צניחה בפרסום בארה"ב: ירד ב-12% ברבעון
תקציבי הפרסום הסתכמו ב-27.9 מליארד דולר בלבד. בשלושת החודשים האחרונים של 2008 התכווצו תקציבי הפרסום בארה"ב ב-7.9%
תקציבי הפרסום בארצות-הברית הצטמקו ב-12% ברבעון הראשון של 2009 לעומת הרבעון הראשון של 2008, והסתכמו ב-27.9 מיליארד דולר. כך עולה מנתונים שפירסמה חברת המחקר נילסן.
באפריל:
ניו יורק טיימס ויאהו נפגעו בשל צמצום בפרסום
סוכנויות הידיעות
הגרדיאן הבריטי מדווח כי שרווחי החברות צנחו בשיעור החד זה כמה עשורים בשל הירידה בפרסום עקב המשבר. מנכ"ל הניו יורק טיימס: "המפרסמים משכו ידיהם מהמדיה המודפסת"
מדובר בירידה הרבעונית החדה ביותר מאז 2002, ובהחרפה של המשבר: בשלושת החודשים האחרונים של 2008 התכווצו תקציבי הפרסום בארה"ב ב־7.9%.
המחקר של נילסן בוחן את הוצאות הפרסום במדיות השונות ולפי ענפי המפרסמים. מהנתונים עולה שבכל 19 סוגי המדיה נרשמה ירידה בהוצאות הפרסום, כאשר בטלוויזיה נרשמה ירידה של עד 16.6%, בהתאם לסוג השידורים.
הפרסום בשילוט חוצות ירד ב-10.7%, הפרסום ברדיו הארצי ירד ב-12.6%, ואפילו הפרסום באינטרנט - שהיה בשנים האחרונות מנוע הצמיחה של ענף הפרסום - הצטמק ב-3.4%.
ואילו מפרסמים חתכו תקציבים? בקרב עשר הקטגוריות שאחראיות למרב הוצאות הפרסום בארה"ב, שהסתכמו ברבעון הראשון של 2008 בכמעט 10 מיליארד דולר, נרשמה ירידה של 10.3% בהוצאות הפרסום ב-2009. הקטגוריה שנפגעה במיוחד היא ענף הרכב, עם ירידה של 27.7%.
אילוסטרציה
צילום: index open
מומלצים