שתף קטע נבחר

סלקום ופרטנר ישלמו 4.6 מיליון שקל למנויים

כך לפי הסכם פשרה בתביעה ייצוגית כנגד סלקום, פרטנר ואתר ההיכרויות "פופיק". התביעה, בהיקף של 56 מיליון שקל, באה בעקבות חיוב על קבלת הודעות מהאתר מבלי ליידע את המנויים

חצי שנה עברה מאז מרס השנה, אז נעתר בית-המשפט המחוזי בתל-אביב לבקשה לאשר תביעה ייצוגית נגד סלקום, פרטנר ואתר ההיכרויות "פופיק" בהיקף של 56 מיליון שקל, והלחץ כנראה עשה את שלו: הצדדים הגיעו לפשרה במסגרתה ישלמו החברות כ-4.6 מיליון שקל ללקוחות שלהם.

  

הבוקר (ג') הוגשה לבית המשפט בקשה לאישור פשרה בין הצדדים. מההסכם עולה, כי הקבוצה התובעת תורחב ותוגדר באופן שהיא תכלול את כל מנויי פרטנר וסלקום שקיבלו הודעות sms מפופיק, בין אם נעשה הדבר בהסכמתם ובין אם לאו, אשר חויבו בפועל בתשלום על קבלת ההודעות ולא זוכו באופן מלא בגין חיובים אלו.

  

חיוב של 5 שקלים ל-sms בלי אישור

אתר ההיכרויות פופיק שלח הודעות טקסט רבות באופן אקראי למנויי 2 החברות, וחייב אותם ב-5 שקלים לכל הודעה. משלוח הודעות הטקסט והחיוב נעשה ללא אישור מהמנויים. בית המשפט התיר לפני חצי שנה לנהל את התביעה כייצוגית, ובמסגרת זו לתבוע מפרטנר, סלקום, אתר ההיכרויות ובעלי מניותיו השבה של הסכומים שנגבו מהם שלא כדין, ופיצוי של אלף שקל על עוגמת הנפש שנגרמה להם.

 

מהבקשה המקורית עלה, כי פרטנר וסלקום רשמו את עשרות אלפי לקוחות לאתר ההיכרויות, שהופעל על ידי דוד שטרנברג וניסים כהן, ללא ידיעתם של המנויים. מרגע הרישום, המנויים החלו לקבל הודעות טקסט על בסיס יומיומי, כאשר כל הודעה חייבה את המנוי ב-5 שקלים.

  

שלושת התובעים, עמרי רוטשילד, ניב רון ואלכס ברקמן, טוענים כי הם נרשמו לאתר מבלי שרצו בכך ומבלי שביצעו פעולה כלשהי לצורך הרישום. לטענתו של ברקמן, הוא שם לב רק באוגוסט 2006 כי סלקום גובה ממנו כסף תמורת שירותי תוכן, ולאחר בירור עם החברה התברר כי מדובר בשירות של אתר ההיכרויות.

  

מבדיקות שערכו החברות עולה, כי פרטנר חייבה את מנוייה בסכום כולל של כ-2.5 מיליון שקל וחברת סלקום חייבה את לקוחותיה בכ-2.4 מיליון שקל. החברות לקחו על עצמן לאתר את מספרי קווי הטלפון אליהם נשלחו הודעות SMS, והן ישיבו את הכספים באמצעות זיכוי לחשבון הטלפון של הלקוחות.

  

חברות הסליקה טלכלל וסלקט נוספו כנתבעות לפשרה. שתי החברות יבצעו - באמצעות ערבות חברות הסלולר - את התשלום עבור המנויים. בהסכם מודגש, כי ההסכמה של החברות לצירופן לתביעה לא מהווה משום הודאה כלשהי בטענות אלא נעשית רק לצרכי הסכם הפשרה, תוך הכחשה מוחלטת של כל טענה המייחסת להן חבות או אחריות לגביית כספים שלא כדין על ידי פופיק. 

 

חשוב לציין כי הלקוחות לא אמורים לראות את הזיכוי מיידית, כיוון שהפשרה עדיין כפופה לאישור ביהמ"ש, לפרסום הפשרה ברבים ולכך שלא יהיו מתנגדים לפשרה מקרב צרכנים שרוצים בכל זאת לתבוע. החברות התנו את האישור בכך שבמידה ויותר מ-200 לקוחות יודיעו כי הם פורשים מההסכם, הן יוכלו לחזור בהן מבלי צורך לנמק מדוע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
החברות גבו שירותי תוכן ללא הסכמת הלקוחות
צילום: index open
מומלצים