שתף קטע נבחר

שמיניסטים, ההורים יודעים שאתם בכרתים?

עלייה בשימוש של בני נוער בכרטיסי האשראי של הוריהם לצורך רכישת חבילות נופש. חברות האשראי: אפילו אם ההורים מרשים, זה לא חוקי

סוכני נסיעות בישראל מדווחים על עלייה בהיקף התלונות על שימוש של בני נוער בכרטיסי האשראי של הוריהם ללא רשות - לצורך רכישת חופשות וחבילות נופש לקיץ. מדובר במאות מקרים שאירעו בתקופה האחרונה, שבהם הגיעו בני נוער למשרדי נסיעות עם כרטיסי אשראי ותעודות זהות של ההורים, והזמינו תוך חתימה על חיוב הכרטיסים של ההורים.

 

וייסעו וייתבעו

 

בחלק גדול מהמקרים, ההורים לא ידעו על כך. עם זאת, בחברות האשראי מדגישים כי גם במקרים שבהם ההורים מודעים למעשה, הדבר אינו חוקי, שכן לבית עסק אסור לקבל כרטיס אשראי ממי שאינו בעל הכרטיס עצמו.

 

"על סוכני נסיעות להיות ערים ורגישים יותר בכל הקשור למכירת מוצרי תיירות ונופש לבני נוער ולדרוש את נוכחות ההורים בעת החתימה על עסקת החבילה", ממליץ עו"ד אמיר קליינמן, מומחה לדיני תיירות. "צריך לוודא שאדם בוגר יודע בדיוק מה הילדים מקבלים, מתי הם טסים, היכן הם ישנים ומהם כל הסידורים הנלווים הקשורים לחופשתם".

 

מהי חובת הגילוי הנאות של סוכן הנסיעות?

בימים האחרונים התקבלו ב"ממון" תלונות רבות של לקוחות שרכשו חבילות נופש לקיץ, הטוענים כי לא קיבלו את כל המידע הרלוונטי מסוכני הנסיעות: למשל שהטיסה יוצאת מישראל בחצות, שהמלון נמצא במרחק רב ממרכז העיר או מרכזי הבילוי, או שיצטרכו לשלם תוספות שונות בעת עזיבת המלון.

 

במקרים אחדים, בני הנוער התלוננו גם כי מרגע שהזמינו ועד שהגיעו לשלם החבילה התייקרה בעשרות אחוזים, כאשר בשל פרק הזמן הקצר שנותר להם עד לנסיעה עמדה בפניהם הברירה לבטל ולפספס את החופשה או לשלם את התוספת שהיתה משמעותית מאוד בעבורם.

 

מ-2003 קיים תיקון לחוק שירותי התיירות, ובו מפורט כל מה שסוכן הנסיעות חייב לספר ללקוחותיו. על פי החוק, הסוכן חייב למסור את המידע בכתב ולוודא כי יש ללקוחות זמן לעיין בפרטי המוצר וכי הם מבינים מה הם מזמינים.

 

בין השאר חייב סוכן הנסיעות למסור ללקוחות כל פרט לגבי המלון שעשוי לשנות את דעתם. למשל, אם המלון נמצא בשיפוצים, אם בריכת השחייה בתיקונים, אם המלון נוהג לסגור את המזגן בשעות הצהריים ואם אין תחבורה למלון אחרי שעה מסוימת.

 

הסוכן חייב למסור ללקוחות גם מידע לגבי כל ההוצאות הנלוות שיהיו להם בחו"ל, כמו, למשל, אם הם אמורים לשלם תשר לנותני שירות, אם הם אמורים לשלם בעבור סדינים, מגבות וניקוי חדרים, כפי שנהוג בכפרי נופש באירופה.

 

"יש חובת גילוי נאות של סוכן הנסיעות לפני חתימה על הסכם וחובת גילוי נאות גם אחרי החתימה, אבל במקרים רבים זה לא נעשה", אומר עו"ד קליינמן. "ישנם לא מעט מקרים שלקוחות מגלים כי הם חתמו על עסקה אחת וקיבלו חבילה לגמרי אחרת. כך, למשל, כשלקוח מזמין מלון ספציפי ומגיע למלון רק כדי לגלות שהוא נמצא ברישום יתר ומעבירים אותו למלון אחר, או שמיד לאחר החתימה מספרים ללקוח שמשנים לו את זמן הטיסה".

 

הידיעה מתפרסמת במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים