כמעט חינם: "מגה בול משתמשת בסלוגן שלנו"
הקמפיין האחרון של מגה בול, שמבטיח "אם תמצאו מוצרים זולים יותר, נחזיר את ההפרש", דומה לסלוגן של מחסני כמעט חינם, שמאיימת בהליכים משפטיים
מסע הפרסום של שהעלתה בשבועות האחרונים מגה בול, תת-הרשת של רבוע כחול, מבטיח: "אם תמצאו מוצרים זולים יותר, נחזיר לכם את ההפרש". כעת טוענת הרשת הפרטית מחסני כמעט חינם שזהו הסלוגן שלה, ומאיימת לנקוט הליכים משפטיים נגד רבוע כחול.
ל"כלכליסט" נודע שקבוצת צים - שבבעלות האחים רני ועדי צים, מפעילת רשת מחסני כמעט חינם - שלחה מכתב למנכ"ל רבוע כחול, זאב וורמברנד, באמצעות היועץ המשפטי שלה, עו"ד אריה אזואלוס. במכתב תובעת צים מרבוע כחול לחדול לאלתר משימוש בסיסמת הבית של מחסני כמעט חינם: "אם תמצאו זול יותר - נחזיר לכם את ההפרש".
"בימים האחרונים נתקלה מרשתי בפרסומים שבהם עושה רשת מגה בול שימוש לא הגון בסיסמה זהה לסיסמת הבית של מרשתי, בנסיבות של תחרות לא הוגנת, תוך הפרת זכויות הקניין הרוחני של מרשתי ותוך עשיית עושר ולא במשפט", טוענת מחסני כמעט חינם במכתב שנשלח לוורמברנד.
"מרשתי עיצבה את המוניטין שלה כמובילה בשוק המסחר הקמעונאי על קונספט של הרשת הזולה ביותר, טיפחה את הסיסמה באופן עקבי בשנים האחרונות, ולשם כך אף השקיעה משאבים כספיים רבים. סיסמה זו נכללת זה שנים בכל פרסום מצד מחסני כמעט חינם, והיא מזוהה בקרב הלקוחות באופן בלעדי עם הרשת".
המכתב נחתם באיום מפורש: "באם לא תחדלו מהשימוש באופן מיידי, לא תהסס מרשתי למצות את כל הזכויות המשפטיות העומדות בידה, ובכלל זה פנייה לבית המשפט בתביעה לפיצויים ולצו מניעה זמני".
ברבוע כחול דוחים את הטענות, והשיבו במכתב משל עצמם לעורך דינם של מחסני כמעט חינם: "מרשתך לא הגתה את הסיסמה 'אם תמצאו זול יותר, נחזיר לכם את ההפרש'", כתב היועץ המשפטי של רבוע כחול, עו"ד אלי לוינזון-סלע. "מדובר בקונספט ותיק בענף הקמעונאות, שמוכר לציבור שנים לפני שהוקם הסניף הראשון של מחסני כמעט חינם".