שתף קטע נבחר

צרכנים, היו הגיוניים כשמדובר בטעות לא סבירה

קונים רבים ביקשו לרכוש דיסק און קי 32 ג'יגה בייט ב-65 שקל מאופיס דיפו - כי כך נכתב בעלון שהופץ בעיתונים בסופ"ש. מדובר בטעות, והרשת מיהרה לתקן ולהתנצל. גם לצרכנים הלהוטים יש מה ללמוד מהמקרה

בין מוספי סוף השבוע שחלף קיבלו קוראי העיתונים הגדולים עלון פרסומי של אופיס דיפו. מי שעיין בעלון גילה מודעת מבצע שבה נכתב שדיסק און קי של סאן דיסק 32 ג'יגה בייט נמכר ברשת ב-65 שקל.

 

משהו נראה חשוד במודעה; מוצר בעל קיבולת כה גדולה לא היה נמכר ב-65 שקל באופן כה מוצנע. יותר מכך, דיסק און קי של 2 ג'יגה בייט שפורסם לצד המוצר הזה עלה יותר ממנו - 75 שקל.

 

קונים פוטנציאלים עטו על ה"מציאה". ל-ynet נודע שבין השאר, בסניף הרשת בפתח-תקוה התגודדו לא מעט צרכנים שביקשו לרכוש את המוצר, והמוכרים הסבירו להם כי נפלה טעות בהדפסה. מאופיס דיפו נמסר בתגובה: "בשל טעות דפוס פורסם מחיר שגוי לדיסק און קי מתוצרת סאן דיסק - 65 שקל במקום 499 שקל במחיר מבצע.

 

"רשת אופיס דיפו פירסמה מודעות תיקון והתנצלות - הן בעיתונים 'ידיעות אחרונות' ו'מעריב', הן באמצעות שילוט בסניפים - והיתה ערוכה לקלוט את מאות הלקוחות שפקדו את הסניפים ברחבי הארץ ורכשו את המוצר במחירו המלא".

 

מנויי העיתונים קיבלו את העלון ביום חמישי, והשאר ביום שישי, שבו הופיעו מודעות התיקון בעיתונים (ראו בתצלום מימין). באופיס דיפו סיפרו כי היתה היענות רבה למחיר השגוי, אבל כל מי שחשק בדיסק און קי רכש אותו לבסוף ב-499 שקל.

 

האם הרשת פעלה נכון? האם יש לצרכנים על מה להתמרמר?

"כאשר יש טעות כל כך בלתי סבירה, הצרכנים אינם יכולים להסתמך עליה ולטעון שמגיע להם לקנות מה שפורסם במחיר שפורסם", הסבירה עו"ד יעל אונגר, בעלת הטור האותיות הקטנות ב-ynet. "הואיל ואופיס דיפו פירסמה הבהרה והסבירה שנפלה טעות במודעה המקורית, יש בכך כדי להחליש את טענת הצרכנים.

 

"צרכן שינסה להיבנות מהטעות הזאת של אופיס דיפו יפגין התנהגות שלא בתום לב, ובמצב זה הוא אינו זכאי לקנות את המוצר שפורסם במחיר השגוי".

 

לרשתות אסור להטעות, אבל לא היתה כאן הטעיה. כמו לכולנו, כך גם לרשתות מותר לטעות.

 

"על פני הדברים נראה שאופיס דיפו נהגה כשורה", אמרה עו"ד אונגר. "מיד עם היוודע הטעות פירסמה הרשת מודעה בשני עיתונים מרכזיים ואף תלתה שלטים המזהירים מפני הטעות בחנויות עצמן. ככלל ניתן לומר שנקטה פעולות סבירות כדי להביא את המידע האמיתי לידיעת הצרכנים ולמנוע את התמשכות הטעות".

 

המידע הראשוני הגיע באמצעות האימייל האדום

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: סיון פרג'
ארכיון
צילום: סיון פרג'
ההבהרה
מומלצים