שתף קטע נבחר
 

צניחה בפרסום בארה"ב: ירד ב-12% ברבעון

תקציבי הפרסום הסתכמו ב-27.9 מליארד דולר בלבד. בשלושת החודשים האחרונים של 2008 התכווצו תקציבי הפרסום בארה"ב ב-7.9%

תקציבי הפרסום בארצות-הברית הצטמקו ב-12% ברבעון הראשון של 2009 לעומת הרבעון הראשון של 2008, והסתכמו ב-27.9 מיליארד דולר. כך עולה מנתונים שפירסמה חברת המחקר נילסן.

 

מדובר בירידה הרבעונית החדה ביותר מאז 2002, ובהחרפה של המשבר: בשלושת החודשים האחרונים של 2008 התכווצו תקציבי הפרסום בארה"ב ב־7.9%.

 

המחקר של נילסן בוחן את הוצאות הפרסום במדיות השונות ולפי ענפי המפרסמים. מהנתונים עולה שבכל 19 סוגי המדיה נרשמה ירידה בהוצאות הפרסום, כאשר בטלוויזיה נרשמה ירידה של עד 16.6%, בהתאם לסוג השידורים.

 

הפרסום בשילוט חוצות ירד ב-10.7%, הפרסום ברדיו הארצי ירד ב-12.6%, ואפילו הפרסום באינטרנט - שהיה בשנים האחרונות מנוע הצמיחה של ענף הפרסום - הצטמק ב-3.4%.

  

ואילו מפרסמים חתכו תקציבים? בקרב עשר הקטגוריות שאחראיות למרב הוצאות הפרסום בארה"ב, שהסתכמו ברבעון הראשון של 2008 בכמעט 10 מיליארד דולר, נרשמה ירידה של 10.3% בהוצאות הפרסום ב-2009. הקטגוריה שנפגעה במיוחד היא ענף הרכב, עם ירידה של 27.7%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים