מלחמת הפרסומות: סוקרי מגה גורשו משופרסל
מלחמת הפרסום בין רשתות השיווק הופכת ללחימה בשטח: "סוקרים" מטעם מגה הגיעו לחנויות שופרסל במטרה לצלם השוואת מחירים עבור פרסומת, ולא נתנו להם להיכנס. בקריית מלאכי נפתחה חנות שופרסל דיל ואנשי רמי לוי ניסו להרחיק נציגי שופרסל שפרסמו מול חנותם את מבצע העופות של הרשת
שופרסל, הרבוע הכחול ורמי לוי שוב מתנגשות, הפעם בשטח, במסגרת קרב נוסף במלחמת הפרסומות. אתמול (ד') אנשי חברת הפרסום מקאן אריקסון הגיעו לחנויות שופרסל דיל כסוקרים מטעם מגה בול ולא הורשו להיכנס לאף חנות.
ל-ynet נודע שאנשי משרד הפרסום עורכים "סקר מצולם" כדי להשוות מחירים בין מגה בול לשופרסל דיל. במסגרת הסקר ניסו לצלם מטעם מגה בסניפי שופרסל דיל, לא במצלמה נסתרת, אלא במצלמה גלויה ועם מיקרופון שעליו הכיתוב "מגה בול".
"היינו בכמה סניפים באזור המרכז", מעיד אחד הסוקרים. "בחולון, ת"א, בני ברק, מודיעין ולא נתנו לנו לצלם. כל המטרה שלנו היתה לצלם המוצרים ולבדוק המחירים ובשופרסל התנהגו בגסות והעיפו אותנו בכוח. שאלנו אותם מה יש להם להסתיר וממה הם כל כך מפחדים, כי המטרה היא שקיפות". הצוות, שהביא עמו מצלמה, מתכנן להעלות את הסרטונים שצילמו ליוטיוב. "לפחות צילמנו את ההתנהגות הזאת", הם אומרים.
ללא ספק מדובר במהלך פרסומי ולא בצרכנים פגועים. יתכן שבמגה ניצלו נוהג ידוע ומקומם עד מאוד של סופרמרקטים וקניונים - שלא להרשות לאזרחים לצלם בשטחם. זאת למרות שמדובר בשטח שאמנם נמצא בבעלות פרטית, אך הוא ציבורי לכל דבר ועיקר.
במגה ידעו שבשופרסל לא יתנו להם להיכנס ולכן הרוויחו מכך סרט פרסומת אפקטיבי: בשופרסל מסתירים מחירים. אולם לא ברור אם מגה היו מאפשרים לנציגי שופרסל לצלם בתחומם, או לכל אזרח באשר הוא.
משופרסל נמסר בתגובה: "ההצלחה של שופרסל כנראה העבירה את הרבוע הכחול על דעתם".
שופרסל שלחה רוכבי אופניים לדווש מול שיווק השקמה
שופרסל עצמה לא חסכה בפרסום אתמול - חנות שופרסל דיל נפתחה היום בקריית מלאכי, צומת קסטינה, בסמוך לחנות של רמי לוי. שופרסל, שפתחה את החנות לפני כשבועיים, אולם אתמול היתה הפתיחה הרשמית שלה, החלה מפרסמת במקום שהרשת מורידה את מחיר העוף השלם ל-4.90 (מקנייה מעל 150 שקל, עד 6 ק"ג).
שופרסל עשתה זאת בסיוע חברת סייקל מדיה, המתמחה בפרסום על אופניים. החברה שלחה 6 רוכבים לפטרל במקום עם שלטים של שופרסל ולפי עדותם, אנשי רמי לוי עשו הכל כדי להרחיקם מהכניסה של רשת שיווק השקמה במקום.
"האנשים של רמי לוי יצאו אלינו", מספר אחד הרוכבים, "וצעקו: לכו מפה! היה שם בלגן של צעקות וריבים. הרבה אקשן". ולמרות זאת, המפרסמים על האופניים מתכננים לדווש שם לפחות שבועיים.