שתף קטע נבחר

התמ"ת: לוטובול הטעתה לכאורה צרכנים

לממונה על הגנת הצרכן הגיעו תלונות על כך שנציגי החברה מבשרים לצרכנים שזכו בהגרלה או בפרס, כביכול בשיתוף פעולה עם מפעל הפיס. הממונה דרש מלוטובול לחדול מכך

הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי, פנה לחברת "לוטובול", בעקבות תלונות על כך שנציגי החברה מתקשרים לצרכנים, ומבשרים להם כי זכו בהגרלה או בפרס, ומציגים עצמם כגוף הפועל עם מפעל הפיס.

 

לקמחי הובהר כי לחברה אין כל קשר למפעל הפיס. "בהתנהלות זו יש משום הטעיה לכאורה של צרכנים, הן לעניין הזכייה בהגרלה הן לעניין ההצגה כגוף הפועל עם מפעל הפיס - דבר המהווה עבירה לכאורה על הוראת חוק הגנת הצרכן", אמר קמחי. 

 

בפסק דין שנתן בינואר השנה בית-המשפט לתביעות קטנות בראשון-לציון בעניין חברת מולטי-סייל שיווק בע"מ נקבע: "השיטה שבה גורם שיווקי יוצר קשר עם אדם שמעולם לא פנה אליו ולא הזמין ממנו דבר, מודיע לו על זכייה ופרס כלשהו למרות שאותו אדם מעולם לא השתתף בשום הגרלה או תוכנית נושאת פרסים מטעם אותו ספק ולאחר מכן למעשה אינו נותן פרס או מתנה אלא מוכר ללקוח מוצר או שירות גם אם במחיר נוח ואפילו משתלם, היא שיטה בלתי ראויה שיש בה משום הטעיה ברורה".

 

לפיכך דרש קמחי מחברת לוטובול לחדול מלהתקשר לצרכנים תוך הצגת מצג של זכייה בהגרלה - בין אם מטעמם ובין אם מטעם או בשיתוף פעולה עם מפעל הפיס.

 

"יש לעקור מן השורש שיטות שיווק הגונבות את דעתו של הצרכן. אני מזכירה לא להתפתות להודעות על זכייה בהגרלה שבה כלל לא השתתפתם", אמרה סגנית שר התמ"ת, ח"כ אורית נוקד (העבודה), האחראית על נושא הצרכנות.

 

בתגובה לפניית הממונה על הגנת הצרכן השיבה חברת "לוטובול" למשרד התמ"ת: "מעולם איננו מציגים את עצמנו כגוף הפועל עם מפעל הפיס אלא כחברה פרטית. בעקבות מכתבכם חודדו הנהלים לכל עובדי החברה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים