רוזנבלום: "הקוסמטיקה גרמה לי להפסיד כסף"
אשת העסקים מפסיקה למכור את מוצרי הקוסמטיקה והאיפור שלה ברשתות השיווק ויוצאת מהסופר-פארם ומהמשביר לצרכן. רוזנבלום: "הרשתות דרשו ממני להציב דיילות בעלות גבוהה ולא רווחית עבורי, ייתכן שאפעל להקמת רשת איפור משלי
פנינה רוזנבלום מחסלת את עסקי הקוסמטיקה והאיפור שלה ברשתות השיווק ויוצאת מהמשביר לצרכן ומרשת סופר-פארם. מדובר בפעילות המהווה 30% ממחזור מכירותיה השנתי, המסתכם בכ-25 מיליון שקל. ברשתות שופרסל ומגה לא נמכרים מוצרי הקוסמטיקה של רוזנבלום כבר יותר משנה.
מוצרי הטואלטיקה (שמפו, סבון נוזלי, קרם גוף וכו') של רוזנבלום ימשיכו להימכר ברשתות. ל-"ממון" נודע כי בסוף דצמבר תצא רוזנבלום מרשת סופר-פארם ובתוך שלושה חודשים מהמשביר לצרכן. כעת, כדי לחסל את המלאי, נמכרים מוצריה במשביר לצרכן בהנחות גדולות.
רוזנבלום אמרה אתמול (ד') ל"ממון": "הרשתות דורשות בעמדות הקוסמטיקה הצבת דיילות בעלות גבוהה מאוד וכן עמדות של דוגמיות, דבר שהפך את קטגוריית הקוסמטיקה ברשתות ללא רווחית עבורי וגרם לי הפסדים. ייתכן שאפעל גם להקמת רשת איפור משלי. לעומת זאת, רשמתי עלייה במכירות וברווחיות בתחום הטואלטיקה. אני רואה את מנוע הצמיחה החדש שלי בכניסה לתחום מזון הבריאות שמשווק תחת שמי ונכנס כעת לרשתות השיווק".
רוזנבלום תולה תקוות רבות בתחום המזון הבריא שאליו נכנסה לאחרונה. מדובר בכ-14 מוצרים, הכוללים סוגים שונים של גרנולה, לקטי גרעינים לסלט, משקה שקדים, משקה רימונים ופולי סויה קלויים תחת השם "בריא מהטבע". לרגל ההשקה עלה בימים אלה קמפיין בטלוויזיה בעלות של 800 אלף שקל בהשתתפות ג. יפית ורוזנבלום עצמה.
שנה לא קלה
גורמים בענף הקמעונאות אמרו אתמול ל"ממון" כי היקף המכירות של רוזנבלום בתחום הקוסמטיקה, שהלך ונשחק עם הזמן, לא הצדיק את הפעילות ברשתות הגדולות, וכי היא התקשתה לעמוד בתחרות של מותגים בינלאומיים שמשקיעים הרבה יותר בפרסום ובקידום מכירות.
לאחרונה ספגה רוזנבלום מכה כאשר המפיצה שלה זה 20 שנה, חברת דנשר, סיימה את קשריה עימה וחייבה אותה במאות אלפי דולרים עבור חודשי עבודה קודמים. דנשר טיפלה לא רק בשיווק אלא גם בגבייה עבור רוזנבלום, דבר שאיפשר לה לקזז אוטומטית את הסכום המגיע לה מהתמורה שקיבלה רוזנבלום עבור המכירות.
לדברי רוזנבלום, "זו הייתה שנה לא קלה, אבל כעת הכל מאחוריי ואני ממשיכה כרגיל. תחום השיווק עבר לחברת גורי, אבל כעת הגבייה בידיי."
רוזנבלום החלה למכור מוצרי איפור שייבאה תחת שמה מאיטליה לפני כ-20 שנה בחנות "ראש אינדיאני" מול כלבו שלום בתל אביב. המוצרים זכו להצלחה גדולה ורוזנבלום הרחיבה את פעילותה, החזיקה דוכני מכירות בכל הארץ ואף התכוננה להנפיק את החברה שלה בבורסה בתל אביב.
בשנה שעברה סגרה רוזנבלום את בתי הספר לקוסמטיקה שלא נחשבו לסיפור הצלחה. גם מיזם נוסף שהיה אמור לצאת לפועל בשנה שעברה, לשיווק קו איפור לצעירות בכיכובה של הזמרת רוני סופרסטאר, לא יצא לפועל.
בראיון שנתנה רוזנבלום בעבר ל"ממון", הסבירה כי "הסיבה שלא הפכתי לחברה ענקית ולא צמחתי היא כי אני לא רוצה. אני יכולה למכור בעוד 20 מיליון שקל בשנה בלי בעיה, אבל במחירים לא רווחיים, כי לרשתות יש דרישות גבוהות מדי. לי אין עניין לצמוח אלא להרוויח, ואני לא חייבת להיות בכל מקום".
הכתבה פורסמה הבוקר במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"