בקשה לאישור ייצוגית נגד הולמס פלייס
התובעת טוענת בבקשתה כי הרשת לא איפשרה למנוייה במשך שנים להשתחרר מהמנוי או לקצרו, והמשיכה לגבות כסף גם ממי שביקש לבטל את המנוי. הולמס פלייס: אנחנו מאפשרים כיום לכל אדם שרכש מנוי לבטלו בכל עת
התובעת הייצוגית מבקשת לייצג את כל המנויים של הולמס פלייס אשר רכשו מנוי, הביעו את רצונם להפסיק אותו או לקצר את חברותם במועדון, והמשיכו, לטענת
התובעת, להיות מחויבים בדמי המנוי למשך זמן החברות, או שנאלצו למכור את המנוי שרכשו כמנוי יד שנייה במחיר הפסד.
התובעת הייצוגית, המיוצגת על ידי עוה"ד שרון זכרוני ורויטל דהן ממשרד אמנון זכרוני, מעריכה כי הקבוצה מונה כ-108 אלף מנויים, ומדובר בסכום המוערך ב-217 מיליון שקל.
התובעת טוענת בתביעתה כי מרגע שחבר מועדון מעוניין להפסיק את חברותו עוד לפני סיום תקופת החברות, על הנתבעת להיענות לרצונו ולחדול מגביית דמי המנוי בשביל יתרת תקופת החברות. התובעת מבקשת לתקוף את התנהלות רשת הולמס פלייס, שלטענתה לא איפשרה למנוייה להשתחרר מההסכם ולבטל או לקצר את משך המנוי שרכשו, גם לא תמורת קנס כספי או הסדר אחר.
עוד מבקשת התובעת הייצוגית מבית המשפט לפסוק כי הרשת הסתמכה על תנאים מקפחים בחוזה אחיד, ולהורות כי יש לבטל או לשנות את התנאים האלה.
התובעת הייצוגית מציינת בתביעה כי הצטרפה כמנויה של הרשת לתקופת חברות של שנתיים. לטענתה, כעבור כמה חודשים היא ביקשה לבטל את המנוי ולחדול
מגביית דמי המנוי החודשיים בשל שינוי במצבה הבריאותי, ואף הביאה אישור רפואי על כך.
לטענת התובעת, לא שעתה הרשת לבקשתה והמשיכה לגבות ממנה את מלוא דמי המנוי החודשיים עד לתום תקופת החברות- זאת אף שהתובעת, לדבריה, הפסיקה לבוא למועדון וביקשה במפורש לבטל את המנוי.
התובעת הייצוגית מבקשת שבית המשפט יורה לרשת להחזיר לה ולכל המנויים - אשר רצו להפסיק את חברותם במועדון ולא נענו - את דמי המנוי שנגבו מהם מהרגע שחדלו לבוא למועדון ועד לתום תקופת החברות.
טרם הוגשה תגובת הרשת לבית המשפט.
מהולמס פלייס נמסר בתגובה: "במשרדי הולמס פלייס לא התקבלה כל תביעה כאמור. אם וכאשר תתקבל תביעה כזאת נלמד את פרטיה ונגיב בהתאם. בכל מקרה, רשת הולמס פלייס מאפשרת כיום לכל אדם אשר רכש מנוי לבטל את המנוי בכל עת, וזאת על מנת לאפשר לכל אדם ליהנות מחיים בריאים ומאושרים יותר מתוך בחירה אישית".