רגע לפני חג המולד בארה"ב - היכן הצרכנים?
בעקבות מזג האוויר הקשה שמנע מצרכנים להגיע אל החנויות - אתרי הרשתות הקמעונאיות בארה"ב דוחים את תאריכי היעד האחרונים להזמנת מוצרים ומציעים משלוחים בחינם, בניסיון להשיג קונים נוספים רגע לפני החג שיצוין ביום חמישי
אתרי הרשתות הקמעונאיות בארה"ב דוחים את תאריכי היעד האחרונים להזמנת מוצרים לחג המולד בעקבות סופות השלג שהשתוללו בסוף השבוע האחרון ושמנעו מצרכנים רבים להגיע אל החנויות.
הארכת טווח תאריכי ההזמנות היא נסיון להשיג קונים נוספים בימים האחרונים שלפני חג המולד, שיצוין ביום חמישי השבוע.
כך למשל, אתר ענקית הקמעונאות מייסי'ס מציע משלוחים חינם למי שיזמין מתנות עוד היום וברשת ג'יי.סי.פני מציעים משלוח חינם גם למזמינים מחר (ג').
בנוסף, כדי לוודא שהמשלוחים אכן יגיעו עד ליום חמישי, בחברת אמזון הודיעו כי עבור מי שיזמין עוד היום - זמני המשלוחים הרגילים קוצצו ליום אחד, במקום 3 עד 5 ימי עסקים.
ממתינים לרגע האחרון
סוף השבוע שלפני החג נחשב לאחד מסופי השבוע העמוסים ביותר עבור בעלי העסקים ומהווה בדרך כלל את ההזדמנות האחרונה לבצע הזמנות. אבל מזג האויר הקשה שהכה בחוף המזרחי, גרם לסגירת קניונים רבים ומנע מצרכנים רבים לצאת ולבצע את קניות החג.
ברשתות המכירות באינטרנט לעומת זאת, ראו תנועה רבה מאוד בסוף השבוע האחרון. על פי נתוני אינדקס התעבורה הקמעונית ברשת, במוצאי שבת נרשמו 2.9 מיליון כניסות בדקה לרשתות המכירות הגדולות, לעומת 1.9 מיליון כניסות בשבת שלפני חג המולד בשנה שעברה.
ההוצאה על מוצרים ברשת מהווה קרן אור עבור הרשתות: חברת הייעוץ של מאסטרכארד, שבחנה את כל אופני הקניות ברשת כולל מזומן וצ'קים, דיווחה כי המכירות עלו ב-14.4% מאז יום שישי השחור ב-12 בדצמבר.
עוד מתברר, כי יותר אנשים דחו השנה את קניותיהם לרגע האחרון, בציפיה לקבל עסקאות משתלמות יותר עבור הכסף שלהם. כך למשל, לייסי היל בת ה-52, אמא לשלושה ותושבת הברונקס, המתינה להוזלות בעקבות המצב הכלכלי הקשה.
היל, שאיבדה את עבודתה כמוקדנית השנה, החליטה להמתין עד ליום שבת האחרון לפני שתקנה מתנות לחג. "אתה רוצה להשיג כמה שיותר עם המעט שיש לך", הסבירה.