. הבקבוקים שאותם קיבלה במקום הכדים הינם ללא חיוב, וזאת כחלק מהשירות ללקוחותינו בגין המחסור הזמני בכדים. אנו שוב מתנצלים על אי הנוחות, שנגרמה כתוצאה מחוסרים בזמן האחרון".

 

נביעות: עדיין יש חוסרים

העומס על שירות הלקוחות של נביעות נובע מהרצון לשוב לפעילות תקינה מהר ככל האפשר. בהודעת החברה  לבורסה בשבוע שעבר - אז דיווחה החברה על הפסדים של 11-9 מיליון שקל - נאמר: "החזרה לפעילות שגרתית נעשית באופן הדרגתי, ומערכות ההפצה עובדות בקצב מוגבר על מנת לספק את המחסור בכדים ובבקבוקים".

 

לנביעות כ-60 אלף נקודות מזיגה. הדובר, פול סולומון, הסביר בשיחה עם ynet שבנביעות מעריכים כי עד סוף החודש החברה תדביק את החוסרים בשוק, ומערכות ההפצה ישובו לפעול באופן סדיר.

 

"עדיין יש לנו חוסרים", הבהיר סולומון. "לצערנו, זה רק טבעי. אני לא יודע כמה אחוז חסר מכל מוצר ומוצר, אבל החברה עובדת מסביב לשעון להשלים את החוסרים, ואנו מתנצלים על אי הנוחות.

 

"כדי להדביק את הפער, מילוי הבקבוקים והכדים מוגבר, ומערכות ההפצה עובדות באופן מוגבר - הן במגזר הכדים הן במגזר הבקבוקים. אנחנו מפצים על חוסר בכדים בבקבוקים, שלא דורשים עליהם תשלום נוסף".

  

מי עדן: אנחנו בחצי מצב חירום

לגבי מי עדן לא התקבלו דיווחים על חוסרים, אך אין ספק שגם שם נמצאים בתקופת התאוששות. בחברה מודים שיש לקוחות שעזבו בעקבות המשבר, ואולם לפי סמנכ"ל השיווק, אורית גזית, מדובר במספרים זניחים.

 

"היו נטישות של מנויים, אבל לא הרבה יותר מהרגיל. חלקן גם בגלל סימני שאלה בעניין איכות המים. אני מקווה מאוד שבזמנים שקטים יותר, נוכל לפנות ללקוחות העוזבים כדי להשיבם הביתה", אמרה גזית בשיחה עם ynet.

 

גם במי עדן עובדים ללא הרף במפעל ובמערך ההפצה כדי לכסות על המחסור בכדים. גזית: "אנחנו במצב פעולה שהוא חצי רגיל, חצי מצב חירום. מכיוון שבעת המחסור הבאנו ללקוחות בקבוקים במקום כדים, אנחנו מבצעים עכשיו השלמות של כדים ללקוחות בכמות גדולה פי עשרה מהרגיל, ומשתדלים להגיע בזריזות לכל לקוח.

 

"המערכת שלנו אוטומטית, כך שאפשר לשלוח בקשות לכדים בהודעת sms, ותיגברנו גם את מערך השירות, כדי לנסות לתת מענה טלפוני לכל הלקוחות שרוצים לבקש בקשות מיוחדות. מבחינתנו אין מחסור, ואנו משתדלים להגיע לכולם".

 

למי עדן 160 אלף לקוחות - 20% מהם לקוחות עסקיים ו-80% לקוחות פרטיים. כמו נביעות, גם מי עדן דיווחה ב-18 במרס על אובדן הכנסות של כ-25-22 מיליון שקל בפברואר.

 

"ייקח טיפונת זמן עד שנשוב למצב ריווחי", אמרה גזית. "זה היה סיפור ממושך, שהמוּדעות הציבורית אליו היא של 85%. אבל נעשה כל מאמץ להחזיר את החברה ליציבות. אני מעריכה שאחרי פסח נבחן שוב את המצב, ונראה מה צריך לעשות הלאה. אנחנו קיימים כבר 25 שנה, ואני מקווה שבסוף המוניטין שלנו ישחקו לטובתנו".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
"עומס לא שגרתי". נביעות
"משתדלים להגיע לכולם". מי עדן
"סיפור ממושך". גזית
צילום: קובי רן
מומלצים